ongelukje

ratelketting

Die hard MF'er
9 mrt 2003
355
0
Enschede
Ik reed net weg bij een tankstation toen ik zo klunzig was om bij het wegrijden lichtjes iemand zijn bummer te wrijven.

Nou is de schade aan zn koekblik een paar cm2 bumperoppervlak die is weggevaagd, er zit verder geen deukje in.
Nou is mn voertuig all risk verzekerd op naam van mn pa, welke een hoooge no claim korting heeft.
Ik met de tegenpartij afgesproken dat hij de prijs van de reparatie gaat navragen
en evt gaan we het onderling oplossen. We hebben elkaars adressen en kentekens genoteerd.

Is het nou verstandig wat ik heb gedaan of heeft iemand een ander advies. En als ik de schade laat uitkeren door de verzekeringsmaatschappij, gaat dan de hele no claim korting die mn pa heeft opgebouwd verdwijnen.
 
Believe me...... al is er nog zo'n beetje schade, altijd pvb op laten maken!


Spreek uit ervaring dat er heeeeeeeeele nare dingen achteraan kunnen komen als er geen rapport is. Zeg echter wel KUNNEN, zo is mijn ervaring.
 
als die gast erna zn bumper doormidden rijd ben jij wel het haasje als ie kwaad wil.
 
als je vader al jaren een no claim heeft van 70 of 75% valt ie misschien een paar treden terug maar omdat die zolang al een no claim heeft zal die er waarschijnlijk totaal niks van merken op zijn korting
 
Nu denk ik gewoon afwachten. Als ie eerlijk is komt ie met een prijs van 2x het werkelijke schade bedrag :+ :+ :+


Wat die no-claim betreft, ff wachten op het bedrag. Kan voordeliger zijn de schade uit eigen zak te betalen ivm de anders vervallen korting. Gewoon ff uitrekenen
 
Tja, afhankelijk van je verzekering/voorwaarden. Heb je eigen risico? Lijktme dat de schade niet zo hoog is, gezien jouw verhaal. Als je verzekering bij de eerste melding al gaat schrappen in je korting, ga je per jaar misschien wel 100 euro meer betalen, 2e jaar 75, 3e 50 en ben je bij het 4e jaar weer op je oude bedrag. Als je nu maar een schade hebt van 100/125 euro is het voordeliger zelf te betalen. Overigens heb je vaak al een eigen risico van zo'n 150 pleuro's, maar dat is verschillend per verzekering/polis.



 
Het beste was gewoon een schade formulier invullen geweest. Ja kan achteraf altijd nog bij de verzekeringsmaatschappij aangeven dat je de schade zelf betaalt, waardoor het geen no-claim kost.
 
Ik had denk ik hetzelfde als jou gedaan. Niet zeiken, ff repareren en klaar is kees. Ojah, en ff geinformeerd bij je verzekering hoeveel je zou trugvallen als er "iets" zou gebeuren als dit.
 
Paar centimeter van een moderne bumper is bijna niet te repareren. Gewoon GANS de bumper opnieuw spuiten en dat loopt aardig in de kosten.
 
Mijn bumper heb ook eens schade gehad en waren een paar krasjes maar ze hebben hem helemaal gespoten en was meer dan 300 euro kwijt.Is een renault megane van 2001 en om kleur verschil te voorkomen heel de bumper spuiten.
 
enkele cm2 van bumper,
de eigen risico is 0 euro,
Tja maakt ook nogal uit wat voor een auto (oud opeltje of glimmende nieuwe SL) en van welke leeftijd.
De vraag is wat voor een type persoon was het? Kamelenhoederachtig typje, kamper, sjonnie of heb je wel de indruk dat het een interger figuur is (ok,ok ook wel integere figuren uit de genoemde catagorieen).
Zal allemaal wel meevallen, alleen niet aan laten slepen. Morgenochtend zelf ff informeren wat zo eenstripje kost bij een dealer en hem ff opbellen. Kom je wel uit ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan