onregelmatig draaien moto? carburator stuk of is kans klein?

17 jan 2008
32
0
gent
hallo motormensen ,

ik heb een suzuki dr650.
Het probleem is dat hij soms plots in hoge toeren draait dan weer in gewone toeren!
Ik ben naar een garage gegaan die de moto helemaal heeft nagekeken en hij zei me dat de carburator versleten is!
Ik ben bij een andere garage gaan horen, zij vertelden me dat een carburator bijna niet stuk kan gaan tenzij je de moto echt afbeult! Ze vertelden me dat het waarschijnlijk valse lucht trekt! Dit had de eerste garagist ook gezegd maar had niets gevonden!

Kan een carburator de oorzaak zijn van mijn probleem of trekt hij toch valse lucht?

Wie kan me hierbij helpen?
 
eenvoudige manier om dit te controleren is remmenreiniger op je aanzuigrubber te spuiten..


Als de motor opeens veel harder gaat lopen, komt dit doordat hij de remmenreiniger naar binnen heeft gezogen..




Een versleten carburateur heb ik nog nooit van gehoord.. maar ik ben nooit te oud om wat te leren uiteraard.. ;)
 
Een carburateur kan wel verslijten hoor, er zitten genoeg componenten in welke verslijten. Denk eens aan:
Gasnaald, gasschuif, sproeiers, vlotter etc.

Dit is een duidelijk geval van valse lucht. Had een vriend van mij ook met zijn Yamaha XS welke in toeren steeg stationair.

Bij stilstand begon het bij 1000 toeren en liep binnen een paar seconden op naar bijna vol gas.

Aanzuigrubbers carburateur-cilinder zijn lek.

Remmenreiniger had ik nog niet gehoord, wel deodorant. Even proberen!

Edit: ik bedoel dus dat het probleem bij valse lucht zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan