ongeval ZAC 24-06-2002

Mischa,
allereerst leuk dat je op dit suffe forum bent.
Hier willen ze allemaal racen,als ze maar verzekerd zijn.....pffffff.
Maar kan ik bij jou klagen dat ze die Juli-race hebben verziekt?
Wat een onzin die Endurance-race.
Nu hebben /krijgen ze weinig inschrijvingen(lees:inkomsten),ik had graag een normale wedstrijd gereden.
Maar dit niet!!!!Het leek mij wel leuk om met Herry te rijden,maar die onzin eromheen.......
Gelukkig staken er maar weinig hun hand op,bij de vraag wie mee ging doen.
Tot gauw en beterschap! ;)
groeten van Marcel.

Verzekerd rijden op een wedstrijd... Lache...

Komt later wel, als ik wat meer ervaring heb en geld over... :)
 
BosUit (officieel nu de Arie Luyendijkbocht) is inderdaad geen fijne bocht voor motorfietsen. Daar is de organisatie van de ZAC ook al een tijd achter. Na enkele minder zware ongelukken ligt de snelheid van de meeste rijders (omdat de tijdwinst steeds belangrijker lijkt geworden) in die bocht steeds hoger en neemt niemand het verlies voor lief dat je met een veiligere lijn nu eenmaal zult hebben.
Dan moet je dus de lijn volgen die de organisatie aangeeft met de kegels: heel laat insturen (daar is nog grind als het mis gaat), dan naar de apex en het gas er daar op zodat je vrijwel parallel aan de vangrail bent als je echt op het gas gaat. Meer hierover zoals beloofd binnenkort op de Zomeravond site.
Nog steeds heb je de kans dat je valt, maar je hebt dan wel een kans er met minder verwondingen af te komen. Zelf net meegemaakt. Motor is totaal kapot met scheuren in frame etc, maar ik ben binnen enkele weken weer 100% is mij verteld.
Dus tot volgend jaar als de bocht verbeterd wordt gewoon je verlies qua tijd nemen en die veilige lijn rijden.
Overigens zag ik afgelopen maandag nauwelijks mensen die zich iets leken aan te trekken van de pillonnen. Je goed recht, maar leer van mijn angst toen ik wakker werd in het ziekenhuis en mijn benen toen niet kon bewegen. Mijn gedachte aan een dwarsleasie maakte de ZAC opslag totaal onbelangrijk.
En natuurlijk ben ik 3 weken later blij voor alle rijders die weer wat van hun beste tijd hebben afgesnoept. Maar ik hoop dat iedereen iets leert van anderen die nuiet alleen door mechanische pech of een fout van hun in die bocht vallen ...

Mischa

Ik heb je toen zien gaan op die donderdag ??.

Wat ik hoorde was dat het wel meeviel "gebroken neus en een beetje beurs" maar als ik het zo lees dan is het toch wel wat serieuzer.

Jij viel toen al in de eerste sessie na 3 ronden of zo. Ik ben erg benieuwd wat er mis is gegaan. aangezien jij toch vrij ervaren bent "heb ik me laten vertellen" het was voor iedereen die dag toch wel een aarig slot op de deur had ik het idee die crash van jou
 
Nu waren er maandag nog 2 ongevallen naast deze waarbij ambulance nodig was, hoe is dat afgelopen?
 
als ik mij niet vergis dan was het een Suomy replica waar hij mee reed. De helm is trouwens door de organisatie in beslag genomen en meteen vernietigd.


Ben toch wel heel benieuwd, ruikt toch weer heel verdacht, wat in mijn ogen de organisatie meer kwaad dan goed doet.
Als dit alles waar is, denkt de organisatie dus meer aan zichzelf, dan aan iemand die hier zijn hele leven last van kan houden, en dus probeert de organisatie zijn eigen fouten te verdoezelen.

lijkt wel een bananen republiek
 
Door de grip en massa van de raceauto's rult het asfalt een beetje op in die bocht. Ook voor auto's is het zaak zo snel mogelijk Bos Uit uit te katapulteren dus de dwarskrachten op het asfalt zijn groot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan