ongeval in de Ardennen

bibieke

MF'er
16 mrt 2004
40
0
Antwerp
Reed gisteren(zondag 6juni) door de Belgische ardennen. Was vertrokken vanuit Antwerpen richting Brussel, vervolgens Namen, daarna Dinant, even gestopt om naar de jet-ski race te kijken en als eind bestemming Bouillon. Toen ik iets voor Bouillon buiten de bebouwde kom reed op een mooi stukje tussen de bossen tegen een 150 a 160km/h, kreeg ik teken van tegenliggende motorbestuurders om trager te rijden, ik dacht dat er mogelijk een snelheidscontrole bezig was, dus ik minder vaart naar een toegelaten 90km/h. Een stuk verderop de weg zie ik enkele stilstaande wagens en motoren aan de kant staan en verscheidene mensen die heen en weer over straat lopen. Toen ik dichterbij kwam zag ik wat er echt gebeurd was. Een aanrijding tussen een motor en een wagen. Ik weet niet hoe het gebeurd is maar de wagen had een electriciteitspaal meegenomen en vervolgens op z'n dak beland in de gracht naast de weg. Ik zie enkele bebloede mensen aan de kant staan die geholpen werden door voorbijkomende bestuurders. Op het rechter rijvak ligt de electriciteitspaal met de kabels verspreid over het wegdek. Juist naast de paal zie een blauwe yamaha r1 of r6 liggen, of hetgeen er van over bleef, de motor was nog enkel te herkennen aan de blauwe stukken van de kuip die verspreid over straat lagen. Ik kijk rond me om de bestuurder te vinden, maar die ligt 20m verder in de gracht, met enkele mensen er rond. Z'n ogen waren nog open, en hij lag plat op z'n rug in het het gras van de leegstaande gracht, hij had z'n leren pak aan en bebloed was hij niet, denk wel dat hij enkele dingen gebroken had, want hij was lijk-bleek en er was toch wel wat paniek onder de mensen. Ben even gestopt, maar na enkele seconden constateerde ik dat er al voldoende omstaanders te hulp waren en dat ik enkel maar in de weg zou lopen als ramptoerist. Dus zette ik m'n rit verder naar Bouillon. Na de overblijfselen van de motor en de blik op de bestuurder z'n gezicht gezien te hebben, kreeg ik toch een krop in de keel en een raar gevoel vanbinnen. Nadat ik Bouillon bezocht had, heb ik me tegen een rustig tempo dan maar terug naar Antwerpen begeven, met heel de terugrit het ongeval in gedachten.

Was gisteren ook even lekker rijden,
en bij het stoplicht in Blanden (als je van Leuven komt via de expressweg) lag er een Deauville-achtige motor in de berm.
De politie was eea aan het opmeten, bestuurder was nergens te bekennen,
maar de motor zag er niet al te best uit.
Was volgens mij geen beschadigde auto te bekennen, dus vroeg me wel af wat en hoe het precies gebeurt was.
Wordt je idd wel ff stil van als je op 2 wielen ah rijden bent.

Terug
Bovenaan Onderaan