Ongeval circuit Assen

gixxer750srad

MF veteraan
14 jun 2008
3.080
307
43
dichtbij TT Assen
Je verzoek klonk oprecht tot het woord zwetsen, onnodig om te doen want je lokt alleen maar reacties uit.
goedemorgen Willem, ik denk wel dat jij best begrijpt wat Wilhelmus bedoelt. Dit ongeval heeft veel indruk gemaakt, de racewereld is klein. Zullen we het laten rusten en weer vooruit kijken met z'n allen?

groet Robin

Zenuwlijer

MF veteraan
Donateur
26 mei 2015
7.005
6.021
Infernum
Dan moet je een mod vragen om dit topic in zijn geheel te verwijderen. Ik snap niet waarom er altijd zo krampachtig wordt gedaan over de manier hoe een ongeluk precies heeft plaatsgevonden. Alsof het verdriet er ineens minder om wordt...

slonzebons

MF veteraan
13 jun 2009
1.377
951
52
Rheden
Er zijn heldere richtlijnen binnen het Motor-Forum waar op terug te vallen is. Zie onder het kopje 'ongelukken'.
Ikzelf ga in dit geval geen mod vragen om dit te beoordelen, maar als je dat wel doet kun je hier in elk geval naar verwijzen.

Daveyy

MF'er
16 mei 2019
216
169
Bladel
Wat mij betreft mag hier een slotje op, het is erg zat dat het gebeurt is.
Hoeft niet verder over gediscussieerd te worden.

Zenuwlijer

MF veteraan
Donateur
26 mei 2015
7.005
6.021
Infernum
Maar welke discussie? Er wordt gevraagd naar de oorzaak van het dodelijke ongeval. Ik ben daar ook best benieuwd naar. Niet dat je daarmee dingen kunt voorkomen, maar gewoon de pure interesse hoe iemand er ineens niet meer is. Welke pech zo'n persoon heeft gehad.

Daveyy

MF'er
16 mei 2019
216
169
Bladel
Waarom moet dit nou weer zo uit de hand lopen. Iemand vraagt om de oorzaak, dat mag. Als je er niet op wenst te antwoorden, doe dat dan gewoon niet.

Iedereen heeft zo zijn of haar mening. Maar hou het aub netjes.
Klopt, daar is iedereen vrij in. Ik keur het ook zeker niet af maar er hoeft niet zo'n bombarie voor te ontstaan. Beetje jammer!

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
7.107
436
35
Druten
Ik ben het volledig eens met @Duderuud :Y

Dit bericht is in het gedeelte "nieuws" geplaatst en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die benieuwd zijn wát er nou precies is misgegaan zodat er misschien iets van geleerd kan worden.

Voor de mensen die de overleden rijder kenden snap ik dat het niet leuk is om weer herinnerd te worden aan dit noodlottige ongeval maar je kan ook gewoon niet reageren, het is nou niet zo dat er rare dingen gevraagd worden zoals of iemand beelden heeft van het ongeval of iets dergelijks, men is alleen benieuwd naar wát er nu precies is misgegaan.

JC-GSX-R

MF'er
12 apr 2019
148
178
Had toch zo kunnen zijn dat er iets naar buiten was gekomen als; hij heeft tijdens zijn val zijn nek gebroken, of misschien is hij onwel geworden en daardoor ten val gekomen. Maar dat is dus blijkbaar niet het geval.

slonzebons

MF veteraan
13 jun 2009
1.377
951
52
Rheden
En toch begrijp ik niet waarom er dan in de richtlijnen zo stellig staat: "Topics over ongelukken waarbij, voor zover op dat moment bekend, geen medeforummers betrokken zijn geweest, gaan op slot."

Ik ben niet geïnteresseerd in een discussie, maar het is al eens vaker ter sprake gekomen; de richtlijnen worden niet gehandhaafd, zelfs niet als daar om verzocht wordt. En dan heb je dus geen ene fuck aan die richtlijnen, want je weet nooit waar je mee af bent. Slechte zaak. 👎

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
7.107
436
35
Druten
En toch begrijp ik niet waarom er dan in de richtlijnen zo stellig staat: "Topics over ongelukken waarbij, voor zover op dat moment bekend, geen medeforummers betrokken zijn geweest, gaan op slot."

Ik ben niet geïnteresseerd in een discussie, maar het is al eens vaker ter sprake gekomen; de richtlijnen worden niet gehandhaafd, zelfs niet als daar om verzocht wordt. En dan heb je dus geen ene fuck aan die richtlijnen, want je weet nooit waar je mee af bent. Slechte zaak. 👎
Wat valt er niet te begrijpen?

Er wordt bedoeld dat het niet de bedoeling is om een topic op het forum te openen naar aanleiding van een motorongeluk om op die manier erachter proberen te komen of het een motor-forum gebruiker betreft en dat dit soort topics dus op slot zullen gaan.

Dit bericht staat zoals al eerder gezegd in het subforum 'nieuws' en is daar geplaatst om het trieste ongeval op het circuit te melden, net zoals dit op diverse andere nieuwssites gedaan is en is hier niet geplaatst om proberen erachter te komen of het slachtoffer een motor-forum gebruiker betreft.

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.914
270
Groningen

Richtlijnen is iets anders dan regels.... Ik denk dat je daarmee in de war bent.

• Sad
  • Like
Waarderingen: slonzebons en Zenuwlijer

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
6.157
627
51
wezemaal
ik lees normaal nooit topics over ongevallen, ik post nooit "RIP's". uit pure verveling omdat ik hier zit te wachten op een nieuwe job langs de kant van de weg toch maar eens gelezen.

ik vraag me af wat er te leren van valt indien je de oorzaak zou kennen...

niet plots onwel worden als je aan het rijden bent ?
als je toch valt, goed opletten hoe je valt en zeker probereb je nek niet te breken ?
als er een andere rijder in je buurt rijdt, hem door laten en steeds zorgen dat je alleen rijdt ?

mensen die zo'n zaken willen weten om "te leren" zijn volgens mij nog nooit "eens goed op hun gezicht gegaan" met de moto en moeten dat dringend maar eens doen.
het enige wat er te leren valt is (buiten relativeren) : steek goed in je kop dat het altijd mis kan gaan, en als je dat wil vermijden, dan moet je niet op een motorfiets stappen.

• Like
Waarderingen: Wilhelmus gixxer

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.914
270
Groningen
ik lees normaal nooit topics over ongevallen, ik post nooit "RIP's". uit pure verveling omdat ik hier zit te wachten op een nieuwe job langs de kant van de weg toch maar eens gelezen.

ik vraag me af wat er te leren van valt indien je de oorzaak zou kennen...

niet plots onwel worden als je aan het rijden bent ?
als je toch valt, goed opletten hoe je valt en zeker probereb je nek niet te breken ?
als er een andere rijder in je buurt rijdt, hem door laten en steeds zorgen dat je alleen rijdt ?

mensen die zo'n zaken willen weten om "te leren" zijn volgens mij nog nooit "eens goed op hun gezicht gegaan" met de moto en moeten dat dringend maar eens doen.
het enige wat er te leren valt is (buiten relativeren) : steek goed in je kop dat het altijd mis kan gaan, en als je dat wil vermijden, dan moet je niet op een motorfiets stappen.
bekend met de organisatie en met het circuit?.....

Hans uut Zwolle

Die hard MF'er
14 okt 2014
602
52
67
Zwolle
Kan hier misschien een slotje op? Ik heb, vanuit de medische dienst op het TTcircuit het ongeval meerdere keren teruggezien op Racecontroll, was ook betrokken bij de eerste hulpverlening, en ik kan jullie verzekeren dat al het hierboven vermeldde suggestief en ver bezijden de realiteit is.
Dat er vanuit het circuit niets bekend gemaakt wordt over de toedracht? Daar zijn afspraken over, gewoon uit respect.
Wat ik alleen kwijt wil, is dat er in zijn val geen objecten van de baan, zoals bandenstapels etc. geraakt zijn, dus dat het niet te maken had met de veiligheid van het circuit.

18 jul 2019
153
133
Kan hier misschien een slotje op? Ik heb, vanuit de medische dienst op het TTcircuit het ongeval meerdere keren teruggezien op Racecontroll, was ook betrokken bij de eerste hulpverlening, en ik kan jullie verzekeren dat al het hierboven vermeldde suggestief en ver bezijden de realiteit is.
Dat er vanuit het circuit niets bekend gemaakt wordt over de toedracht? Daar zijn afspraken over, gewoon uit respect.
Wat ik alleen kwijt wil, is dat er in zijn val geen objecten van de baan, zoals bandenstapels etc. geraakt zijn, dus dat het niet te maken had met de veiligheid van het circuit.
Dhr Duderuud gooi het dicht !!