Onmiddellijk The Big One?..

Vanaf mijn 16e tot ik in dienst moest op mijn 23e reed ik diverse (opgevoerde }) ) Zündapp-jes. Zeg maximaal 70cc dus. Omdat ik opgroeide in een dorpje met aan drie kanten van ons huis allemaal bossen had ik "dus" ook een 125cc Crosser.
Mijn motorrijbewijs haalde ik in 1994, toen was ik dus alweer 26 jaar. Gelest op een Diversion 600. De eerste motor die ik zelf had was een Yamaha XV920, maar na een half jaar ruilde ik die bij gebrek aan "pit" in voor een ZX10.

Je kunt dus zeggen dat ik vrij snel een zware motor kocht, maar helemaal maagdelijk qua rijervaring was ik niet.

Ik vindt het overigens pertinent flauwekul om te beginnen met een lichte motor om later pas een zwaardere te kopen. En al helemaal om dat met een rijbewijssyteem af te dwingen zoals dat nu gebeurt. Kul. Kijk maar eens naar de ongelukken met motoren zoals je die in de kranten tegen komt. Meestal wordt de motorrijder over het hoofd gezien door blik en dat is ook mijn ervaring. Ongelukken door onervaren hardrijders (met onervarenheid als aanwijsbare oorzaak) hoor je toch een stuk minder.

Enfin.

Koop gewoon wat je wil rijden en kunt betalen en beheers jezelf. That's all.

Mazzel,

Roland
 
Nee geen 1000 voor mij aan het begin.
Ik heb het met een SRAD 750 gedaan en die doen niet heel veel onder hoor voor een 1000.
P.S. op de bank 127 HP op het achterwiel ;)
 
Waarom zou je? Zul je nooit weten of je het uiterste uit die 650 hebt weten te halen.
Waarom zou je dat willen weten? Er zijn zat mensen die niet het uiterste uit hun motor willen halen maar die wel graag beschikken over een hoop koppel of die graag snel over de autobahn willen rijden.

Tis maar net wat voor insteek je kiest.

Ben zelf overigens begonnen op (en rij nog steeds) op een CBR600F. Daarvoor nooit verder gekomen dan de trapfiets.
 
Waarom zou je dat willen weten? Er zijn zat mensen die niet het uiterste uit hun motor willen halen maar die wel graag beschikken over een hoop koppel of die graag snel over de autobahn willen rijden.

Tis maar net wat voor insteek je kiest.

Ben zelf overigens begonnen op (en rij nog steeds) op een CBR600F. Daarvoor nooit verder gekomen dan de trapfiets.
ik ben met deze stupid :+

wat nou het uiterste uit je motor halen,dat kan in nederland niet eens |(
 
Ik vindt het overigens pertinent flauwekul om te beginnen met een lichte motor om later pas een zwaardere te kopen. En al helemaal om dat met een rijbewijssyteem af te dwingen zoals dat nu gebeurt. Kul. Kijk maar eens naar de ongelukken met motoren zoals je die in de kranten tegen komt. Meestal wordt de motorrijder over het hoofd gezien door blik en dat is ook mijn ervaring.
Het is sowieso nooit aan te tonen dat onervarenheid de oorzaak is geweest van een ongeluk.

En al helemaal om dat met een rijbewijssyteem af te dwingen zoals dat nu gebeurt.Ongelukken door onervaren hardrijders (met onervarenheid als aanwijsbare oorzaak) hoor je toch een stuk minder.
Zie je geen verband?

Ik zie mensen die net 18 zijn liever echt niet op een GSX-R1000 stappen.
 
maar wel aan te tonen dat ERvarenheid de oorzaak is van het kunnen vermijden van een ongeluk ...
ERvarenheid kan ook weer de oorzaak zijn van een ongeluk,zodra iemand schouderophalend zegt ,ach ik zit elke dag op de weg,dan is dat ook een gevaar op de weg.

zelfde als 2 bezorgers van me nieuwe bank,kregen die bank niet door de voordeur,dus wij vallen erover ik ga niet voor de deur zitten met me nieuwe bank.
zegt die vent:ja maar wij doen dit elke dag hoor ,hij past niet,hebben we ze maar weg gestuurd,en 10 min later stond de bank op zijn plek,pfffff hij doet het elke dag ,dat betekent niet dat je goed bent in je vak,of in de dingen die je doet.
 
tsja, over zware motoren kan ik niet echt oordelen, maar tot zover ben ik erg blij met mijn FZR400RR.

Geweldig in de bochten, deze zomer mee op vakantie geweest naar spanje.
Ik denk wel dat opbouwen iets toevoegt aan je latere rijstijl (ok, misschien ben ik bevooroordeeld).
Bovendien trekt mijn motor me snel zat op, en de top ligt ook ruim boven de 200, dus daarvoor hoef je het niet te doen.
 
ERvarenheid kan ook weer de oorzaak zijn van een ongeluk,zodra iemand schouderophalend zegt ,ach ik zit elke dag op de weg,dan is dat ook een gevaar op de weg.

zelfde als 2 bezorgers van me nieuwe bank,kregen die bank niet door de voordeur,dus wij vallen erover ik ga niet voor de deur zitten met me nieuwe bank.
zegt die vent:ja maar wij doen dit elke dag hoor ,hij past niet,hebben we ze maar weg gestuurd,en 10 min later stond de bank op zijn plek,pfffff hij doet het elke dag ,dat betekent niet dat je goed bent in je vak,of in de dingen die je doet.
Onder het motto...

Twenty years of experience don't necessarily mean anything... You could have been doing it wrong for twenty years.

:P
 
Auehmm Ik ben aan het oefenen op een 49cc telt dat ook ;) .

Nee serieus, ik wil gaan motorrijden en zit/zat te twijvelen voor een gsx400 of gsx750. Denk dat ik na het lezen van die lap tekst toch maar met een gsx400 begin :P .

Heb trouwens ook nog een oogje op een RS250. Maar die zijn nog bijna even duur als een gsx.. Maar ik vind 2tact wel kicken opzich.
 
Auehmm Ik ben aan het oefenen op een 49cc telt dat ook ;) .

Nee serieus, ik wil gaan motorrijden en zit/zat te twijvelen voor een gsx400 of gsx750. Denk dat ik na het lezen van die lap tekst toch maar met een gsx400 begin :P .

Heb trouwens ook nog een oogje op een RS250. Maar die zijn nog bijna even duur als een gsx.. Maar ik vind 2tact wel kicken opzich.
minder kicken als ie snel stuk is
 
Terug
Bovenaan Onderaan