ONK Assen 5 & 6 Augustus

ff kijken wat ik (denk dat ik) nog weet:

- Arie Vos 1e in zowel SS600 als SBK. :] Van Ginhoven kapot.
- Smees 1e in 250, Schouten reed 1e, 2e maar ging kapot.
- Winnaar van de 125 is mij niet meer bekend.. 2e was Ferry Stoffer. Kok ging het GT-grind in, wel punten.
- Juniorcup werd gewonnen door Kevin Valk. Jerry vd Bunt 3e. Kevin v Leuven 5e, Joey den Besten 7e.

De rest zal wel op Racesport.nl komen. :Y
 
Jammer dat er niet meer belangstelling is voor de ONK's... het zijn zulke leuke evenementen met ontzettend getalenteerde (jonge) rijders!!
Hopelijk komt er nog eens wat meer aandacht voor, want je gunt die jongens ook wel eens een (half)volle tribune terwijl ze zich uit hun naad werken voor een mooi resultaat.
 
True that!

Ik heb het zondag allemaal eens vanuit de pitbox mogen volgen, wat natuurlijk een extra dimensie geeft. Maar vanaf de gratis toegankelijke (hoofd)tribune en paddock is het ook altijd een waar feest om een dagje ONK te doen!

:W
 
:^

Jammer dat ik er niet bij kon zijn afgelopen weekend. Is echt enorm gaaf het ONK! 8-)

Zie ik jou aankomend weekend weer es bij de Rizla Racing Day?
Is wel erg lang geleden hè!
Zondag werken en zaterdag kom ik misschien ff op de motor die kant op :Y
 
Jammer dat er niet meer belangstelling is voor de ONK's... het zijn zulke leuke evenementen met ontzettend getalenteerde (jonge) rijders!!
Hopelijk komt er nog eens wat meer aandacht voor, want je gunt die jongens ook wel eens een (half)volle tribune terwijl ze zich uit hun naad werken voor een mooi resultaat.
Het zou al een stuk schelen als ze Assen in het midden van het land zouden leggen, denk ik. :X
 
Het zou al een stuk schelen als ze Assen in het midden van het land zouden leggen, denk ik. :X

Licht daar tog mooi, alle andere sport evenementen zijn allemaal daar in het westen van het land.

En als het weer zondag mee zit en daar ga ik van uit.
Dan zit ik met hele groep vrienden zondag ook op de tribunes :W
 
Licht daar tog mooi, alle andere sport evenementen zijn allemaal daar in het westen van het land.

En als het weer zondag mee zit en daar ga ik van uit.
Dan zit ik met hele groep vrienden zondag ook op de tribunes :W
Oh, het ligt daar hartstikke mooi. Maar als je hoge bezoekersaantallen wilt, ligt het iets minder praktisch... Het is voor het gros van de Nederlanders zoiezo 100-200 km rijden. Dat maakt het toch wat minder aantrekkelijk om 'ff' een race te gaan kijken. En het gebied zelf is ook dunbevolkt dus daar hoef je ook geen hordes volk vandaan te verwachten.

Voor een straatrace hier in de buurt (Veenendaal, Oss, Barneveld, etc.) maak ik graag ff een paar uurtjes vrij. Maar ik ga geen vier uur op de motor/in de auto zitten om ff een race te kijken. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.

Publicitair gezien is het dan ook erg onhandig dat er steeds minder straatraces komen en dat het ONK bijna volledig op Assen geconcentreerd is.
 
Oh, het ligt daar hartstikke mooi. Maar als je hoge bezoekersaantallen wilt, ligt het iets minder praktisch... Het is voor het gros van de Nederlanders zoiezo 100-200 km rijden. Dat maakt het toch wat minder aantrekkelijk om 'ff' een race te gaan kijken. En het gebied zelf is ook dunbevolkt dus daar hoef je ook geen hordes volk vandaan te verwachten.

Voor een straatrace hier in de buurt (Veenendaal, Oss, Barneveld, etc.) maak ik graag ff een paar uurtjes vrij. Maar ik ga geen vier uur op de motor/in de auto zitten om ff een race te kijken. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.

Publicitair gezien is het dan ook erg onhandig dat er steeds minder straatraces komen en dat het ONK bijna volledig op Assen geconcentreerd is.

