Ongeval circuit Assen

Zenuwlijer

MF veteraan
Donateur
26 mei 2015
5.963
4.869
Infernum
Ik bedoel het absoluut niet sarcastisch, maar ben oprecht nieuwsgierig...

Is een circuit er juist niet op gebouwd om dodelijke ongelukken te voorkomen?

Marlig

MF veteraan
11 sep 2010
2.196
25
Bezoek site

Als je aangereden word door een andere rijder is dit machteloosheid.
Het circuit kan nog zo veilig zijn met veel uitloop en weet ik veel allemaal dit zijn ongevallen die je niet kan voorzien.
Veel dodelijke ongevallen wereldwijd op het circuit zijn aanrijdingen door andere motoren,zelfs in de top van de motorracerij.
Ben zelf al vele jaren circuitrijder dit soort berichten komen keihard aan.
Vorige week nog een geweldige dag op Assen beleefd.
Het zijn helaas de risico's die er liggen ook op de openbare weg.

Alle sterkte gewenst aan familie en alle betrokkenen.

Roy "R"

MF huisraad
Donateur

Nee een circuit is gebouwd om rijders uit te dagen om te proberen zo snel mogelijk rond te gaan en de gevaren te beperken.

Schijnbaar is het bij lage snelheid gebeurd maar je kan je nek breken terwijl je struikelt. Snelheid zegt niets.
Helemaal voorkomen is niet mogelijk.

• Like
Waarderingen: Daveyy en Zenuwlijer

Zenuwlijer

MF veteraan
Donateur
26 mei 2015
5.963
4.869
Infernum
Het circuit kan nog zo veilig zijn met veel uitloop en weet ik veel allemaal dit zijn ongevallen die je niet kan voorzien.
Veel dodelijke ongevallen wereldwijd op het circuit zijn aanrijdingen door andere motoren,zelfs in de top van de motorracerij.
Bedankt voor de uitleg. :t

ducsmit

MF veteraan
16 apr 2007
2.646
85
58
Vier keer mee gemaakt , drie keer in de bott klasse en een keer met een circuitdag. Helaas het blijft een snelheidssport maar wennen doet zo iets nooit.'(

GuusFlater

MF veteraan
26 okt 2009
1.830
19
gelderland
ik was zelf aan het rijden op deze zwarte dag op het circuit Assen .
Wat mij opvalt is dat bijna alles wat in de media hier over geschreven word een beetje erg veel afwijkt waardoor bepaalde zaken hun eigen leven gaan lijden.
De beste man is niet om het leven gekomen door een aanrijding met een andere rijder , het was een eenzijdig ongeval en van lesgeven in de snelste groep was echt geen sprake , de rijder had heel veel ervaring en had na zeggen al bijna alle circuits in Europa aangedaan.
Ik heb hem zelf wel eens gesproken , het was een hele aardige man met echt een passie voor circuit rijden .
Hoe het gebeurd is is alleen gissen , de beelden zijn gezien door de politie en de mensen van het tt circuit en hebben daar niks over vertelt .

Ondanks alles is het verschrikkelijk wat er gebeurd is en ja in elk hoekje zit een kans van! maar daar moet je nooit van uitgaan .
Leef met de lol die je beleeft met de dingen die je leuk vindt en dus ook met circuit rijden .

Laatst bewerkt:

Jeremayah

MF veteraan
23 nov 2004
8.251
1
33
Assen
Bezoek site
Veel nieuws items raakten de kern net niet. Dat is helaas zo, omdat er geen insiders de stukken schrijven.
Het was een heel ervaren en passioneel motorrijder, alles perfect voor elkaar.. helaas heeft hij ongelofelijk veel pech gehad en moeten we verder zonder hem.

RIP 😢😢😢

• Sad
Waarderingen: Delight

Roy "R"

MF huisraad
Donateur
Veel nieuws items raakten de kern net niet. Dat is helaas zo, omdat er geen insiders de stukken schrijven.
Het was een heel ervaren en passioneel motorrijder, alles perfect voor elkaar.. helaas heeft hij ongelofelijk veel pech gehad en moeten we verder zonder hem.

RIP 😢😢😢
En zelfs dat maakt niet uit. Ervaren of niet. Soms kan je pech hebben.
Ik gebruik regelmatig het voorbeeld dat ik ooit op de weg met +150 ben afgestapt (met amper ervaring) en niets had. @V FRed S met 20 op een rotonde 2 of 3 plekken wat gebroken (met zéér veel ervaring). Helaas is ook hij 1 van de gevallen kameraden, maar dat terzijde.

Ik heb het al eens eerder gezegd, geniet ervan zolang je kan. Het kan zo voorbij zijn en van wat ik her en der zo lees genoot deze man op het circuit dus tot het moment zal hij dat ook gedaan hebben dus een ieder, troost jezelf met die gedachte.

Eaglebrink

Die hard MF'er
30 apr 2006
831
2
46
Nunspeet
Hij zal gemist worden op de paddock! Net als één van de bekende coureurs een aantal jaren geleden heeft ook hij helaas een freak accident gehad, wat helaas niet is te voorkomen. Al beveilig je een baan nog zo goed, dan nog kun je het toeval niet uitsluiten, en kunnen er dus altijd zulke ongevallen gebeuren. Ik ben zelf begin vorig jaar in Spanje door een exploderende remschijf hardhandig van de motor afgestapt, en daarbij de motor (op het blok na) compleet afgeschreven, terwijl ik zelf niet eens een blauwe plek had!!! Toch wordt je in zo'n geval er ook op gewezen dat het zo maar eens gebeurd kan zijn! Ik gleed op nog geen meter langs een dikke betonnen muur.

RIP 😢😢😢