onopvallende serveilanceauto bemand met 1 persoon?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
als ik auto's achter me of auto's die ik inhaal check op de mogenlijkheid van camera auto's, kijk ik vaak naar dingen als kinderen erin, bejaarden erin en ook als er maar 1 persoon inzit (los van apparaten op het voorraam ,veel antennes enz). maar is dat juist? ik denk altijd (zoals gezien in blik op de weg & co) dat er 1 persoon rijdt, en 1 de techniek bedient, maar is dat ook zo? of moet ik ook gaan zweten bij auto's met 1 persoon erin?

zomaar een vraag hoor ga nu geen rare dingen denken O-)
 
:^

Let altijd in mijn spiegels op de typische blikken (in Belgie BMW 3; Nissan Primera, Opel Vectra, Volvo 850) met twee personen vooraan en meerdere antennes
 
tja is ook voor de veiligheid denk ik.. als iemand aangehouden wordt en zijn RBW gaat de prullenbak in denkt ie mischien:"1tje kan ik er wel hebben }) ;) "
anyway, wel triest dat je zo paranoide moet zijn maarja, aan de andere kant ligt het heel mischien ook aan mijn rijstijl :X
Hebben ze ze eigenlijk ook in het buitenland, of kun je daar gewoon als een wilde tekeer gaan ? :P
 
Ja volgens mij zijn ze altijd met zijn 2'en.
Behalve bij de horkenlijnen maar daar hoef je toch niet bang te zijn voor je snelheid. (Wel overige overtredingen :) )
Misschien dat dit binnenkort niet meer zo is. Maar zover ik weet is het nu wel altijd het geval.
 
Volgens mij is aleen een motoragent 'gemachtigt' aleen te handelen? of is dat weer zo`n fabeltje??


s4s
 
Laat me het zo stellen: ik heb ze nooit met minder dan 2 in een auto zien zitten. Bij blik op de weg kunnen het er wel eens 3 zijn: 2 agenten en een cameraman.
En idd, ook ik let op de zelfde kenmerken. Helaas is er geen peil meer op te trekken in wat voor auto's ze rijden. Dat ik zo al weet:
Golf IV en V :(
Mitsubishi Space Wagon :(
Opel Astra, Vectra :(
Citroën C5 :(
Volvo S80, V70 (en 850 station) :(
Peugeot 307 :(
Edit:
Renault Laguna station :(
Seat Leon :(
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is aleen een motoragent 'gemachtigt' aleen te handelen? of is dat weer zo`n fabeltje??


s4s
Ja, ook weer een fabeltje :P ;)

Als ze gericht met verkeerstoezicht bezig gaan zijn zullen ze vaak met z'n tweeen zijn.
Maar ook iedere andere politieambtenaar die zich toevallig verplaatst met een auto kan optreden. Gewoon in zijn 1tje. Een aantal politiemensen hebben echter iets tegen "alleen" werken en zullen dat niet zomaar doen.

Anderen kunnen domweg niemand vinden die met hun in een auto durft.....en moeten dan dus maar motoragent worden :+
 
oh je beantwoorde een van mijn vragen terwijl ik aan het posten was. :)


Helderziende mijn vriend


[me]Sigma wist deze ochtend al dat zijn manager ging bellen om van zijn kl :+ ten te maken tegen ondergetekende...14.00 Telefoon 8-) [/me]
 
ik weet wel dat ze tegenwoordig ook met traningsjasjes over hun politieblauwe overhemden met epauletten rondrijden.

edit: in het lijstje auto's ontbreken nog: renault laguna station en de seat leon
 
Da's bij jou niet zo verwonderlijk....jou nummer staat waarschijnlijk op nr 1 onder z'n telefoonvoorkeuzeknoppen }) O-) :X

Als die eikel in het weekend zijn telefoon niet opneemt moet ik maar beslissingen nemen...en dan pak ik diegene die ons het beste uitkomt 8-)

en drie keer duurder is :X
 
Anderen kunnen domweg niemand vinden die met hun in een auto durft.....en moeten dan dus maar motoragent worden :+

Nu hebben we je waar we je hebben willen bakkie, nu geef je toe dat je net zo idioot bent als de rest hehhehe.
You're busted hahaha
 
Als die eikel in het weekend zijn telefoon niet opneemt moet ik maar beslissingen nemen...en dan pak ik diegene die ons het beste uitkomt 8-)

en drie keer duurder is :X

:} }) :}



Nu hebben we je waar we je hebben willen bakkie, nu geef je toe dat je net zo idioot bent als de rest hehhehe.
You're busted hahaha
You go, Amstaff.. :} :} ..you're the best :} :}



Eigenlijk zeg ik dat ik nog erger ben als het gemiddelde maar dat zal je ontgaan zijn ;)
 
Een neef van mij heeft dat gehad met z'n 205GTI, was met een vriend aan het racen (dom dom dom, racen doe je met de motor :+ ) en toen kwam er een golfje tussen hun in rijden terwijl ze 160 over een 80km weg reden. Precies, dat was dus een wout.
Zijn vriend is (geheel terecht overigs) z'n rijbewijs kwijt en de agent vertelde dat die ander (mijn neef dus) het geluk had dat de agent alleen was, omdat hij maar 1 filmpje kon maken en hij voor die andere auto een getuige nodig had. Anders was m'n neef z'n papiertje ook kwijt.
 
Da's grappig, ook ik heb die tic om even naar binnen te kijken in het voorbijgaan, met dezelfde redenen. Nog even een tip: denk bij aanwezigheid van kinderzitjes, of stickertjes tegen de (achter)zij-ruiten niet dat je safe zit! Deze zijn puur aanwezig ter afleiding, net als bijvoorbeeld een radar-detector op het dashboard.
De detector was duidelijk zichtbaar bij Blik op de Weg! |(
En wat betreft de stickertjes: Mijn zusje dacht nog dat het een gelukkig echtpaartje was, wat ze met 160 voorbij reed (in het koekblik: }) terwijl ze 90 mocht (lekbrug Vianen, rond middernacht...) Gelukkig voor haar konden ze geen zuivere meting doen, en kreeg ze een prent voor 127 km/u. })
 
Wat een rotjongens (en meiden) werken er toch bij de KLPD beetje ons misleiden met stickertjes, radardetectors, nepantennes en kinderzitjes haha ... :+ :)

Wat een hoop FABELS zijn er toch over de plitsie .... dat ze altijd samen op de auto zouden zitten, niet prive mogen bekeuren, en wat je nog meer leest ... hahaha :-)
 
Volgens mij hebben ze ook een extra "spiegel" daaraan kan je het ook zien...volgens mij....

maar ik kan je zeggen als vrouw lief lachen helpt ook niet hoor ;(
 
:^

Let altijd in mijn spiegels op de typische blikken (in Belgie BMW 3; Nissan Primera, Opel Vectra, Volvo 850) met twee personen vooraan en meerdere antennes
Zet er Maar VW Bora ook tussen heb een Email gekregen dat d'ieteren 500!! donkere bora's aan het leveren zijn voor de Belgische Politie :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan