ongeval tijdens paasraces Assen

speedyjan

MF'er
31 jul 2002
137
0
Paasraces op Assen: Mooi weer, helaas een zwaar ongeval

quotte:
Voor Marc van der Bulk moest een helikopter worden ingeroepen, Marc was in de bocht “De Bult” rechtuit gegaan. Een trauma helikopter brengt Marc naar Groningen waar hij zal worden onderzocht op hersenletsel
/quotte:

Hopen dat het goed met hem komt
 
***ver, ik ken betrokkene niet maar ik hoop wel van ganser harte dat het goed komt.
 
Ik kom er net vandaan (Assen) en de traumaheli kwam idd overgevlogen. Hopen dat het meevalt!
 
hoop ook dat het meevalt,hij is in ieder geval "gewoon" per ambulance naar Groningen gebracht,vlak voor de 3e herstart kwam hij nog bij ons (het Pajic team) in de box om op de monitor te kijken.
 
Bij welke klasse was dit? Ik heb geen heli gezien namelijk :?

(ben na de superstock weggegaan)
 
Het gebeurde tijdens de superstock wedstrijd.

Hier een quote van het DvhN:

Zware valpartijen

De Superstock wedstrijd op Assen werd gekenmerkt door een aantal zware valpartijen. Liefst drie keer werd de race met een rode vlag stopgezet omdat rijders op gevaarlijke punten naast de baan waren geraakt. Mark van den Bulk uit Berkel en Rodenrijs liep bij zijn crash hersenletsel op.

Van den Bulk kwam ter hoogte van De Bult naast zijn motorfiets terecht. Er werd een trauma-helicopter ingezet van het AZG in Groningen en de onfortuinlijke rijder werd ter plaatse gestabiliseerd. De rijder van het Motoport Rockanje team werd met een ambulance naar Groningen vervoerd.

Ik stond in de Duikersloot, en heb het ongeluk op een afstandje zien gebeuren. Je zag het aankomen, maar je houd je hart vast dat niet gebeurde... '(
 
Waren er eigenlijk veel MF'ers???
Wij waren met 2 MF'ers en 2 niet!! Ben benieuwd, het dommelsch bier smaakte in ieder geval beter dan die ranzige oranjeboom en het weer was verder perfect, wel weer jammer dat er dan zo'n ongeluk moet gebeuren... '( Ik heb nog op stickers gelet maar???
 
Waren er eigenlijk veel MF'ers???
Wij waren met 2 MF'ers en 2 niet!! Ben benieuwd, het dommelsch bier smaakte in ieder geval beter dan die ranzige oranjeboom en het weer was verder perfect, wel weer jammer dat er dan zo'n ongeluk moet gebeuren... '( Ik heb nog op stickers gelet maar???

Ik was er ook, als je er rond 12 uur was heb je me nog zien rijden tussen de race's door. Reed op een RS125, zwart met grijs over de baan voor een rondje of 4. Ben nu echt helemaal circuit lijp geworden. Sparen voor een CRT dag want dit smaakte naar meer. Helemaal gaaf dat de voorrijder de ideale lijnen aanwees voor me zodat ik qua lijnen ineens een stuk wijzer ben geworden.
Ongeluk lijkt wel mee te vallen las ik net, hopelijk is hij snel weer t ziekenhuis uit, vanaf hier, sterkte ermee.
 
Ook nog even wezen kijken met Hoekske. Hebben geen helicopter gezien. Wel triest Hopelijk lijkt het in erste instantie allemaal erger dan het in werkelijkheid zal zijn. Succes met herstel.
 
Was jij dan die aso die vanuit de Duikersloot als enige besloot vol gas naar de Ramshoek te rijden? 8-)
D'r zaten druiven bij, die echt niets durfden op het circuit. Kom op zeg, beetje gassen met die dingen ;)
 
Las net het volgende op Racesport.nl:

Momenteel verblijft Marc in een zorgwekkende toestand in het Academisch Ziekenhuis in Groningen. De huidige situatie is dat Marc in coma ligt. In het Academisch Ziekenhuis, worden diverse onderzoeken uitgevoerd en wordt zijn situatie nauwlettend in de gaten gehouden.

'(
Ik weet echt niet wat ik moet schrijven. Ik word hier echt stil van...
 
Wat ik vanmiddag op het TT-circuit begreep (let op, dit zijn dus van die "ik heb gehoord dat"-verhalen), is dat hij nog steeds kunstmatig in coma wordt gehouden en wordt beademd. Ze laten hem in coma tot de druk op z'n hersenen verminderd is. Het is nog niet 100% duidelijk of hij hersenletsel zal overhouden, of dat het mee zal vallen. Ook schijnt hij al zijn ledematen al weer bewogen te hebben.
Dit zijn dus onbevestigde berichten, maar ik wou het jullie toch even laten weten.
 
Net van Racesport.nl geplukt:

Situatie van Marc van den Bulk

Situatie van Marc van den Bulk van het MotoPort Rockanje Racing Team is onveranderd. Helaas is er geen enkele verandering te melden in de situatie van Marc. Marc ligt nog steeds in coma in het ziekenhuis te Groningen.

Vanmorgen meldde Marc zijn vader desgevraagd “dat de situatie niet slechter wordt, maar zeker ook niet beter”.

Hoewel iedere situatie op zich staat bij dit soort letsels, is het min of meer gebruikelijk dat de zwellingen van de hersenen na een dag of 7 afneemt, bij Marc blijft de druk, ten gevolge van die zwellingen echter veel te hoog.

Nu 14 dagen na het ongeval van Marc is er een situatie ontstaan waardoor de artsen zich afvragen waarom die druk zo hoog blijft.

Enkele testen mochten tot op heden nog geen uitsluitsel geven over die oorzaak.

Op het moment dat de druk op de hersenen verminderd, is er slechts kans op het bijkomen van Marc uit coma en komt een volgende stap op een mogelijk herstel in zicht.

Tot dat moment rest helaas slechts wachten en hopen op het vinden van een mogelijke verklaring van die drukverhoging.

In de hoop u allen spoedig beter nieuws te kunnen melden over Marc zeggen wij ook namens de familie van Marc u allen hartelijk dank voor de getoonde belangstelling voor de situatie rond Marc.

Met vriendelijke groet,

MotoPort Rockanje Racing Team
 
Terug
Bovenaan Onderaan