Tiz niet één race hè... er zijn altijd meerdere klasses, dus je bent een aardig aantal uurtjes onder de pannen :)
En het zou pas slecht zijn als het ergens in het westen was, dan ben je nog 4 uur onderweg als je op een half uurtje rijden woont :P (sorry inkoppertje O-) )

Denk dat het ook nogal aan de publiciteit die het circuit eraan geeft ligt... bijna niets dus -O-
Niemand weet dat er een race is, dus dan komt er ook niemand, lijkt me een logisch gevolg.
 
Dat is waar, gelukkig hoef ik ma 45 min te rijden om bij het cirquit te komen.
Maar voor de motogp wil ik best 2 of 3 uren in de auto of op de motor zitten.

Maar idd voor ONK Racen waar al niet veel publiek komt is het niet ideaal.
Helaas!!!
 
Tiz niet één race hè... er zijn altijd meerdere klasses, dus je bent een aardig aantal uurtjes onder de pannen :)
Mja, maar ik heb nog steeds wel vier uur reistijd. Ik ben dus wel verplicht om een hele dag te gaan, waarbij ik ook nog eens een groot deel van die dag onderweg ben. Dat werkt nogal drempelverhogend.

Dat is waar, gelukkig hoef ik ma 45 min te rijden om bij het cirquit te komen.
Maar voor de motogp wil ik best 2 of 3 uren in de auto of op de motor zitten.

Maar idd voor ONK Racen waar al niet veel publiek komt is het niet ideaal.
Helaas!!!
Sja, maar een MotoGP of SBK heeft net ff iets meer 'uitstraling' dan een ONK. Logisch dus dat mensen dan eerder geneigd zijn om er een eind voor te reizen.
 
Mja, maar ik heb nog steeds wel vier uur reistijd. Ik ben dus wel verplicht om een hele dag te gaan, waarbij ik ook nog eens een groot deel van die dag onderweg ben. Dat werkt nogal drempelverhogend.Sja, maar een MotoGP of SBK heeft net ff iets meer 'uitstraling' dan een ONK. Logisch dus dat mensen dan eerder geneigd zijn om er een eind voor te reizen.

Als je lekker op de motor komt kun je na afloop van de races lekker op de motor stappen om er een mooi terug-tourtje aan vast te knopen...
Ellek nadeel hep ze voordeel, zeg maar ;)

Zal wel aan t feit liggen dat als je in Drenthe woont bijna NIETS dichtbij is en dat je daardoor al vroeg went aan t feit dat je nou eenmaal overal voor moet reizen, maar persoonlijk vind ik t dus helemaal niet erg.
Moet wel toegeven dat ik wél blij ben dat er nu híér ook es wat gebeurt, want alle grote evenementen spelen zich verder zo'n btje in het westen af -O-
 
Voor mij ligt het circuit op een kwartiertje fietsen, dus het circuit ligt precies goed, voor mij dan. Ik snap ook wel als ik ergens in het zuiden zou wonen dat ik dan niet helemaal voor een ONK naar Assen zou komen. ik heb ook een kameraad in de onk rijde dus dan ga ik er zowieso heen :}
 
Niemand weet dat er een race is, dus dan komt er ook niemand, lijkt me een logisch gevolg.

:^

Denk dat dit er inderdaad veel mee te maken heeft. Ik wil best af en toe een race bezoeken maar ik heb geen idee wanneer deze zijn. Een beetje meer publiciteit kan geen kwaad.

Ook het feit dat het voor de meeste mensen een eind rijden is (voor mij ongeveer 160km) zal behoorlijk meetellen. Zeker als de races wat minder bekend zijn en minder aantrekkingskracht hebben. Vind zelfs de bezoekersaantallen met de WK superbike nog best wel mee/tegen vallen.

Komend weekend ben ik wel in Assen te vinden tijdens de Rizla Racing Day's hier wordt wat meer aandacht aan besteed en dus zal er meer volk komen. Het feit dat de toegang gratis is zal ook wel een hoop helpen. Je bent niet voor niets Nederlander *O* .

Nog even een vraagje. Is het een beetje de moeite om 17 en een halve euro neer te leggen voor een paddock kaartje?? Of kan je dan beter een keer tijdens een "gewone" ONK het paddock bezoeken?
 
:^

Denk dat dit er inderdaad veel mee te maken heeft. Ik wil best af en toe een race bezoeken maar ik heb geen idee wanneer deze zijn. Een beetje meer publiciteit kan geen kwaad.

Sorry hoor, maar dit is gezwets. Het staat op de motorsportsites als racesport, op diverse fora wordt er over gesproken als een weer een ONK-race op komst is, het staat altijd van te voren in de motorbladen. Wat voor meer publiciteit heb jij nog nodig om te weten wanneer de races zijn?
 
Sorry hoor, maar dit is gezwets. Het staat op de motorsportsites als racesport, op diverse fora wordt er over gesproken als een weer een ONK-race op komst is, het staat altijd van te voren in de motorbladen. Wat voor meer publiciteit heb jij nog nodig om te weten wanneer de races zijn?

En jij denkt serieus dat het merendeel van Nederland dat leest laat staan onthoud.
Ik geef meteen toe dat ik het zelf wel zou moeten weten omdat ik inderdaad regelmatig op de genoemde site's en fora kom. Alleen het probleem bij mij is meer dat ik het ook ff moet onthouden en daar gaat het meestal mis.

Wat ik wil aangeven is dat er meer aandacht op de radio en tv wordt besteed aan de grotere eendaagse evenementen. TT-Assen, Malboro master(heet dat nog zo), Rotterdam racing tournament(of zoiets) en dat soort dingen. Waardoor dat soort dingen meer bij de mensen blijven hangen en er dan ook meer bezoekers worden getrokken. Daarbij komt natuurlijk ook het feit dat motorsport nog steeds niet echt populair is in nederland.
 
En jij denkt serieus dat het merendeel van Nederland dat leest laat staan onthoud.
Ik geef meteen toe dat ik het zelf wel zou moeten weten omdat ik inderdaad regelmatig op de genoemde site's en fora kom. Alleen het probleem bij mij is meer dat ik het ook ff moet onthouden en daar gaat het meestal mis.

Nee ik denk niet dat het merendeel van Nederland die media die ik genoemd heb leest. Maar ik denk dat het merendeel van Nederland niet echt warm kan lopen voor het ONK wegrace, hoe jammer wij dat met elkaar ook vinden.

Alleen het probleem bij mij is meer dat ik het ook ff moet onthouden en daar gaat het meestal mis.

Koop eens een agenda! Je hebt ze tegewoordig zelfs in electronische vorm. ;)

Wat ik wil aangeven is dat er meer aandacht op de radio en tv wordt besteed aan de grotere eendaagse evenementen. TT-Assen, Malboro master(heet dat nog zo), Rotterdam racing tournament(of zoiets) en dat soort dingen. Waardoor dat soort dingen meer bij de mensen blijven hangen en er dan ook meer bezoekers worden getrokken. Daarbij komt natuurlijk ook het feit dat motorsport nog steeds niet echt populair is in nederland.

De evenementen die je nu noemt zijn alweer van een andere orde van grote dan een ONK wedstrijd.
 
Nee ik denk niet dat het merendeel van Nederland die media die ik genoemd heb leest. Maar ik denk dat het merendeel van Nederland niet echt warm kan lopen voor het ONK wegrace, hoe jammer wij dat met elkaar ook vinden.Koop eens een agenda! Je hebt ze tegewoordig zelfs in electronische vorm. ;)De evenementen die je nu noemt zijn alweer van een andere orde van grote dan een ONK wedstrijd.

Agende heb ik wel eens geprobeerd maar dat was geen groot succes. ;)

Die andere evenementen zijn inderdaad van een andere orde van grote, maar dat zijn ze ook niet zomaar geworden.

Maar zoals jij ook al aangeeft zijn er helaas gewoon te weinig mensen die voor zo'n ONK race warm lopen.
 
Bij de Risla racingday komen de bezoekers wel opdagen want dat is gratis.

En dan willen ze wel komen.
 
Gottogot, het 'einde van de wereld'-gehalte ligt weer lekker hoog hier. _O-

Kom op mensen, wat voor afstanden hebben we het nou eenmaal over? Ik vind het kul-argumenten. En dat heeft niets te maken met het feit dat ik in 30 minuten op de brommer naar het circuit kan.

Na een ONK-dag als die van zondag is het alleen maar mooi als je zelf ook nog even mag sturen. Randstad-Drenthe in 37 minuten...... (Volgens Valentino Rossi) Toch?
 
Laatst bewerkt:
Zie ik jou aankomend weekend weer es bij de Rizla Racing Day?
Is wel erg lang geleden hè!
Zondag werken en zaterdag kom ik misschien ff op de motor die kant op :Y
Ik check dit echt gewoon nu pas he... |(

Had graag even bijgekletst, afgelopen weekend. Naja, we rijden binnenkort wel een stukje ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan