Onlangs aangereden, nog goeie tips?

Bedankt voor de reacties :)

Ik ben dus vandaag naar de garage gegaan om mijn helm, regenbroek en motorjack achter te laten i.v.m. beschadigingen. De schade aan helm moet nog blijken... maar nogmaals geen zichtbare schade.

Ik heb het volgende te horen gekregen:

Allereerst is mijn motor rond 3000 euros waard *O* (K*T ANWB website :( ) Ik schrok me rot toen ik 1700 euro zag.

Omdat de schade verhaalbaar is heb ik, ook al is het economisch TL, de mogelijkheid om mijn motor mee te nemen. Uiteraard wordt de restwaarde van de motor er dan afgehaald... Ook de arbeidskosten worden eraf gehaald...

We gingen nog heel even naar de motor kijken en hij zei dat de schade op het eerste gezicht al rond de 1700 euro's is. Zonder arbeidskosten! Maar hij zou vanmiddag mijn motor uitgebreid controleren en dan komt hij met een schadebedrag. Daarna wordt het nog door een expert van de verzekeringsmaatschappij nog bekeken en samen zullen zij met een eind oordeel komen.

Ik kreeg te horen dat er een reëel kans bestaat dat het niet meer rendabel is om de motor te repareren.

Dus het is nog even afwachten... maar Ik hou jullie op de hoogte...
 
We gingen nog heel even naar de motor kijken en hij zei dat de schade op het eerste gezicht al rond de 1700 euro's is. Zonder arbeidskosten! Maar hij zou vanmiddag mijn motor uitgebreid controleren en dan komt hij met een schadebedrag. Daarna wordt het nog door een expert van de verzekeringsmaatschappij nog bekeken en samen zullen zij met een eind oordeel komen.

Ik kreeg te horen dat er een reëel kans bestaat dat het niet meer rendabel is om de motor te repareren.

Dus het is nog even afwachten... maar Ik hou jullie op de hoogte...
Dus economisch TL vanaf 2000 euro. Eerste inschatting 1700 euro schade zonder arbeidskosten... Die is dus TL..

Succes met de afhandeling.
 
Over die helm, ik heb me (op MF) laten vertellen dat zelfs zonder uiterlijke schade de binnenste schaal toch beschadigd kan zijn door een klap (buitenste schaal weer vanzelf teruggedeukt) en dan wil je hem niet meer op je hoofd zetten.

Of dat ook mogelijk is zonder zelfs een krasje op de helm, geen idee, als je het geld van de verzekering terug kan krijgen zou ik me er in ieder geval niet druk om maken en gewoon laten uitkeren en een nieuwe helm kopen (als het bedrag wat je ervoor terug krijgt tenminste acceptabel is).
 
Laatst bewerkt:
sterkte met het herstel en de schade
duurt snel een paar maanden
 
Misschien een idee om de motor te behouden en zelf zo goed en kwaad als het kan op te knappen. De centen dan lekker in je zak steken!
 
'Afgelopen woensdag aangereden #%$& :( Nog goeie tips???' > 'Onlangs aangereden, nog goeie tips?'
 
Update 6/12/2010:

Vandaag ben ik door mijn "advocaat" gebeld en die zal proberen om de schade bij de tegenpartij te verhalen. Morgen gaat de expert nog bij de garage langs om de motor te bekijken. Binnenkort gaan ze mij nog bellen voor meer info...


Dus economisch TL vanaf 2000 euro. Eerste inschatting 1700 euro schade zonder arbeidskosten... Die is dus TL..

Succes met de afhandeling.

De kans is inderdaad groot dat het TL wordt.

Over die helm, ik heb me (op MF) laten vertellen dat zelfs zonder uiterlijke schade de binnenste schaal toch beschadigd kan zijn door een klap (buitenste schaal weer vanzelf teruggedeukt) en dan wil je hem niet meer op je hoofd zetten.

Of dat ook mogelijk is zonder zelfs een krasje op de helm, geen idee, als je het geld van de verzekering terug kan krijgen zou ik me er in ieder geval niet druk om maken en gewoon laten uitkeren en een nieuwe helm kopen (als het bedrag wat je ervoor terug krijgt tenminste acceptabel is).


Dat klopt. Maar het vervelende is dat de schade expert zal dat gaan bepalen. Als ik er geld voor krijg dan wordt het zeker een nieuwe helm. Maar ik wacht de resultaten eerst af....

sterkte met het herstel en de schade
duurt snel een paar maanden

Bedankt! Daar ziet het wel naar uit... ;(

Misschien een idee om de motor te behouden en zelf zo goed en kwaad als het kan op te knappen. De centen dan lekker in je zak steken!

Dat is op zich een goed idee maar ik wacht even af of de expert met een goeie bedrag komt (in het geval van economisch TL).

Als ik de motor mee neem dan zal het bedrag ook flink omlaag gaan. Daarnaast zal de reparatie van de motor ook geld gaan kosten. Ik weet niet of het dan de moeite waard zal zijn.
Maar... Ik wacht eerst hun reactie af.


'Afgelopen woensdag aangereden #%$& :( Nog goeie tips???' > 'Onlangs aangereden, nog goeie tips?'

Terecht. Bedankt nog.
 
Uh als de verzekering niet uitbetaald vwb de helm, dan vervang je m niet? Ik zou daar niet van af laten hangen of je m vervangt. Helmen zijn echt voor eenmalig gebruik. Al zie je niets, dan nog. Ik zou dan van de tegenpartij claimen dat er een onderzoek wordt ingesteld of de helm no goed is (dat is prachtisch onmogelijk en veelal duurder dan een nieuwe) maar goed, vergoeden ze m uiteindelijk niet, dan zou ik toch zelf in de buidel tasten.
 
Beste mensen ik wilde even laten weten hoe het afliep

Motor was economisch total loss. Frame e.d. waren in orde. Alleen veel onherstelbare kuip schade.
Een schade bedrijf heeft hem uiteindelijk voor 730 euro overgenomen. Omdat ik niet schuldig was kon ik hem krijgen en natuurlijk tegen die 730 euro. Maar ik ben een student en had geen tijd om hem te repareren dus uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Wat ik kreeg:

De motor was 500 euro meer waard dan ik ervoor had betaald.
voor mijn jas e.d. 150. De schade-expert had mij één keer met een onbekend nummer gebeld. Omdat wij elkaar niet hadden gesproken kreeg ik zo weinig voor de rest. "Hij was zelf met een bedrag gekomen" :( Mijn Helm vonden ze niet beschadigd...

Al met al blij dat ik lichamelijk in orde ben. Ik heb wat de motor betreft wat meer gekregen dan Ik had betaald maar het compenseert elkaar wat de andere schade (helm, regenbroek) betreft.

Ik ben inmiddels in het bezit van cbr900rr uit 95 ;) Ik moet bekennen dat ik de "V" motor mis maar het is nog te vroeg voor een dergelijke uitspraak.

Groeten :W

Rashed
 
Probeer achter het nummer van de schade expert te komen. Desnoods via je verzekering. Ik kreeg ook weinig geld terug voor kleding en dergelijke. Schade expert nog een keer langs laten komen toen kreeg ik ineens meer. Gewoon bijven zeuren zijn wel jouw centen. :) Schade expert is er alleen maar voor de verzekering zodat die zo weinig mogelijk hoeft uit te keren naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Maar krijg je dan geen geld uitgekeerd als i total loss wordt verklaard? Heb dat nooit zo gesnapt.

ho laat maar heb het al gelezen :)
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen ik wilde even laten weten hoe het afliep

Motor was economisch total loss. Frame e.d. waren in orde. Alleen veel onherstelbare kuip schade.
Een schade bedrijf heeft hem uiteindelijk voor 730 euro overgenomen. Omdat ik niet schuldig was kon ik hem krijgen en natuurlijk tegen die 730 euro. Maar ik ben een student en had geen tijd om hem te repareren dus uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Wat ik kreeg:

De motor was 500 euro meer waard dan ik ervoor had betaald.
voor mijn jas e.d. 150. De schade-expert had mij één keer met een onbekend nummer gebeld. Omdat wij elkaar niet hadden gesproken kreeg ik zo weinig voor de rest. "Hij was zelf met een bedrag gekomen" :( Mijn Helm vonden ze niet beschadigd...

Al met al blij dat ik lichamelijk in orde ben. Ik heb wat de motor betreft wat meer gekregen dan Ik had betaald maar het compenseert elkaar wat de andere schade (helm, regenbroek) betreft.

Ik ben inmiddels in het bezit van cbr900rr uit 95 ;) Ik moet bekennen dat ik de "V" motor mis maar het is nog te vroeg voor een dergelijke uitspraak.

Groeten :W

Rashed
Hoe lang heeft alles geduurd als ik vragen mag, want je bent woensdag 24 november 2010 aangereden.

Ik ben vanmorgen namelijk ook aangereden. Ik reed op de linkerbaan en een automobiliste van de rechterbaan wou links inparkeren en zag mij over het hoofd. :/
Het ging gelukkig allemaal niet hard, maar ik ben aan de rechterzijde aangereden en toen op de linkerzijde gevallen. Al het kuipwerk van mijn Fazer is stuk, binnenkuip afgebroken, benzinetank gedeukt, velg bekrast, stuur krom, Glijblokken links en rechts beschadigd, koppelingshandel krom etc. etc. Verder motorbroek stuk en rechterlaars kapot. De motor is nog wel rijdbaar overigens.
Zelf ben ik gelukkig nog wel heel, ik kan een stootje hebben... ;)

We hebben vanmorgen samen een schadeformulier in gevuld en die stuur ik op, maar wat is nog meer verstandig om (snel) te doen?
- Motor + kleding/helm alvast laten taxeren bij een motorzaak oid?
- Mag ik er wel op blijven rijden? heb hem nodig voor woon/werkverkeer.
Heb alles natuurlijk asap afgerond, maar dat geldt vast voor iedereen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Bonnetjes/Afschriften van je kleding/helm/accesoires laten zien.

Toen mijn motor total loss ging heb ik zelfs nog geld terug gehad voor het onderhoud dat ik er een week van tevoren aan had gedaan (ketting+tandwielen set etc.). Voor de rest betalen ze bij kleding je aankoop bedrag terug als het minder dan een jaar oud is, daarna gaan er percentages vanaf.
 
Je zou kunnen informeren naar een vergoeding voor vervangend vervoer. Aangezien je niet je eigen motor kunt gebruiken, heb je vervanging nodig en dat zijn kosten.

Succes!
 
Ik heb mijn helm nooit laten zien, gewoon aangegeven dat ik er op ben gevallen en bonnetje gefaxt.
 
Afgelopen augustus ben ik van mijn motor gereden en omdat er geen getuigen zijn heeft tegenpartij een nieuwe versie verzonnen over de toedracht. Zogenaamd stond hij op tijd stil en ben ik zijwaarts tegen hem aangereden...
De politie is wel ter plaatse geweest maar de schadepost van vele duizenden euros waar ik mee zit boeit ze niet, dus ze weigeren verder alle medewerking.

Oftewel: Getuigen zijn heel belangrijk, zelfs stille getuigen zoals mijn motorfiets waaraan je duidelijk kan zien dat hij vol van opzij is geramd.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen augustus ben ik van mijn motor gereden en omdat er geen getuigen zijn heeft tegenpartij een nieuwe versie verzonnen over de toedracht. Zogenaamd stond hij op tijd stil en ben ik zijwaarts tegen hem aangereden...
De politie is wel ter plaatse geweest maar de schadepost van vele duizenden euros waar ik mee zit boeit ze niet, dus ze weigeren verder alle medewerking.

Oftewel: Getuigen zijn heel belangrijk, zelfs stille getuigen zoals mijn motorfiets waaraan je duidelijk kan zien dat hij vol van opzij is geramd.
Vandaag gebeld met tussenpersoon van de tegenpartij om een afspraak te maken met een schadeexpert. Gesprek begon al meteen onaardig in de trant van "Nou dat moet nog maar blijken" Er werd niet eens even gevraagd hoe het met mij ging. Dat gaf nou niet echt vertrouwen.
Daarna tussenpersoon gepasseerd en rechtstreeks met verzekeringsmaatschappij gebeld van tegenpartij, dat gesprek ging een stuk vriendelijker en realistischer.

Alleen jouw verhaal stelt me niet echt gerust dat alles goed gaat komen.
:/

Als ik alles een beetje optel zit ik zo boven de € 3.000,-
 
Vandaag gebeld met tussenpersoon van de tegenpartij om een afspraak te maken met een schadeexpert. Gesprek begon al meteen onaardig in de trant van "Nou dat moet nog maar blijken" Er werd niet eens even gevraagd hoe het met mij ging. Dat gaf nou niet echt vertrouwen.
Daarna tussenpersoon gepasseerd en rechtstreeks met verzekeringsmaatschappij gebeld van tegenpartij, dat gesprek ging een stuk vriendelijker en realistischer.

Alleen jouw verhaal stelt me niet echt gerust dat alles goed gaat komen.
:/

Als ik alles een beetje optel zit ik zo boven de € 3.000,-

Het laatste wat ik wil is iemand verontrusten, alleen blijkt ook hier weer dat je moet werken volgens de regel: "Verwacht het beste, wees voorbereid op het ergste."
Ik had er werkelijk geen idee van dat het kan, dat iemand je finaal omver rijdt met motor en al, uitroept: "Sorry, sorry ik heb je helemaal nooit gezien" en dat diezelfde persoon enkele weken later met een brief komt vol leugens met als gevolg dat zijn verzekeraar niet wil betalen vanwege de ontstane onduidelijkheid...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan