Ongeval met nieuwe motor door vastlopende rem

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
A

Anoniempje599

Guest
Z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Slordig, erg slordig. Maar ze moeten maar eens goed uitzoeken (mits dat nog kan) wat er aan de hand is of is geweest.

Anders zijds als je rem niet goed werkt en je daarmee problemen hebt waarom zorg je dan niet zo gauw mogelijk dat je veilig langs de kant komt te staan ergens en gaat bellen met vrienden etc om hun jou te laten helpen?

Sorry maar door rijden terwijl je weet dat er iets aan je remmen mankeert is ook niet echt jofel. In mijn ogen tenminste..


ben blij dat je het goed nieuws hebt al!!! super!! als iedereen in motorwereld zo hun verantwoordelijkheden zou nemen! :} :} :} :}
 
Beter dat de dealer de schuld op zich neemt maar eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje stom dat als je al 2x gestopt bent en je de remmen niet kan vertrouwen om dan toch te besluiten om weer voorzichtig door te rijden.
Maar goed, gelukkig is het goed afgelopen :W
 
Netjes afgehandeld door de dealer :Y

Maaaaarrrrrrrr......

Als je voorrem twee keer problemen geeft dan ga je toch niet verder rijden? :? :? :X :X B| B|

Ik had meteen de anwb gebeld en mijn motor laten afvoeren naar de dealer....
 
Slordig, erg slordig. Maar ze moeten maar eens goed uitzoeken (mits dat nog kan) wat er aan de hand is of is geweest.

Anders zijds als je rem niet goed werkt en je daarmee problemen hebt waarom zorg je dan niet zo gauw mogelijk dat je veilig langs de kant komt te staan ergens en gaat bellen met vrienden etc om hun jou te laten helpen?

Sorry maar door rijden terwijl je weet dat er iets aan je remmen mankeert is ook niet echt jofel. In mijn ogen tenminste..


ben blij dat je het goed nieuws hebt al!!! super!! als iedereen in motorwereld zo hun verantwoordelijkheden zou nemen! :} :} :} :}

Langs de kant staan was helemaal geen optie, het gebeurde op een zeer smalle dijk, zonder vluchtstroken.

Ik heb direct geprobeerd de dealer te bellen, maar die hadden dus een telefoon storing. Ik ben toen ook gekeerd en heb het nogmaals geprobeerd. Na de crash wel direct mijn vrienden gebeld van 112. Zijn namelijk mijn collega's, ha ha. Ook die hebben tevergeefs geprobeerd de dealer te bellen.
 
Vind het inderdaad ook niet erg slim om door te rijden met een rem die al 2 keer is vastgelopen :N

Wel mooi dat het goed is afgelopen, zowel de meewerkende dealer als je eigen gezondheid na het ongeval :Y
 
Netjes afgehandeld door de dealer :Y

Maaaaarrrrrrrr......

Als je voorrem twee keer problemen geeft dan ga je toch niet verder rijden? :? :? :X :X B| B|

Ik had meteen de anwb gebeld en mijn motor laten afvoeren naar de dealer....
In al mijn technische onnozelheid dacht ik ik rij zelf wel terug en raak de voorrem niet meer aan. Ik kon immers geen kant op op die dijk en stond daar levensgevaarlijk. Het was maar een klein stukje naar mijn dealer, een kilometer of 5. Dat zou ik als ik voorzichtig reed wel redden op alleen mijn achterrem. Wist ik dat de motor vanzelf zou gaan remmen.
 
Dit had ook veel slechter af kunnen lopen natuurlijk. Gelukkig heb je zelf niks en wordt alles opgelost door de dealer.
Alleen de kapsels van mijn duim zijn beschadigd, heb wat schaafwonden, blauwe plekken en ben een beetje beurs, maar ik heb een ontzettende mazzel gehad dat er bijvoorbeeld geen tegeliggers waren. Ik heb 's avonds wel even een bedank gebedje gedaan. :Y
 
In al mijn technische onnozelheid dacht ik ik rij zelf wel terug en raak de voorrem niet meer aan. Ik kon immers geen kant op op die dijk en stond daar levensgevaarlijk. Het was maar een klein stukje naar mijn dealer, een kilometer of 5. Dat zou ik als ik voorzichtig reed wel redden op alleen mijn achterrem. Wist ik dat de motor vanzelf zou gaan remmen.
Ik ken de situatie daar... En idd, lopen doe je daar liever niet en het fietspad ligt zo'n beetje een meter of 4 lager :X ...
En jah, ik zou ook niet verwachten dat een rem zomaar gaat remmen, wat aangeeft dat ie toch goed klem heeft gezeten B| .


Een slordigheidje van Zaanstad, maar ik ben toch enigzins positief verrast dat ze er niet moeilijk over doen :) .
 
Ik ken de situatie daar... En idd, lopen doe je daar liever niet en het fietspad ligt zo'n beetje een meter of 4 lager :X ...
En jah, ik zou ook niet verwachten dat een rem zomaar gaat remmen, wat aangeeft dat ie toch goed klem heeft gezeten B| .
Precies, en dan ook nog in de stromende regen. Daarom direct 112 gebeld en met de politie samen naar een oplossing zoeken om in ieder geval maar van de weg af te zijn.
 
In al mijn technische onnozelheid dacht ik ik rij zelf wel terug en raak de voorrem niet meer aan. Ik kon immers geen kant op op die dijk en stond daar levensgevaarlijk. Het was maar een klein stukje naar mijn dealer, een kilometer of 5. Dat zou ik als ik voorzichtig reed wel redden op alleen mijn achterrem. Wist ik dat de motor vanzelf zou gaan remmen.
duur lesje in de werking van hydraulische remmen :)

maar zonder gekheid, sterkte met de hele toestand... :]
 
maar ik heb een ontzettende mazzel gehad dat er bijvoorbeeld geen tegeliggers waren. Ik heb 's avonds wel even een bedank gebedje gedaan. :Y
Wat had je gedaan als je plots hard moest remmen? (smalle dijk met tegenliggers en etc.)
5 kilometer is ook niet echt een klein stukje. (Je hebt toch vlucht/pechstrookjes op die smalle dijken en afritten naar de boerderijen?)
 
is dat bij de eeuwig durende weg werkzaamheden vlakbij schagen daar ?
Ja, die wegwerkzaamheden zijn op de rondweg, daar waar dat dijkje op uitkomt. Als je daar komt te staan kan je geen kant op, want het is een zeer smal dijkje. Je mag er dan ook maar respectievelijk 60 km en 30 km p/uur rijden. Ik ben onderuit gegaan tussen Rustenburg en Alkmaar.
 
Ja, die wegwerkzaamheden zijn op de rondweg, daar waar dat dijkje op uitkomt. Als je daar komt te staan kan je geen kant op, want het is een zeer smal dijkje. Je mag er dan ook maar respectievelijk 60 km en 30 km p/uur rijden. Ik ben onderuit gegaan tussen Rustenburg en Alkmaar.

Is idd flink kut als je daar komt te staan, heb je weinig keuze.

zou het wel niet tegen dealer vertellen dat je toch verder bent gereden ;)
 
Ja, die wegwerkzaamheden zijn op de rondweg, daar waar dat dijkje op uitkomt. Als je daar komt te staan kan je geen kant op, want het is een zeer smal dijkje. Je mag er dan ook maar respectievelijk 60 km en 30 km p/uur rijden. Ik ben onderuit gegaan tussen Rustenburg en Alkmaar.
je zal op je bek gaan met 50, krijg je een prent voor 20km te hard glijden ;)
 
Wat had je gedaan als je plots hard moest remmen? (smalle dijk met tegenliggers en etc.)
5 kilometer is ook niet echt een klein stukje. (Je hebt toch vlucht/pechstrookjes op die smalle dijken en afritten naar de boerderijen?)
Geen pech, of vluchtstroken daar. Wel afritten naar boerderijen, maar nou juist net niet op dat stuk waar het mij overkwam.

Kijk ik zou voorzichtig rijden. Ik rij al een jaar of 25 motor en ben al heel wat hachelijke situaties tegen gekomen. Als je plotseling moet remmen, dan stel je je daar, ook al is het in een flits, op in. Je kan nog corrigeren door te sturen, met je achterrem of gaan sliden, al naar gelang de situatie dat toe laat, dat heb ik wel vaker meegemaakt. Maar gewoon op een recht stuk rijden, zonder ook maar de rem aan te raken in eens je voorwiel onderuit, dat besef je gewoon niet. Zo iets verwacht je toch ook niet?
 
Maar gewoon op een recht stuk rijden, zonder ook maar de rem aan te raken in eens je voorwiel onderuit, dat besef je gewoon niet. Zo iets verwacht je toch ook niet?
Nadat twee keer je voorrem bleef vastzitten? O-)

Ik ken de weg niet en ik zat niet op de motor maar ik weet wel dat als mijn voorrem deze kuren vertoont ik geen meter zou doorrijden (jammer dan voor de auto's achter me op de dijk).
(Had dan meteen je collega's gebeld dat je op een gevaarlijke weg staat met motorproblemen.)
 
Nadat twee keer je voorrem bleef vastzitten? O-)

Ik ken de weg niet en ik zat niet op de motor maar ik weet wel dat als mijn voorrem deze kuren vertoont ik geen meter zou doorrijden (jammer dan voor de auto's achter me op de dijk).
(Had dan meteen je collega's gebeld dat je op een gevaarlijke weg staat met motorproblemen.)
Ja, ja ja, je hebt wel gelijk, maar dat is allemaal achteraf. Op dat moment, in de stromende regen op die smalle dijk vond ik ook een gevaarlijke situatie.
 
Nadat twee keer je voorrem bleef vastzitten? O-)

Ik ken de weg niet en ik zat niet op de motor maar ik weet wel dat als mijn voorrem deze kuren vertoont ik geen meter zou doorrijden (jammer dan voor de auto's achter me op de dijk).
(Had dan meteen je collega's gebeld dat je op een gevaarlijke weg staat met motorproblemen.)
Dat is achteraf ook heel makkelijk praten wat jij wel en niet zal doen... ;)

Van de andere kant gezien had de monteur nooit iemand weg mogen sturen met niet zuivere remhandel.
De loop van de handel had zeker gecontroleerd moeten worden!
 
Dat is achteraf ook heel makkelijk praten wat jij wel en niet zal doen... ;)
Klopt, misschien ben ik zelf ook wel teveel een mierenneuker die bij het minste wantrouwen van zijn motor hem laat nakijken -O-

Maar gelukkig kunnen we wel de ervaring van TS delen zodat we er met zijn allen weer wat van leren :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan