Ongestraft te hard rijden

Viaantje

MF veteraan
6 jan 2015
2.563
684
Vianen
di 12 mei 2015, 14:31 | Bron: De Telegraaf

Ongestraft te hard rijden

AMSTERDAM -
Scheurmonsters op de Nederlandse wegen kunnen wellicht opgelucht ademhalen als ze een boete op de deurmat verwachten. De controleapparatuur van de politie blijkt volgens krant Metro veel minder streng te zijn afgesteld. Op veel trajecten kan er daarom boeteloos 20 tot 30 kilometer te hard gereden worden.

Deze coulance naar burgers die de wet overtreden, is een van de politieacties van de afgelopen weken. Agenten demonsteren al maanden in de hoop op salarisverhoging. Bij snelheidscontroles met laserguns worden bestuurders die de snelheidslimiet overschrijden, pas aangehouden wanneer ze meer dan 30 kilometer per uur te hard rijden

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24033121/__Ongestraft_te_hard_rijden__.html
 
'Ongestraf te hard rijden' > 'Ongestraft te hard rijden'
 
Is een mooie test. Kijken hoeveel ongelukken er nu meer gebeuren. Net als dat de traject op A10 west op 100km/h stond en de files en ongelukken grotendeels verdwenen waren.
 
Ackbar_HS.jpg
 
Is een mooie test. Kijken hoeveel ongelukken er nu meer gebeuren. Net als dat de traject op A10 west op 100km/h stond en de files en ongelukken grotendeels verdwenen waren.

Ik blijf steeds denken dat ik dat gedroomd heb dat je daar fatsoenlijk mocht rijden, maar het was echt zo. *D
 
Ik blijf steeds denken dat ik dat gedroomd heb dat je daar fatsoenlijk mocht rijden, maar het was echt zo. *D
Dat waren de laatste keren dat mn R6 destijds de 6e versnelling nog kon gebruiken op de A10. Nu kom ik niet hoger dan zn 2 of 3 :') Uit de rapporten bleek dat er meer fijnstof in de lucht kwam toen je daar 100 mocht rijden.

Als ik dan zeg dat het allemaal komt omdat er niet genoeg geld in de la komt dan word ik als gek verklaard. Het zou allemaal voor de veiligheid zijn want stel dat iemand je kind zou aanrijden :')
Jammer genoeg kan niemand mij nog het antwoord geven waarom er altijd op snelwegen gecontroleerd wordt. En dan nog met mooi weer aan de kant van de snelweg flitsen.
Ik heb ze nooit eerder in een bewoonde gebied gezien bij het winkelcentrum of scholen. Daar zou het toch 'gevaarlijk' moeten zijn? Of met regen en ijzel. Dan zie je ze ook nooit. Nee hoor, moet 25 graden zijn op de A9 en o wee als je daar even het gas opentrekt :')
 
Dat waren de laatste keren dat mn R6 destijds de 6e versnelling nog kon gebruiken op de A10. Nu kom ik niet hoger dan zn 2 of 3 :') Uit de rapporten bleek dat er meer fijnstof in de lucht kwam toen je daar 100 mocht rijden.

http://noordholland.pvda.nl/wp-cont...nalyse-metingen-effect-snelheidsverhoging.pdf

Samenvattend
Terwijl elders in de stad de concentraties PM10 en NO2 daalden, blijkt op basis van metingen
dat de snelheidsverhoging heeft geleid tot een toename van 0.4 µg/m3 fijn stof. Dit is
bovendien meer dan de toename van 0.1 µg/m3 die het ministerie van I&M op een
representatief toetspunt verwachtte. Voor stikstofdioxide is de op basis van metingen
vastgestelde toename 3.8 µg/m3 waar het ministerie 0.8 µg/m3 verwachtte. Voor het juridisch
zeer relevante NO2 betekent de snelheidsverhoging een stijging van 7%.



uitspraak rechter over deze kwestie

ECLI:NL:RBAMS:2014:136, Rechtbank Amsterdam, AMS 12/6259 en AMS 13/106

Beslissing
De rechtbank
-
verklaart de beroepen gegrond;
-
vernietigt het bestreden besluit;
-
draagt verweerder op om binnen zes weken na de dag van verzending van deze uitspraak een nieuw besluit te nemen op het bezwaar van eiseres en eiser, met inachtneming van hetgeen in deze uitspraak is overwogen;
-
wijst af het verzoek van eiseres om een voorziening te treffen;
-
draagt verweerder op het betaalde griffierecht van € 310,- (zegge: driehonderd tien euro) aan zowel eiseres als aan eiser te vergoeden;
-
veroordeelt verweerder in de proceskosten van eiseres in beroep tot een bedrag van € 974,- (zegge: negenhonderd vierenzeventig euro) te betalen aan eiseres;
-
veroordeelt verweerder in de proceskosten van eiser in beroep tot een bedrag van € 17.824,- (zegge: zeventienduizend achthonderd vierentwintig euro).
Deze uitspraak is gedaan door mr. P.H.A. Knol, voorzitter, mrs. M. de Rooij en B. de Vos, leden, in aanwezigheid van mr. J.M. Breimer, griffier.
De beslissing is in het openbaar uitgesproken op 17 januari 2014.

zal nooit meer terug naar 100 gaan, behalve als je woningen tientallen meters van de snelweg worden gebouwd... wat de komende 30 jaar best lastig zal zijn met zoveel nieuwbouw in de maak en/of planning
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan