onk hengelo

Damn, lees net dat Kervin Bos zwaar ten val is gekomen...
Dikke highsider en enkel gebroken. -O-
Moet waarschijnlijk Oss ook missen..

Sterkte Kervin!!
 
Sterkte Kervin!!
:^

Erg jammer dit! Ik zal zelf de ONK races in Hengelo niet bezoeken ivm school en werk, maar voor allen die wel gaan: veel plezier! :)

Toch durf ik me af te vragen of het nog verstandig is om op dergelijke circuits te rijden. Dit circuit heeft de zeer getalenteerde Joey Litjens zijn carriere al gekost, en nu ligt Kervin Bos er met een gebroken enkel ook uit. Bos is in mijn ogen echt een aanwinst voor de toekomst op internationaal niveau, als je ziet hoe hij zich vanaf de achterhoede naar een 15e plaats terugvocht tijdens de WSS race op Assen! :}

Maar goed, ik begrijp ook dat zware ongelukken ook op circuits als Assen kunnen gebeuren (twee keer rode vlag situatie in dezelfde WSS race), en dat er anders maar weinig overblijft om op te racen buiten Assen, Assen en Assen. Maar toch...
 
zoals ik gelezen heb op racesport is hij met een highsider bij uitkomen boschbocht gevallen, de bosch bocht is een scherpe bocht naar rechts een soort van scherpe haarspeldbocht, de kans op highsiders daar is natuurlijk groot ivm snel willen uitaccelereren na de bocht.
heeft mi niets met de baan op zich te maken.

blijft kud voor Kervin ;( ,







ramshoek vind ik gevaarlijker btw :Y , de highsider bij uitkomen strubben tijdens de WSS had ook een stuk vervelender af kunnen lopen.






boschbocht en chicane zijn wel de plekken waar ik dit weekend foto's wil gaan maken :X
 
In de boschbocht zie je regelmatig een coureur een hopje maken,is ook wel een beroerde bocht voor een circuit.
 
bij de ramshoek heb je nog uitloop. op heel t circuit van assen.
stratencircuits zijn gewoon gevaarlijk bij elke val.
 
zoals ik gelezen heb op racesport is hij met een highsider bij uitkomen boschbocht gevallen, de bosch bocht is een scherpe bocht naar rechts een soort van scherpe haarspeldbocht, de kans op highsiders daar is natuurlijk groot ivm snel willen uitaccelereren na de bocht.
heeft mi niets met de baan op zich te maken.

blijft kud voor Kervin ;( ,







ramshoek vind ik gevaarlijker btw :Y , de highsider bij uitkomen strubben tijdens de WSS had ook een stuk vervelender af kunnen lopen.






boschbocht en chicane zijn wel de plekken waar ik dit weekend foto's wil gaan maken :X

Idd, highsider kan op elk circuit voorkomen, en het is maar net hoe je daarna land.
Hengelo is voor een stratencircuit behoorlijk "veilig", en het wordt er steeds veiliger!
De organisatie verbetert nog steeds elk jaar het circuit.
Ik vind bijvoorbeeld Oss een stuk gevaarlijker dan Hengelo.
En de rijders rijden er ook vrijwillig, en vinden het leuk/spannend om er te rijden.
Ben monteur geweest van Stuart Voskamp en Joan Veijer, en beide hadden dat gezonde "onderbuikgevoel" op de stratencircuits.
Joan iets minder op Oss... ;)

Maar een valpartij is nooit leuk, vooral niet met persoonlijk letsel.
Ook ik vind Kervin 1 van de grootste talenten sinds jaren, en hoop van harte dat hij weer snel op de motor zit!
Wel een mooie kans voor Stuart dit..... :X ;)
 
denk dat je eens moet gaan kijken en vertel me dan nog eens welke bocht op de varselring geen uitloop heeft :(

niet boos worden.
ik loop alleen liever uit op assen als op een straten circuit.
is niet meer als mijn keuze en mening.
 
Laatst bewerkt:
oke mening is oke maar er wordt vreselijk veel werk verricht om het er zo veilig mogelijk te laten verlopen voor de rijders en een highsider is zowieso nooit grappig maar om hier het circuit te bestempelen als zijnde onveilig vindt ik een beetje jammer ........ tuurlijk vindt ik het ook meer dan sneu en jammer voor kervin want wat was ie tot nu toe goed bezig , ondanks alles sta ik zaterdag en zondag toch weer lekker langs het baantje hahaha
 
Toch durf ik me af te vragen of het nog verstandig is om op dergelijke circuits te rijden. Dit circuit heeft de zeer getalenteerde Joey Litjens zijn carriere al gekost, en nu ligt Kervin Bos er met een gebroken enkel ook uit. Bos is in mijn ogen echt een aanwinst voor de toekomst op internationaal niveau, als je ziet hoe hij zich vanaf de achterhoede naar een 15e plaats terugvocht tijdens de WSS race op Assen! :}

Maar goed, ik begrijp ook dat zware ongelukken ook op circuits als Assen kunnen gebeuren (twee keer rode vlag situatie in dezelfde WSS race), en dat er anders maar weinig overblijft om op te racen buiten Assen, Assen en Assen. Maar toch...


Op een statencircuit kan het net zo gevaarlijk of veilig zijn als op een permanent circuit.
Twee jaar geleden toen Joey Litjens dat ongeluk kreeg reed hij de eerste volle ronde al 1,5 seconden langzamer als de snelste tijd van het jaar ervoor.... en in de 2 volle ronde gebeurde dat ongeluk...
Het was een vrije training net zo als vandaag.
Ik zou zo denken dat ...Je rijd toch eerst een aantal ronden om de baan te verkennen... en te kijken hoe de motor gaat...

Ik weet het... de beste stuurlui staan aan wal.
 
los van hengelo zelf, maar meestal zijn de straten circuits minder veilig als een regulier circuit.
bomen, sloten en al dat soort dingen maken toch wel een groot verschil naar mijn mening.
 
Op een statencircuit kan het net zo gevaarlijk of veilig zijn als op een permanent circuit.
Twee jaar geleden toen Joey Litjens dat ongeluk kreeg reed hij de eerste volle ronde al 1,5 seconden langzamer als de snelste tijd van het jaar ervoor.... en in de 2 volle ronde gebeurde dat ongeluk...
Het was een vrije training net zo als vandaag.
Ik zou zo denken dat ...Je rijd toch eerst een aantal ronden om de baan te verkennen... en te kijken hoe de motor gaat...

Ik weet het... de beste stuurlui staan aan wal.

Joey's ongeluk had niets met de baan verkennen te maken. Hij moest uitwijken voor een gevallen mede coureur en kwam daarna ten val, waarbij hij een boom raakte.
 
filmpje is een grapje.
maar die bomen op een straten circuit niet helaas.
 
Ach, elk jaar weer dezelfde discussies veilig/onveilig.....
Onthoud dat de rijders hier VRIJWILLIG rijden, en het LEUK EN SPANNEND vinden.
Zij weten als geen ander de gevaren van een stratencircuit, en zijn zich er ter dege van bewust.
Iedereen kan nog zo hard schreeuwen van het is onveilig, maar zolang de coureurs er geen problemen mee hebben, zal het doorgaan.....(gelukkig....)
 
niemand dwingt ze toch?
iedereen moet t voor zich zelf weten.
doe ik ook.
racen is relatief gezien altijd wel gevaarlijk.
maar om een stratencircuit nou te vergelijken met een GP circuit als t om veligheid gaat.
naaah, niet echt te vergelijken lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
niemand dwingt ze toch?
iedereen moet t voor zich zelf weten.
doe ik ook.
racen is relatief gezien altijd wel gevaarlijk.
maar om een stratencircuit nou te vergelijken met een GP circuit als t om veligheid gaat.
naaah, niet echt te vergelijken lijkt me.

ik ga jou helemaal gelijk geven..
feit is dat er langs een permanent circuit geen bomen staan.. dus wat betreft veiligheid is 't altijd minder geregeld van op een permanent circuit, iedereen kan daar een mening over hebben maar 't is een simpel feit

tuurlijk doen ze hun best, ik deed op school ook m'n best maar daarmee kon ik de besten niet baas ;)
je zit met olie dat in het zoab trekt, 1 buitje en 't is feest.
Je zit met bomen, tuinafzettingen etc. Zeker weten dat de hamove z'n best doet om de kans op een ongeval met letsel zo klein mogelijk te maken !

wij gaan komend weekend ook die kant op en wij rijden enkel Hengelo vanwege de ambiance en 't leuke circuit, dus dát is onze motivatie.

als je bang bent voor blessures moet je gaan vissen.. en ik kan ook wel begrijpen dat er rijders/ouders/teams bij zitten die er angstvallig uit de buurt blijven.

maar een ieder moet maar zien waarom wel of niet... feit is dat een stratencircuit zelden zo veilig kan zijn als bijv. een assen.

Wij vinden 't in ieder geval prachtig dat 't nog kan en komen er dus graag !
 
Laatst bewerkt:
ik ga jou helemaal gelijk geven..
feit is dat er langs een permanent circuit geen bomen staan.. dus wat betreft veiligheid is 't altijd minder geregeld van op een permanent circuit, iedereen kan daar een mening over hebben maar 't is een simpel feit

tuurlijk doen ze hun best, ik deed op school ook m'n best maar daarmee kon ik de besten niet baas ;)
je zit met olie dat in het zoab trekt, 1 buitje en 't is feest.
Je zit met bomen, tuinafzettingen etc. Zeker weten dat de hamove z'n best doet om de kans op een ongeval met letsel zo klein mogelijk te maken !

wij gaan komend weekend ook die kant op en wij rijden enkel Hengelo vanwege de ambiance en 't leuke circuit, dus dát is onze motivatie.

als je bang bent voor blessures moet je gaan vissen.. en ik kan ook wel begrijpen dat er rijders/ouders/teams bij zitten die er angstvallig uit de buurt blijven.

maar een ieder moet maar zien waarom wel of niet... feit is dat een stratencircuit zelden zo veilig kan zijn als bijv. een assen.

Wij vinden 't in ieder geval prachtig dat 't nog kan en komen er dus graag !

zeker nog nooit een haakje in je vinger gehad :(












:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan