ONK Wegrace 2014 Topic

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
Het 'oude' topic staat inmiddels op de 100, dus tijd voor een nieuw topic voor het ONK wegrace. Om alles toch wat overzichtelijk te houden gekozen voor een '2013 topic' inplaats van net zolang lullen tot de 100 pagina's.

Ik zal dit start scherm naarmate er meer informatie komt aanpassen met de 2013 kalender en rijders. Dit topic dus voor al het nieuws over het nieuwe 2013 seizoen!

ONK WEGRACE 2013
539939_3690892313063_1797975387_n.jpg


Voorlopige kalender voor 2013

Maart
29-30 Assen ONK Wegrace

April
01 Assen ONK Wegrace
26-28 Assen WK Superbikes & EK Superstock

Mei
11-12 Hengelo (Gld) ONK Wegrace
19-20 Oss ONK Wegrace
25-26 Assen Internationale Wegrace

Juni
27-29 Assen 83e Dutch TT Assen

Juli
6-7 Oschersleben (o.v.) ONK Wegrace
13-14 Zolder ONK Wegrace

Augustus
3-4 Assen WK Zijspan & ONK Wegrace (GAMMA Racing Days)
10-11 Francorchamps ONK wegrace

September
20-22 Assen ONK Wegrace (BSB)

Oktober
11-13 Assen ONK Wegrace



Een aantal ONK gerelateerde topics


Racecracks Racing, nieuw team in ONK DSBK

Het grote wegrace zijspantopic

Gaat Rintje Ritsma hard?

Algemeen fototopic ONK

Het Classic Racing topic

Het Grote ONK Supermono topic
 
Laatst bewerkt:
Dutchsupersport;

Bos komend seizoen op Ten Kate Honda in Dutch Supersport

Kervin Bos zal in 2013 van start gaan met een Ten Kate Honda in het ONK Supersport. De 25-jarige coureur uit Wilnis tekende bij Ten Kate Motoren in Nieuwleusen een eenjarig contract met het Hebro-vd Heyden Team.

Het nieuwe raceteam komt voort uit het voormalige Serco Racing team. De hoofdsponsor maakte aan het einde van het seizoen 2012 bekend dat hij stopte met de wegrace activiteiten. Teameigenaar Jan Bendijk zette
met drie voormalige teamleden het Hebro team op. Op een Honda Ten Kate CBR600RR zal Bos van start gaan in de ONK Supersport klasse.

Kervin Bos: “Ik ben ontzettend blij met de deal die ik met het Hebro-Van der Heijden team heb gesloten. Hebro is de opvolger van Serco en dat team heeft de laatste jaren wel bewezen dat ze met de Nederlandse top mee kunnen draaien. In het bedrijf Hebro uit Lemmerveld hebben ze een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Naast Hebro zal ook Van der Heijden Motoren fungeren als een trouwe partner. Daarnaast kan ik op de steun rekenen van Pirelli banden, Liquid Rubber, Revit Kleding, Shoei helmen en nog vele anderen trouwe partners!.

Het heeft mij de laatste paar jaar niet echt mee gezeten. Vooral het afgelopen seizoen was voor mij bijzonder moeilijk. Eerst kwam ik tijdens de voorjaarstraining in Spanje zwaar ten val waarbij ik een rugblessure opliep. Daarna kreeg ik de ziekte van pfeiffer waardoor ik niet kon racen. Gelukkig is dat verleden tijd en kijken we weer naar de toekomst. Jarenlang moest ik naast het racen zelf alles regelen. Dat vergt enorm veel energie en dat gaat dan weer ten koste van je prestaties. Maar nu heb ik een compleet team achter mij staan. Voor mij kan het nieuwe seizoen niet snel genoeg beginnen. Ik kan niet wachten om de Honda te testen in combinatie met de Pirelli banden.

Mijn doel voor volgend jaar zal duidelijk zijn: de titel behalen in de Supersport klasse. Een mooiere uitdaging kan ik mij niet indenken.

Maar ook Jan Bendijk, teameigenaar van het Hebro-Van der Heijden team is blij met de komst van Bos.

“In samenspraak met Gerrit ten Kate zochten we een topper voor de Supersport klasse. Toen kwamen we al snel bij Kervin Bos terecht. Hij heeft bewezen enorm snel te zijn op een motorfiets. Dat was een eerste vereiste van Ten Kate. Hij wilde een coureur die mee kon strijden voor de Supersport titel. Aan de Honda CBR600RR zal het zeker niet liggen. Die is snel en competitief. Kervin is een zeer gedreven en gemotiveerde coureur en dat past perfect binnen ons team. We kijken met veel vertrouwen op onze samenwerking”.

Begin maart reist het Hebro-Van der Heijden team af naar Spanje waar ze voor het eerst als team gaan trainen.

16020_471063942939248_603932470_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
DutchMoto3;

Bryan Schouten en Ryan vd Lagemaat vormen in 2013 een gezamelijk team onder de vlag van het Dutch Racing Team.
 


Doornspijk - Martijn Polinder, komende uit de Veluwe en Talent Cup 600, kreeg een wildcard tijdens de laatste ONK race in de Dutch Supersport 600 2012. Word 2013 een ONK jaar?
Binnenkort meer.
 
Laatst bewerkt:
Hier weer een volger erbij, hoop dit jaar toch behoorlijk wat races mee te pikken, ik zag op racesport al een kalender staan die door de KNMV bekend was gemaakt, daar stond ook de TT bij, is er al bekend welke klasse er zal rijden tijdens het TT weekend?

verder supporter van de sport en van Nepak racing #91 van Keeken, hopen op flinke vooruitgang weer het komende jaar.

wheelie5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus de supersport? Nja kan me voorstellen dat het voor de superbikes ook maar een bijrace is, wat het ook is bij de SS. Dat vond ik bij het BSB nou weer zo gaaf, alles werd perfect in elkaar verweven en onze britse vrienden vonden alles net zo gaaf, nederlands of engels.
 
DSS;

Startlijst tot nu toe

Hebro v/d Heyden Honda: Kervin Bos
Tamavaria Racing Kawasaki: Ivar Doornbos
Amici Hoegee Suzuki: Erwin Druijff
KBD Racing Yamaha: Roel Hoekstra
Duntep Racing: Arjan Tiemens
Caljouw Racing Honda: Ilja Caljouw
Frank Brouwer Yamaha Frank Brouwer
Erison Racing Suzuki: Lesley ten Tusscher
NiWa Suzuki: Rob Hartog
Sentges Racing Suzuki: Tommy Sentges
Mick Jansen Yamaha: Mick Jansen
United Gebben Yamaha: Kevin van Leuven
Cliff Racing Yamaha Cliff Kloots
Lars Kooijman Yamaha: Lars Kooijman
Blixxem Camworks MPA Yamaha Tim van Ooijen
RHL Racing: Ron Looijestein
 
Laatst bewerkt:
DSS;

Startlijst tot nu toe

Hebro v/d Heyden Honda: Kervin Bos
Tamavaria Racing Kawasaki: Ivar Doornbos
Amici Hoegee Suzuki: Erwin Druijff
KBD Racing Yamaha: Roel Hoekstra
Duntep Racing: Arjan Tiemens
Caljouw Racing Honda: Ilja Caljouw
Frank Brouwer Yamaha Frank Brouwer
Erison Racing Suzuki: Lesley ten Tusscher
NiWa Suzuki: Rob Hartog
Sentges Racing Suzuki: Tommy Sentges
Mick Jansen Yamaha: Mick Jansen
United Gebben Yamaha: Kevin van Leuven
Cliff Racing Yamaha Cliff Cloots
Lars Kooijman Yamaha: Lars Kooijman
Blixxem Camworks MPA Yamaha Tim van Ooijen
RHL Racing: Ron Looijestein

Het is Cliff Kloots :) Hoop dat Cliff de stijgende lijn doorzet :} :]

Gaat Ron Looijestein ook weer rijden? :)
 
Laatst bewerkt:
DutchMoto3;

Bryan Schouten en Ryan vd Lagemaat vormen in 2013 een gezamelijk team onder de vlag van het Dutch Racing Team.


Schouten weer ONK? '(

Gaat een stuk harder dan Deroue en zelf Iwema in mijn ogen. Verdient sowieso een kans in het WK.
 
Schouten weer ONK? '(

Gaat een stuk harder dan Deroue en zelf Iwema in mijn ogen. Verdient sowieso een kans in het WK.

Dan kan Schouten het nu waarmaken dat hij sneller is dan Deroue. Ze komen elkaar volgend seizoen wel tegen in ONK en IDM. Ik verwacht een mooie strijd tussen deze mannen waarbij de snelste mag winnen.
 
Laatst bewerkt:
Schouten weer ONK? '(

Gaat een stuk harder dan Deroue en zelf Iwema in mijn ogen. Verdient sowieso een kans in het WK.

Tsja, als de KNMV alleen maar aandacht besteed aan Scott blijven voor Bryan de grote sponsoren uit.
 
Erison Racing Team stapt over naar Suzuki

De plannen voor het komende jaar werden bekend gemaakt. Het team heeft de keuze gemaakt om na zes jaar niet meer op een Honda motorfiets uit te komen in 2013. Wij willen hier bij Ten Kate Racing bedanken voor de ondersteuning voor de afgelopen jaren. Voor het komend jaar is gekozen voor een Suzuki GSX-R 600

http://www.erisonracing.nl/default2.asp?active_page_id=156
 
Nelson Rolfes in 2013 op BMW in Dutch Superbikes!

Dutch Superbikes-coureur Nelson Rolfes maakt na twee succesvolle jaren met KTM de overstap naar BMW. Dit nieuws heeft Jan Rolfes, team manager van het JR Racing Team vandaag bekend gemaakt.

Met ondersteuning van Motorplaza Groningen zal de Emmense coureur zich gaan mengen in de strijd om het Open Nederlands Kampioenschap Dutch Superbikes 2013. Ook in 2013 blijft het team haar bandenmerk Pirelli trouw. Daarnaast zal het team in samenwerking met BMW Motorrad dealer Motorplaza onderdelen gaan leveren op het circuit als extra service voor BMW coureurs.

Het team zal de kleuren van BMW Motorrad in Nederland gaan vertegenwoordigen. Deze stap wordt ondersteund door belangrijke partners als Litecad, Motorplaza en Pirelli. Zij hebben allemaal vertrouwen in de mix van opgedane ervaring met de KTM, de superieure kracht van de BMW S 1000 RR op Pirelli’s en de enorme passie waarmee het team zich in het ONK herkenbaar heeft gemaakt.

De overstap naar BMW is volgens team manager Rolfes een logisch vervolg in het Dutch Superbikes-avontuur van JR Racing Team.

“Met dank aan KTM en Mulders Motoren hebben we de opstap kunnen maken naar de Dutch Superbikes en zijn we dichterbij het podium geweest dan we ooit hadden durven hopen. Met BMW hopen we de laatste en moeilijkste stap te kunnen maken, die naar het hoogste schavot.”


BMW onderdelenservice
In samenwerking met Motorplaza wordt vanaf seizoen 2013 een extra service geboden, exclusief voor BMW coureurs. Tijdens raceweekenden zijn via het team originele BMW-onderdelen verkrijgbaar zijn tegen BMW verkoopprijzen. Deze service wordt mogelijk gemaakt door Motorplaza Groningen en Heerenveen. Met deze service wordt getracht de kosten voor teams te reduceren doordat zij minder voorraad hoeven houden. Het aanbod zal worden afgestemd op de verwachte vraag en eerdere ervaring met BMW teams.

Overgang
In de wintermaanden wordt door het raceteam in samenwerking met haar partners druk gewerkt aan de overgang naar het nieuwe merk. Vanaf 2013 zullen de eerste tekenen zichtbaar zijn. Het team verwacht zich in maart 2013 officieel te kunnen tonen aan het grote publiek.
 
Laatst bewerkt:
jammer dat de oranje schicht dan niet meer te zien is maar met de Beemer komt Nelson op het podium denk ik :]



wel weer ff omschakelen naar wat cilindertjes minder :)

Hij/zij zal zeker gemist worden..is toch een karakterfiets. Maar goed, de bedoeling is om Nelson de gang naar het podium te laten maken en de BMW lijkt daar een beter instrument voor.
 
Racecracks Racing Team 2013 toch in het ONK.

Ferry van Rijn, initiatiefnemer van “Racecracks trackdays en racing school” en zelf in 2012 nog als Racecracks Racing team actief in het ONK Dutch Superbike, zal in 2013 zelf niet meer actief aan het gehele ONK deelnemen en hiermee leek Racecracks ook uit de startlijst te verdwijnen.


Cliff Kloots
Omdat de roots van Racecracks toch in het ONK liggen, werd er een manier gezocht om die band met de top van de Nederlandse wegrace toch te behouden.

Ver zoeken was het niet, Cliff Kloots vanaf dag 1 al aanwezig en als voorrijder betrokken bij de evenementen van Racecracks, zal in 2013 als CLIFFRACING RACECRACKS RACINGTEAM, Racecracks een gezicht gaan geven in het ONK Dutch Supersport.

Ferry zal zich met de voor hem vrijgekomen tijd, in 2013 volledig kunnen gaan storten op de circuitdagen van Racecracks.

Voor meer informatie over Cliff en Racecracks, zie onderstaande links.
www.cliffracing.nl
www.racecracks.nl
 
Er zijn meer mensen die het zwabberbeleid van de KNMV zat zijn.

Zie het bericht op racesport van Ten Kate

ONK, het laatste nieuws

Denk dat dit ook de oorzaak is dat het ONK bijna een BMW kampioenschap gaat worden. Deze fiets ligt standaard al het dichts bij de IDM specs qua motoropbouw. Voor een BMW schijnen andere nokkenassen weinig uit te maken terwijl de andere merken hier nog een hoop voordeel uit kunnen halen. Daarnaast is de electronica in het IDM helemaal vrij, waar in het ONK alleen gebruik gemaakt mag worden van electronica van het merk zelf zoals HRC voor Honda en YER voor Yamaha.

Als er niet snel wat veranderd, bloed het ONK ook dood. Weinig exposure, weinig rijtijd en naar verhouding hoge kosten. Ik weet dat enkele coureurs hierdoor al afgehaakt zijn en anderen, waaronder ook een kampioenskandidaat, sterk aan het twijfelen zijn om aankomend seizoen te gaan racen.
 
Er zijn meer mensen die het zwabberbeleid van de KNMV zat zijn.

Zie het bericht op racesport van Ten Kate

ONK, het laatste nieuws

Denk dat dit ook de oorzaak is dat het ONK bijna een BMW kampioenschap gaat worden. Deze fiets ligt standaard al het dichts bij de IDM specs qua motoropbouw. Voor een BMW schijnen andere nokkenassen weinig uit te maken terwijl de andere merken hier nog een hoop voordeel uit kunnen halen. Daarnaast is de electronica in het IDM helemaal vrij, waar in het ONK alleen gebruik gemaakt mag worden van electronica van het merk zelf zoals HRC voor Honda en YER voor Yamaha.

Als er niet snel wat veranderd, bloed het ONK ook dood. Weinig exposure, weinig rijtijd en naar verhouding hoge kosten. Ik weet dat enkele coureurs hierdoor al afgehaakt zijn en anderen, waaronder ook een kampioenskandidaat, sterk aan het twijfelen zijn om aankomend seizoen te gaan racen.

Jaja dat zijn duidelijke woorden van Ome Gerrit.
 
uberhaupt is de KNMV lekker bezig nu is officieel de KNMV cup terziele , waar de OW cup toch aan het langste eind heeft getrokken. het maakt niet uit bij welke bond je zit zolang de organisator maar betrouwbaar is en dat heeft Hennie lentink toch goed voor elkaar met de CRT
 
Terug
Bovenaan Onderaan