Ongeval Rottepolderplein

Ik zag het ongeluk op het volgende punt; Als je op het Rottepolderplein de afslag Amsterdam/Den Haag/Schiphol pakt maar de invoegstrook niet verlaat, wordt dit vanzelf de uitvoegstrook voor Haarlem Zuid/Zandvoort/Hoofddorp. Aan het eind van de strook maakt de weg een scherpe bocht naar rechts. Verkeer richting Haarlem en Zandvoort moet op de twee rechter rijbanen blijven. Verkeer richting Hoofddorp moet naar de twee linker rijbanen. Deze rijbanen maken na ongeveer 300 meter een heel scherpe bocht naar links, onder een viaduct. Precies op die plek maar dan in tegenovergestelde richting lag onze collegamotorrijder tegen de vangrail. Ik heb in de plaatselijke pers en teletext nog geen melding kunnen vinden. Ik hoop dat het betekent dat het niet zo heel ernstig was. :?

Die zijn allbei fijn ja!! B| Een hoek van 90 is leuk B| aan het einde van een snelweg. Echter de door jou genoemde bocht is toch vanaf de provinciale weg. Kort na het verkeerslicht? Hoe kan je daar hard plat gaan??? Dat is geen doorgaande bocht toch? en een haaksebocht met 125 km pu???


Die vanaf amsterdam (a9) naar Schalkwijk lijkt mij gevaarlijker omdat je daar rustig plat doorheen kan. die vangrail is lekker B| Bedoelen jullie die niet?
 
Het klopt dat het kort na de stoplichten is gebeurd. Na de stoplichten krijg je achter elkaar drie afslagen. De eerste richting Haarlem Zuid en Zandvoort. De tweede richting Alkmaar/IJmuiden/Waarderpolder en de derde richting Amsterdam/Den Haag. Het ongeluk gebeurde in de bocht van de derde afslag en die is van zijn leven niet met 125km te nemen. Er staat zelfs een 30km bord. Dat geldt trouwens ook voor de eerste afslag. In en na de tweede afslag zijn wel een serie lekkere bochten die wel met 125km te nemen zijn, al staan er 80km waarschuwingsborden. De weg stijgt en daalt er ook richting Rottepolderplein en het ziet en voelt uitnodigend. Maar ook daar dezelfde rottige vangrails dus oppassen allemaal. Blijf alsjeblieft heel.
 
Snelheid is in dit geval toch relatief, want als je die bocht met, ik noem maar wat, 70 km per uur neemt dan kan je nog steeds het risico van een dieselspoor op je pad tegenkomen en daardoor (de diesel) onderuitgaan.
Als er dan minder :] onvriendelijke vangrails en straatverlichting in de binnenbocht zijn nemen je overlevings- / minder-letsel en schade- kansen aanzienlijk toe...

Zelfs al reed je in de ogen van velen met een gelet op de omstandigheden zeer acceptabele snelheid, het feit dat je geen extra gevaarzettende obstakels tegenkomt is dan veel belangrijker dan 10 km per uur snelheidstoe- of afname.

Overigens ken ik de situatie ter plekke wel en ben van mening dat de meeste motorrijders en andere weggebruikers (V/M) daar onder normale omstandigheden (dus geen sneeuw, diesel etc..)met snelheden tot 130 km geen overdreven gevaar voor zich zelf zijn, noch voor de omgeving (behalve bij ... etc.)


Moraal van mijn verhaal, snelheid is in dit geval zeker niet alleen als oorzaak aan te wijzen, er zijn legio storende(re) factoren.
 
Laatst bewerkt:
Heb een jaar of 6 geleden in duitsland iemand gezien die in meerdere stukjes op straat lag.Met hoge snelheid krijg je een soort komkommerschaaf.Asociaal link.
 
tja dat is niet zo leuk.. maar zoals altijd bij de "overheid" duurt het een eeuwigheid.. totdat er ineens iets gebeurt waardoor het onmiddelijk gedaan moet worden! en zo gaat het balletje altijd rollen bij de overheid.. B| B| B|
je moet de zaak wel in perpsectie zien. natuurlijk zijn de paaltjes gevaarlijk, maar de overheid zal waarschijnlijk roepen dat ie maar niet zo hard door de bocht had moeten gaan (mocht dit zo zijn).

sterkte gewenst trouwens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan