Ongeval A4 A'dam - Delft

CbrThijs

MF'er
14 nov 2008
48
0
Delft
Voor de mensen die mij gister in de vangrail hebben zien zitten; Het gaat best goed! Op een gekneusde enkel en een hoop spierpijn na dan :P

Reed gisterenmiddag (14:50 uur) van Schiphol terug naar Delft. Vlakbij de splitsing A4 - A12 vond iemand het nodig zijn auto in een iets te klein gaatje te proppen.
De drie auto's die voor me reden gingen hard remmen (kwam bij 1 rook van de banden), dus dat deed ik ook maar. Het gene wat ik me daarna kan herinneren was dat ik over het asfalt lag te schuiven op de linkerbaan. Ben daarna gelijk links de vangrail in gelopen en me motor is op de middelste baan een stuk doorgeschoven. Die heeft een heel klein krasje op de bumper van een auto gemaakt.

Bijna een half uur later kwamen politie en ambulance… Ben toen voor controle meegenomen maar ze hebben helemaal niks kunnen vinden verder.

Hoe het met me motor nu is weet ik nog niet…

Zodra ik meer weet volgt er een UPDATE ;)
 
Gelukkig dat je e.e.a. na kan vertellen en sterkte met herstel van gedeukte ego, materiele en fysieke schade(tjes) enz.
 
En die auto's (de veroorzaker)????

Als je hem kwijt bent, wil ik graag dat je hier een opsporingsbericht/signalement plaatst, zodat we hem kunnen opzoeken ;)

Gelukkig kom jij er zo goed vanaf....
 
Pfieuw... Goed te horen dat het "goed" is afgelopen... Hoorde gisteren inderdaad dat de A4 gedeeltelijk was afgesloten i.v.m. een ongeval met een motorrijder, en dan spookt er toch gelijk weer een hoop door je hoofd...

Sterkte met de pijntjes en de verdere afhandeling!
 
En die auto's (de veroorzaker)????

Als je hem kwijt bent, wil ik graag dat je hier een opsporingsbericht/signalement plaatst, zodat we hem kunnen opzoeken ;)

Gelukkig kom jij er zo goed vanaf....

Het gebeurde een paar auto's voor me. Heb dus zelf niet gezien wie het was. De auto's tussen die idioot en mij dan die konden gewoon remmen en hadden dus niks... Behalve dan dat kleine krasje bij iemand op zijn bumper.
 
Lullig verhaal, maar eind van het liedje zal zijn dat je niks gaat krijgen... jij bent in dit geval "slachtoffer" van een groepje dat met z'n allen te dicht op elkaar rijdt... Die auto die daar vooraan tussen duikt, is niet verantwoordelijk voor iets dat daar 50? meter achter gebeurd...

Officiële conclusie zal worden dat je te weinig afstand hield, en dus zal je niets krijgen (tenzij je all-risks verzekerd bent uiteraard...)
 
Lullig verhaal, maar eind van het liedje zal zijn dat je niks gaat krijgen... jij bent in dit geval "slachtoffer" van een groepje dat met z'n allen te dicht op elkaar rijdt... Die auto die daar vooraan tussen duikt, is niet verantwoordelijk voor iets dat daar 50? meter achter gebeurd...

Officiële conclusie zal worden dat je te weinig afstand hield, en dus zal je niets krijgen (tenzij je all-risks verzekerd bent uiteraard...)

En ik ben gelukkig all-risk verzekerd. De politie heeft ook geen proces-verbaal tegen me opgemaakt dat ik er te dicht op zou hebben gezeten... In theorie zou ik dus alles (op de €100 eigenrisico na) vergoed moeten krijgen
 
vent kunnen ze wel pakken op art 5.
bijzondere manouvre mag je afaik alleen uitvoeren als je daarmee geen hinder aan overig verkeer brengt...
 
Dat de politie geen PV opmaakt heeft niets te maken met de verzekeringstechnische afhandeling hoor... :X Bij het ongevalletje die ik heb gehad, heeft de veroorzaker ook geen PV gekregen voor het niet verlenen van voorrang, maar hij werd wel gewoon aansprakelijk gesteld en ik heb dus netjes mijn geld gekregen...

Maar inderdaad, als je all-risks verzekerd bent, zit je daarmee in ieder geval goed ;)
 
Gelukkig dat je er met weinig kleerscheuren vanaf gekomen bent...
Maar, zoals Rhonus zegt, is het mooi dat je all-risk verzekert bent, want ik denk dat je anders had kunnen fluiten naar je centen.
Motoren hebben een langere remweg dan auto's (met 4 wielen) en daar moet je als motor rekening mee houden. Goed leermomentje!
En of er Proces Verbaal op wordt gemaakt, dat is een STRAFRECHTELIJKE verordening tussen justitie en de overtreder, niet een Civiele zaak van schadeloosstelling van het slachtoffer. Daarbij: als iemand anders 3 auto's voor je in een krap gaatje invoegt, dan is hij nog niet schuldig aan een ongeluk die 3 auto's achter hem gebeurt. Daarbij wordt het heeel lastig dit voor een rechter te bewijzen dat hij onverantwoordelijk reed, en jij niet.
 
Laatst bewerkt:
Dan wordt je techniek toch weer even goed op de proefgesteld.
De minder technische rijders hadden het er een stuk beroerder vanaf kunnen brengen als ik het zo lees !
 
Lullig verhaal, maar eind van het liedje zal zijn dat je niks gaat krijgen... jij bent in dit geval "slachtoffer" van een groepje dat met z'n allen te dicht op elkaar rijdt... Die auto die daar vooraan tussen duikt, is niet verantwoordelijk voor iets dat daar 50? meter achter gebeurd...

Officiële conclusie zal worden dat je te weinig afstand hield, en dus zal je niets krijgen (tenzij je all-risks verzekerd bent uiteraard...)

:^

Zo werkt het in deze maatschappij. De zwakste schakel zoeken ze op, en dat ben jij TS. Niet dat IK vind dat jij de zwakste schakel bent, maar sommige mensen wassen hun handen in onschuld, terwijl ze dat in mijn ogen niet zijn. Helaas val jij nu buiten de boot.

Grappig dat ze mensen die snelheden niet kunnen inschatten niet laten vallen onder "de zwakste schakel" Neen!, dan is degene die te snel rijdt de zwakste schakel?! :N

Vat jij dat nou TS? Ik niet. Scheve wereld! Sorry jongen, ik leef met je mee echt. :Y

Sterkte met de afhandeling!
 
Dan wordt je techniek toch weer even goed op de proefgesteld.
De minder technische rijders hadden het er een stuk beroerder vanaf kunnen brengen als ik het zo lees !
Inderdaad, en hoe goed en langszaam en verantwoordelijk je ook rijdt, er zijn altijd automobilisten die gewoon niet kijken en je daarom niet zien: hier een voorbeeld:
|(
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, en hoe goed en langszaam en verantwoordelijk je ook rijdt, er zijn altijd automobilisten die gewoon niet kijken en je daarom niet zien: hier een voorbeeld:
|(

:^

Mooi voorbeeld. Had die automobilist VOORDAT hij daadwerkelijk uit zijn eigen "richting" reed de bocht maakte GEKEKEN. Had die de motorrijder gewoon kunnen zien. Sterker nog, als hij/zij VOORDAT hij/zij uberhaupt zijn/haar auto draaide had gekeken, had hij/zij kunnen zien dat er een motor aan het file rijden was!!

Het feit dat men zegt "die motorrijder had niet file moeten rijden etc." Heeft daar inhoudelijk NIKS mee te maken. Iedereen die dat wel zegt, moet zijn ogen na laten kijken. Want wat geeft een automobilist de vrijbrief om NIET te hoeven kijken als die zijn of haar auto (met een wijde boog nog wel) keert op de weg?? (laat staan met een vlotte snelheid! -zoals in de dat filmpje- ) Helemaal niks
 
Damm. Je hebt echt een engeltje op je schouder zitten TS. Gelukkig heb je zelf niks. Maar de schrik zal er zekker wel in zitten. Zo snel mogelijk weer op stappen en door rijden.

Ik denk altijd maar zo. Een motor is vervangbaar JIJ niet.

En aangezien je alrisk hebt hoef je je al niet bang te maken dat je niks vergoed krijgt.

Suc6 met de afhandeling enne tot :W zwaais zeg ik maar ;)
 
POEH.... Je bent er goed vanaf gekomen. Vallen op een drukke snelweg is meestal heel slecht voor je gezondheid.
Verder een typisch geval van pech. De echte veroorzaker is niet te achterhalen en als dat al zou lukken waarschijnlijk juridisch niet aansprakelijk te stellen.
Mijn advies is blijven rijden..Ietsje defensiever. Liever meer afstand en af en toe een die er tussenkomt dan op het wegdek stuiteren. Maar goed dat zal je nu ook wel bedacht hebben.
Sterkte met herstel en suc6 met je (nieuwe) motor.
 
Zo wat een mazzel zeg...
Had wel even wat anders kunnen aflopen!

Altijd link als in een keer mensen gaan remmen wanneer
het druk is en mensen van baan verschuiven etc...

Dan zie je toch maar hoe belangrijk het is om goed vooruit te kijken
en goed te anticiperen op wat een prutser allemaal uithaald!
 
Motor staat inmiddels bij de dealer. Ben even wezen kijken en zag er niet al te best uit. Op het oog natuurlijk alleen kapschade (overal behalve links achter :P). Morgen wordt er door me verzekeringsmaatschappij naar gekeken en hoor ik meer... Zal ook even kijken of ik ergens foto's kan uploaden, dat ik hier een linkje zet.
 
Gelukkig heb je het er zonder kleerscheuren afgebracht: op de A4 (en daar niet alleen maar daar rij ik ook zeer regelmatig) rijdt iedereen echt dicht op elkaar, dus gebeurt er iets dan ben je als motorrijder enorm kwetsbaar.
Gisterenavond heb ik ook een noodstop moeten maken: reed de wijk uit nadat ik 4 auto's voorrang had verleend, na 4-500 meter stopte de 1e plotseling..... voor een eend. Iedereen een noodstop en ik als laatste op koude bandjes slippend en glijdend net kunnen stoppen en de motor net overend kunnen houden. O ja, afstand houden... het gebeurt sneller dan je denkt.
 
Voor de mensen die mij gister in de vangrail hebben zien zitten; Het gaat best goed! Op een gekneusde enkel en een hoop spierpijn na dan :P

Reed gisterenmiddag (14:50 uur) van Schiphol terug naar Delft. Vlakbij de splitsing A4 - A12 vond iemand het nodig zijn auto in een iets te klein gaatje te proppen.
De drie auto's die voor me reden gingen hard remmen (kwam bij 1 rook van de banden), dus dat deed ik ook maar. Het gene wat ik me daarna kan herinneren was dat ik over het asfalt lag te schuiven op de linkerbaan. Ben daarna gelijk links de vangrail in gelopen en me motor is op de middelste baan een stuk doorgeschoven. Die heeft een heel klein krasje op de bumper van een auto gemaakt.

Bijna een half uur later kwamen politie en ambulance… Ben toen voor controle meegenomen maar ze hebben helemaal niks kunnen vinden verder.

Hoe het met me motor nu is weet ik nog niet…

Zodra ik meer weet volgt er een UPDATE ;)

Ik rij elke dag A7, A8, A10, A4 in mijn auto. En er zitten aardig wat hufters tussen. Laatst aangereden door een vrouw op de A8........... die gewoon doorreed. Als je dit overkomt met je motor en je hebt geen kenteken zou je moordneigingen krijgen.
In ieder geval alles gedropt bij mijn verzekering voor een gevalletje doorrijden na een aanrijding, het bewijs zit nog op het spatbord!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan