ongevallen poll

ongeluk gehad?

  • Nog niet

    Stemmen: 121 40,9%
  • schade

    Stemmen: 113 38,2%
  • Totalloss

    Stemmen: 62 20,9%

  • Totaal aantal stemmers
    296
Maar dat kan ik me allemaal niet herinneren, vreemd hoor.

had ik ook... impact van het ongeluk kan ik me niet herinneren.. dat ie ineens voor me stond die auto wel.
Ik kreeg weer beeld toen ik op de grond lag...

Ik heb ook schijnbaar een half uur met de chirurg gepraat over wat hij ging doen... kweet er niets meer van.

het gekke is,,.... dat ik het toch wel wil weten maar aan de andere kant ook weer niet...
 
een keer,ongeveer 12 jaar geleden kwam ik van het cafe af met de motor,ik reed ongeveer 70 en raakte van de weg en flikkerde in de sloot,een beetje lichte schade en zelf had ik niets.[daarna ben ik nooit meer gaan caferacen.]
 
Heb in mijn eerste kilometerkes ook al eens een valpartijtje gehad, hier:

full


Schade: wat knipperlichten kapot, bagagerek gebarsten, krassen in plastic, deukje in de tank...
Ikke zelf alleen wat stof op mijn pakje.

:z |( we leren wel met vallen en opstaan al is het maar om de moto een beetje op te knappen :]
 
nog steeds van gespaard gebleven... :}
Vorige week wel bijna uit de bocht gevlogen, flink moeten afremmen.
Was niet goed aan het opletten en een beetje mis ingeschat van snelheid...
|(
Stom!
 
dat verhaal komt mij bekend voor.... ben jij soms aan het begin van de zomer weer opgestapt en heb je toen een nieuw pak bij Safe A'dam gekocht :?

Ik was toen net bezig voor mijn rijbewijs en liep daar een beetje rond te snuffelen, hoorde iemand een verhaal vertellen van zonder pak vol de vangrail in geragt worden door een auto...

:] .... that's me !!!! Ik rij nu een blade uit 98 en heb er al aardig wat km weer op zitten. Ben een maand geleden geopereerd om de pennen die in mij rug zaten te verwijderen.

trouwens :} dat je dat nog weet !!
 
Laatst bewerkt:
1e: Koekblik van links die me niet gezien had, om 8.30u in de ochtend... tikte mij net aan tegen mn voet waardoor ik ging glijden (het regende) en ik een meter of zes schoof en mn ZRX1100R de stoep op sprong om tegen een lantaarnpaal te stoppen... Totalloss

2e: Hele dag bijna volgas richting GP in Le Mans. Laatste afrit bij Le Mans een lange linker... bleek te lang te zijn (of ik te moe) over de kop en op mn billen landen in het gras! Toen ik omkeek lag mn ZX6R hevig olie te lekken op t asfalt en de hele voorkant tegen t blok aan gedrukt... Bleek ik tegen een giga verkeersbord te zijn gereden dat ik niet had gezien :Z Was na 3mnd en 3000km totalloss

3e tm 8e (of zoiets) motor omlaten vallen, stoepje, enz, enz... :? |(

Trouwens nooit ernstig letsel gehad gelukkig, op mn ego na dan...

Met vallen en opstaan moet iedereen het leren toch? :X
 
Laatst bewerkt:
Leeftijd/ jaren rijbewijs zeggen dus niet (altijd) alles.

Klopt. Na m'n eerste winter (oktober 85 m'n rijbewijs gehaald) stond er 10000 km op de teller.In de eerste 2 jaar in totaal 30000 km met de eerste rempartij op grind.

Tussen 87 en 95 misschien 20000 km gereden met daarin m'n tweede rem/slip/kantel combinatie.

Sinds 2000 zo'n 15000 tot 20000 per jaar. Ik heb wel eens het idee dat het meeste risico op een valpartij door verkeerde inschatting ontstaat in de periode dat je denkt 'dat je het wel onder de knie hebt'. :+
 
Zou wel willen stemmen, maar ben ooit uit de bocht gevlogen op een dijkweg en had geen schade (alleen aan mijn ego dan). Die optie staat er niet tussen.
 
PentAr
Zou wel willen stemmen, maar ben ooit uit de bocht gevlogen op een dijkweg en had geen schade (alleen aan mijn ego dan). Die optie staat er niet tussen.

Mijn optie eigenlijk ook niet heb maar nog nooit gestemd.
Wel 1x door de blubber *hatsa* weg was ie en ik stond erboven te kijken :?
Sta ik daar gewoon boven mijn moto en lache dat ze dede :(

Hij viel zacht in het gras dus geen schade *D
 
1x met een CB500F een Volvo total-loss gereden. CB deed het na reparatie weer; ik had een gebroken kuitbeen en een stuk plastic van m'n kuip in mijn knie gekregen. Geluk: ik moest 4 weken later opkomen voor dienstplicht, en omdat de genezing nogal duurde, ben ik met de 2e herkeuring afgekeurd op O4 (O=Onderstel :+ )

Vervolgens mezelf 2x onderuit geremd op hetzelfde plekkie; 1e keer (Suz GS850)omdat er een auto van rechts kwam maar de binnenbocht nam |( ; 2e keer (Kawa GPz900) kwam er een auto van links (en ik dus van rechts) maar verleende geen voorrang.

Andere heftige crash was 'n highsider met ergens tussen 110-140 km/h. Veel werk gehad om de motor (zelf) weer op te knappen (diezelfde GPz).

Sindsdien blijkbaar wat wijzer geworden O-) want met mijn huidige en voorlaatste fiets nog geen valpartijen of erger meegemaakt :]
 
tsja, zie onderschrift ;)

Verhaal is bekend bij topic starter

FZR600 totall loss. Daarvoor ook al eens op een zelfde manier als Ptér onderuit gegaan, schade beperkte zich toen tot een kapot knipperglaasje.
 
deze zomer.We vertrekken op reis.20km verder een auto, die ik inhaal, slaat af; zonder richtingaanwijzers te gebruiken natuurlijk.
Nog geremd maar te laat.bibi over kop.Voetsteun rechtgetrokken; ruitje vastgemaakt met ijzerdraad(ja dat had ik mee)en doorgereden.

Die motoren zijn veel sterker dan ze eruitzien.
 
:] .... that's me !!!! Ik rij nu een blade uit 98 en heb er al aardig wat km weer op zitten. Ben een maand geleden geopereerd om de pennen die in mij rug zaten te verwijderen.

trouwens :} dat je dat nog weet !!
fijn dat alles oke is, het klonk echt alsof je op het randje hebt gelegen, zoiets vergeet je niet snel :)
 
Gelukkig had ik inwendig verder niets.... alles gaat gelukkig weer OK.

tnx :)
 
Direct na het examen twee keer op m'n plaat gegaan. Eerste keer door te hard de bocht in in combinatie met remmen waarschijnlijk. Paar honderd meter verderop nog een keer. Reden daarvan vraag ik me nog steeds af.
 
Begin dit jaar met ijzel bij een stoplicht. Tja, dan helpt zelfs ABS nie meer... 200 Euro schade omdat er een nieuw deksel op de linkerkant van het motorblok moest.
 
1ste keer:Suzuki GT750 achter in een plotseling linksaf slaand koekblik geparkeerd. Motor vette schade ,ik vrijwel ok.
2de keer: Suzuki GSX-R750, gelanceerd door een verkeersdrempel. Motor op slag dood, ik redelijk in de kreukels.
3de keer: Suzuki GSX1100Katana, onderuit gereden door een niet oplettende koekblik piloot. Motor wat kuipschade , ik vrijwel ok.

Supermotard: Husky 610, binnen enkele minuten 2 keer onderuit in dezelfde bocht (opgesneden slicks waarvan ik het niet nodig vond om ze warm te rijden, al doende leert men? Motor ok, ik enkelbanden gescheurd.

Cross: al heel wat keren ervanaf gegaan , hoort er volgens mij gewoon bij, er zaten wel een paar spectaculaire bij, waar ik door mijn rechtervoet/ enkel nog dagelijks aan herinnerd wordt.

Dit alles in een periode van 15 jaar en heel veel kilometers, valt dus nog mee met de schade.
Ik heb wel al heel wat van die zogenaamde ''hairy moments' gehad waarbij ik een hoop geluk had anders was het goed fout gegaan.
Raar maar waar, mijn wegongelukken waren altijd met Suzuki's , mijn cross crashes altijd met KTM's!


gr,
Hakinnen ;)
 
kick... voor de mensen die hem nog niet gezien hadden ;)
 
nog maar een kickje voor als iemand hem nog niet gezien heeft ;)
 
Toen ik m'n motor goed een maandje had en ongeveer 1000km gereden mezelf onderuit geremd in een hoop natte herfstblaadjes. Tegen een kilometertje of 30-40 onderuit. Motor enkel kuipschade, ikzelf verstuikte enkel.
 
Nog niet!
[me]Basia is net als vele anderen nu aan het afkloppen
[/me]


Heb 'm wel een keertje laten vallen |(
 
Ik had men nummerplaat 3 dagen GVD!!! Moto een week ofzo.
Versleten banden, de vorige eigenaar had me dit natuurlijk niet gezegd :(
:? En je bent er niet opgekomen om zelf even je banden te controleren? |(

Zelf in juni afgelopen jaar onderuit gegaan: Gevallen, sleutelbeen in drie stukjes. Volgende week laatste afspraak bij de fysio, al blijf ik af en toe last van mijn schouder hebben.... Motor zo goed als TL.
 
Laatst bewerkt:
Ben ooit bijna total loss gereden door een eend ( nee niet het beestje) die van links kwam. Zelf gelukkig alleen een gebroken pols.

57553
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan