online banden bestellen? raadsel!

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.111
8.242
Assen
Het leek me wel makkelijk, een nwe band voor de enfield bestellen. ik had goede dingen gehoord over de prijs/kwaliteitsverhouding van barum/mitas.
Op diverse bandenbestelsites ben ik wezen kijken, op geen enkele kun je direct op merk van band zoeken, wel moet je bij alle een maat invoeren, die ik totaal niet ken!. er zijn 4 verschillende codes..
ik zoek gewoon vb. een 350 bij 19 achterbandje,, geen xv of meer dan 3 codes, die heb ik nog nooit op een band zien staan..
maar dit is niet in te voeren..
ligt het aan mij? waar komen die mysterycodes vandaan?
ofwel, hoe doen normale mensen dit? :?
 
Normaal staat dat gewoon op iedere band zo ver ik weet... anders ff de manual van de motor raadplegen... of googlen
 
Laatst bewerkt:
Bandenmaat staat gewoon op de zijkant van je band :?


Ga naar www.motorbandenmarkt.nl (of iets anders)

Zoek je gewenste merk in dezelfde maat, bestel ze, laat ze monteren en gaan met die banaan. (wel ff voorzichtig met nieuwe banden he ;) )
 
Bandenmaat staat gewoon op de zijkant van je band :?


Ga naar www.motorbandenmarkt.nl (of iets anders)

Zoek je gewenste merk in dezelfde maat, bestel ze, laat ze monteren en gaan met die banaan. (wel ff voorzichtig met nieuwe banden he ;) )

Dat vraagt 'ie nu juist. Leg hem eens uit hoe je een band in de maat 3.50-19 op die sites kunt bestellen....
 
350 x 19 band???

Dikke Vmax omgebouwd ofzo? :+

Zucht... verdiep je eens in de theorie voordat je antwoord.

op www.motorbandenmarkt.nl kan je wel die maatgeving invoeren. Je scrollt bij het eerste vakje helemaal omhoog en daar staat die ;)
 
Ik moest er meteen aan denken: de oude maten....

Ik heb er ook even mee geworsteld, maar uiteindelijk is er best wat te vinden.
 
mja, ik snap de meeste antwoorden al niet, V-max? LATEN monteren?
er mankeert me niets aan mijn handen.
Zoals in mij 1ste post. de maat staat op de zijkant van de banden. Wat ik op de div. sites moet invoeren lijkt daar in de verste verte niet op..
Je zou zeggen dat ze wel eens wat willen verkopen..?

ik haal wel gewoon een bandje bij een motorzaakje waar ze nog wel normale maten hanteren.. ik ben het nu al zat.
Weet iemand of dit misschien een nieuw systeem is ofzo?
 
Bandenmaat staat gewoon op de zijkant van je band :?


Ga naar www.motorbandenmarkt.nl (of iets anders)

Zoek je gewenste merk in dezelfde maat, bestel ze, laat ze monteren en gaan met die banaan. (wel ff voorzichtig met nieuwe banden he ;) )

Dit is nou zo'n site waar je geen normale bandenmaat kan invoeren?
 
mja, ik snap de meeste antwoorden al niet, V-max? LATEN monteren?
er mankeert me niets aan mijn handen.
Zoals in mij 1ste post. de maat staat op de zijkant van de banden. Wat ik op de div. sites moet invoeren lijkt daar in de verste verte niet op..
Je zou zeggen dat ze wel eens wat willen verkopen..?

ik haal wel gewoon een bandje bij een motorzaakje waar ze nog wel normale maten hanteren.. ik ben het nu al zat.
Weet iemand of dit misschien een nieuw systeem is ofzo?
Zoiets doe je niet alleen met je handen kan ik je vertellen...

Hier kan je op type motor zoeken
https://mopedreifen.biz/V2/nl/splash2/fs2_splash2.html
als je daar niet uit komt lijkt het me idd verstandig om een motorzaak op te zoeken ja :W
 
ik heb inmiddels een duitse webshop gevonden waar ze 'normale' maten hanteren :W
..nog effe wat vragen over een bep. merk..
 
Zoiets doe je niet alleen met je handen kan ik je vertellen...

Zo'n smal bandje op spaakvelg met binnenband kan best hoor. Doe je met je fiets toch ook? Deze is alleen wat breder, verder verschilt het niet veel hoor :N En balanceren zal op een enfield ook niet van belang zijn vermoed ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan