Ongeval door snelheidscontrole?

Flitser onderliggende oorzaak motordode A28?


Een flitser is nooit de oorzaak van een ongeval. Dat is technisch uitgesloten. Die staat namelijk buiten de rijstroken, en neemt niet deel aan het verkeer...

Net als een stoeptegel die door een idioot vanaf een viaduct door een voorruit wordt gegooid...

Dat kan ook nooit de oorzaak zijn van een ongeval want die staat buiten de rijstroken en neemt niet deel aan het verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog ligt het aan de bestuurder, want als je voor een flitscontrole afremt, hoef je niet bij te sturen, alleen maar te remmen. Al die elektronica moet juist voorkomen, dat de auto bij remmen om z'n as gaat en blijkbaar werkt dat zelfs bijeen dure auto niet bij een paniekreactie.

Klopt.
Spelen ook nog wat andere zaken een rol, o.a. : Weersomstandigheden, verkanting wegdek, eventueel flauwe bocht en vooral het moment van waarneming.

Als dat aan de late kant is en je trapt echt hard ga je al gauw over de grens, ook met esp.
 
De perfecte wereld bestaat niet, menselijk gedrag bij een flitspaal of controle is remmen, of je nou te hard rijdt of niet.
Ik niet. Mijn vader niet. Mijn vriendin niet...
Ontkennen dat er een relatie is tussen deze bermcontroles en dit soort ongelukken is domweg je kop in het zand steken.
Jammer dat je het zo ziet.
Het lijkt wel alsof alles maar 'schuld' moet hebben, behalve de bestuurder.

De relatie is er overigens wel, maar in die zin, dat de bron zit in het menselijke gedrag.

EN je mag daar best een stevige discussie over voeren.

Zo is het gebruik van een handheld toestel al verboden, omdat mensen niet om kunnen gaan met dat ding in het verkeer.
Zo worden er ook vragen gesteld over interessante billboards langs de weg, want mensen laten zich afleiden.
Enz enz.

Ergens is er dus een verband.

Toch is het zo dat iemand die plots en stevig remt, degene is is die de bron van een ongeval is. En dat is mi interessanter.
Dit soort controles zijn dus gevaarscheppend hoe je het ook went of keert.
Welke soort precies? Flitsen in het algemeen? Of zichtbaar?
Wil men werkelijk gevaarlijke situaties voorkomen en de verkeersveiligheid verhogen dan kondig je controles gewoon een paar 100 meter van tevoren aan. Maar ja, dan levert het niks meer op natuurlijk.

Ach, de aap en de mouw. Je wilt gewoon mopperen :Y

Als men nou eens zich aan de max houdt, dan heb je 'ze' toch het hardste te pakken? Nul inkomsten, en jij nul boetes :)

En ook nog eens een rustiger verkeersbeeld, en geen ongelukken *O*
 
Trajectcontrole is de oplossing, en nog eerlijker ook.
Eerlijker in de zin dat wanneer je per ongeluk net even wat harder gaat, je niet direct een prent krijgt, maar de kans hebt om zelf te corrigeren?

Bedoel je het zo, of anders?
 
Ik niet. Mijn vader niet. Mijn vriendin niet...

3 personen vind je een representatief beeld voor menselijk gedrag?

Jammer dat je het zo ziet.
Het lijkt wel alsof alles maar 'schuld' moet hebben, behalve de bestuurder.

De relatie is er overigens wel, maar in die zin, dat de bron zit in het menselijke gedrag.

EN je mag daar best een stevige discussie over voeren.

Zo is het gebruik van een handheld toestel al verboden, omdat mensen niet om kunnen gaan met dat ding in het verkeer.
Zo worden er ook vragen gesteld over interessante billboards langs de weg, want mensen laten zich afleiden.
Enz enz.

Ergens is er dus een verband.

Toch is het zo dat iemand die plots en stevig remt, degene is is die de bron van een ongeval is. En dat is mi interessanter.

Natuurlijk ligt de actie bij diegene die stevig remt, maar op het moment dat je een oplossing hebt tegen dit menselijk gedrag wordt het pas echt veiliger voor het overige verkeer.


Welke soort precies? Flitsen in het algemeen? Of zichtbaar?
Er zijn 2 opties, zichtbaarheid verhogen en dus waarschuwen, of zichtbaarheid verlagen. In beide gevallen verhoogt het de verkeersveiligheid bij het voorkomen van het plotselinge remacties waarvan de oorsprong in menselijk gedrag ligt. Het eerste heeft mijn zeer sterke voorkeur omdat het beoogde doel 'verhogen verkeersveiligheid' ook nog eens bereikt wordt, namelijk een lagere snelheid op gevaarlijke trajecten.
Ach, de aap en de mouw. Je wilt gewoon mopperen :Y

Als men nou eens zich aan de max houdt, dan heb je 'ze' toch het hardste te pakken? Nul inkomsten, en jij nul boetes :)

En ook nog eens een rustiger verkeersbeeld, en geen ongelukken *O*

Als men zich gewoon eens aan de max houdt? Daar gaan we weer, de ideale wereld bestaat niet...

Nog 3 maanden en ik rij 10 jaar boete vrij, en mopperen doe ik inderdaad. Ik ben zelf bijna in een achterbak gevlogen door een plotselinge remfile waarbij ik een noodstop tot 60km/u heb moeten maken bij zo een situatie.
 
Een flitser is nooit de oorzaak van een ongeval. Dat is technisch uitgesloten. Die staat namelijk buiten de rijstroken, en neemt niet deel aan het verkeer.

Hooguit bestuurders die niet normaal kunnen rijden, veroorzaken aanrrijdingen. Dat kan gebeuren door het afgeleid raken, bijvoorbeeld door radio, smartphone, navigatie of het niet bewust zijn van de eigen snelheid, flitser zien en dan opeens remmen 'voor het geval dat', zonder daarbij de auto te kunnen beheersen en/of te kijken hoe het achterop komend verkeer is.

Het kan ook gewoon een (plotsklaps) inhalende vrachtwaggel zijn. Ik ken dat stukje goed: en het gebeurd daar erg regelmatig (tis een stuk waar tijdelijk geen inhaal verbod voor groot verkeer geldt. Je kunt er gewoon je klokkie op gelijk zetten dat de vrachtauto's elkaar kostte wat het kost gaan inhalen). Daarnaast is er veel invoegend verkeer; erg onrustig.

En twee vrouwen in de auto? Passagiers zijn ook een grote bron van afleiding :)

daarom zeggen ze ook de indirecte oorzaak.. want jah iemand die schrikt van de flitser en een ongeluk veroorzaakt had dit niet gedaan als er geen flitser stond.

zelfde als billboards met blote tieten die veroorzaken ook geen ongelukken maar mensen die er naar kijken wel dus haal je de tieten weg zul je ook minder ongevallen krijgen..
maar dit is toch een gebed zonder einde iedereen weet toch dat je het nooit gaat winnen want flitsers verhogen de verkeers veiligheid, daarom staan ze altijd bij scholen enzo :Y uhuh right _O-
 
Laatst bewerkt:
Is er geen een man die eventjes die fiat weer recht duwt? Probleem opgelost rijden!
 
*O* inderdaad *O* ferrari, lamborghini, maserati *O* O-)

Overigens zit zo'n 500 prima in elkaar geschroefd, doet niks onder voor welke andere kleine auto ook.


Laten we het er maar op houden, dat in het verleden aangetroffen gebreken meetellen voor het oordeel anno 2011 :X
 
Inderdaad.

Bij mijn oude Punto ging die de city stand er al af bij de 20 km/h.
Ik ga ervan uit dat dit bij de 500 ook zo is.

En bij een nieuwe fiat panda 4x4 gaat de city stand er pas vanaf als je hem er zelf vanaf haalt, getuige de auto die ik op kreta had gehuurd... Verhuurbedrijf waarschuwde ook dat je die onmiddelijk uit moest zetten als je de stad uitreed...
 
Eerlijker in de zin dat wanneer je per ongeluk net even wat harder gaat, je niet direct een prent krijgt, maar de kans hebt om zelf te corrigeren?

Bedoel je het zo, of anders?
En ga je dus even 80 rijden waar je 120 mag en veroorzaak je een file. Jeeej, wat werken die dingen goed.

:+
 
Als ik een mobiele flitser zie, rem ik automatisch. Ik weet niet of ik precies 80 rijdt, misschien rijdt ik wel 3 km/h te hard, daarom rem ik uit schrik, omdat ik niet de tijd heb op eerst op mijn teller te kijken.
 
En ga je dus even 80 rijden waar je 120 mag en veroorzaak je een file. Jeeej, wat werken die dingen goed.

:+
:)

Tja, er zijn mensen die 80 rijden waar 120 de limiet is :X

Nou is precies de limiet rijden wel onhandig, maar een beetje inde buurt moeten we toch kunnen komen?

Overigens hangt het creëren van de file af van het verkeersaanbod.

En voor het oplossen van files zou eigenlijk de doorstroomsnelheid tijdens de spits fors omhoog moeten, naar 200 of zo. Meer verkeer over dezelfde weg in dezelfde tijd.
 
Als ik een mobiele flitser zie, rem ik automatisch. Ik weet niet of ik precies 80 rijdt, misschien rijdt ik wel 3 km/h te hard, daarom rem ik uit schrik, omdat ik niet de tijd heb op eerst op mijn teller te kijken.

En wanneer beginnen je rijlessen?
 
En wanneer beginnen je rijlessen?


Earth to Martell, come back from out of your dreamworld :')

Remmen voor een flitser is een doodnormale natuurlijke menselijke reactie, niemand wil een bekeuring en trapt even fijn door bij het zien van een flitser...
 
Earth to Martell, come back from out of your dreamworld :')

Remmen voor een flitser is een doodnormale natuurlijke menselijke reactie, niemand wil een bekeuring en trapt even fijn door bij het zien van een flitser...


Behalve mijn oude heer ooit eens, die zag een snelheidscontrole en was benieuwd of de stevig rijdende auto voor hem ook geflitst zou worden. Dus hij er achter blijven rijden. Vergeet hij op tijd af te remmen................... flits _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan