Onrecht voor A2 motorrijder met een behaald rijbewijs tussen 2013 en 2017 (Help de petitie!)

Heb je mijn petitie al getekend? (Link in profiel)


  • Totaal aantal stemmers
    12

Snowpacaa

Rookie
16 mei 2020
10
5
Zuid-Holland
Wij... de motorrijders met een behaald A2 rijbewijs tussen 2013-2017, motorrijders en motorliefhebbers constateren dat het voor 19 januari 2013 nog mogelijk was voor motorrijders om direct hun A rijbewijs te behalen en na 1 december 2017 werd het A2 rijbewijs met code 80 in het leven geroepen. Voor de motorrijders die hun A2 rijbewijs tussen deze tijd hebben behaald is het zo dat deze nogmaals een praktijkexamen moeten doen om een A rijbewijs te behalen, echter hebben deze motorrijders al minimaal 2,5 jaar hun A2 rijbewijs met de nodige rij ervaring. :?

Ik heb daarom een petitie gemaakt met het verzoek om de regeling te herzien en aan te passen met terugwerkende kracht. Wil je mij helpen en de petitie ondertekenen? :t

Petitie; Terugwerkende kracht code 80 voor A2 motorrijder (2013-2017)
 
Ehm...het argument ertegen zal zijn, dat jullie hebben gelest op een lichte motor terwijl de 80-code mensen hebben gelest op een zware motor.
Maar ik vind wel dat je een punt hebt. Als je als code-80-lesser 2 jaar op een lichte motor hebt rondgereden, ben je die extra ervaring van lessen op een zware motor volgens mij ook wel helemaal kwijt. Ik teken wel.
 
61B2D49F-8B00-400C-A829-933BA58EFC37.jpeg

Wil ik niet dus ondanks mee eens niet gedaan.
 
Klinkt zinnig. Wat zeggen de KNMV en MAG hierover?
Het is mij nog niet gelukt om het voor te leggen bij de grotere instanties en groepen ik hoop dat ik gedurende de weg meer contacten opbouw om het ter discussie te stellen. Tot nu toe berust het op een burgerinitiatief.
 
Klopt inderdaad. Bedankt voor het delen van je mening dat je het er mee eens bent. Ik snap het hoor, mocht je het toch nog overwegen je kunt je na ondertekening weer uitschrijven voor de mails vanuit Avaaz
Ja dan krijg ik geen mails meer van hun maar drukken ze hem in 10000000000000000000 andere mailinglijsten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Ehm...het argument ertegen zal zijn, dat jullie hebben gelest op een lichte motor terwijl de 80-code mensen hebben gelest op een zware motor.
Maar ik vind wel dat je een punt hebt. Als je als code-80-lesser 2 jaar op een lichte motor hebt rondgereden, ben je die extra ervaring van lessen op een zware motor volgens mij ook wel helemaal kwijt. Ik teken wel.

Bedankt voor je ondertekening en reactie! Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat een tegenargument kan zijn. Volgens mij is er geen regel dat de A2 lesmotor nu A motoren zijn en word er nog op 35kW les gegeven voor A2 (zoals voor lesmotoren voor het A rijbewijs ook een nieuwe regel is gesteld dat deze vanaf 31 december 2020 boven de 50 kW moeten zijn). Ik ga hier nog eens induiken om hier meer over te vinden hoe dit precies zit, dankje!
 
Ja dan krijg ik geen mails meer van hun maar drukken ze hem in 10000000000000000000 andere mailinglijsten.
Ik sta zelf aangemeld voor langere tijd bij hen en ga zorgvuldig met mijn eigen adres om, ik heb hier geen last van. Ik weet inderdaad dat veel sites er op die manier mee omgaan. Ik begrijp en respecteer uw keuze hierin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan