onregelmatig draaiende motor, HOE KOMT DIT?

17 jan 2008
32
0
gent
Hallo easyriders,

ik heb een suzuki dr 650 gekocht uit 1993. Hij is prima in orde maar er is 1 vreemdigheid.
De motor draai niet regelmatig. Soms draait de motor plots op hele hoge toeren zowel als ik aankom en stilsta als op het moment dat ik terugschakel. Het is pas op het moment dat ik mijn koppeling volledig loslaat dat hij op normale toeren draait.

Aan wat ligt dit?
Ik heb horen zeggen dat dit aan de elektronische ontsteking kan liggen?

Kan iemand me enkele tips geven?

Vriendelijke groeten
 
Klinkt als valse lucht. Een lek tussen de gasklep en het motorblok.

Wat versta je onder 'hoge toeren', iets van 3000tpm? En met 'onregelmatig' een paar seconden hoger en dan weer een paar seconden lager? (en soms ook normaal stationair).
 
als je een dr hebt met 2 gaskleppen net zo als een yam xt kan er wel eens een blijven hangen.
doordat er weleens een membraam scheurt.
of gewoon vuil in de carb..,of inderdaad een aansluiting lek
of luchtfilter bagger,choke blijft hangen
lek tussen luchtfilter en carb... , geoxideerde aansluitingen
tip:begin met het makkelijkste....nieuwe bougie dus
 
hij blijft soms meer dan 10sec. in hoge toeren draaien, andere keren draait hij gewoon, maar tijdens het rijden is het echt wanneer ik terugschakel op het moment dat mijn koppeling volledig ingetrokken is. Als ik deze loslaat draait hij op normale toeren

ik zal idd eens beginnen met een nieuwe bougie!
 
hij blijft soms meer dan 10sec. in hoge toeren draaien, andere keren draait hij gewoon, maar tijdens het rijden is het echt wanneer ik terugschakel op het moment dat mijn koppeling volledig ingetrokken is. Als ik deze loslaat draait hij op normale toeren

ik zal idd eens beginnen met een nieuwe bougie!

Dus als je het gas erop hebt loopt ie normaal?
Had ik ook last van, waren versleten inlaatrubbers waardoor valse lucht.
Even kijken of er ergens een lek zit bij je inlaatrubbers.

Misschien zal het ook helpen om je carbs te syncen (ga ik ook laten doen, want ik heb het nog een heeel klein beetje) waardoor hij wat regelmatiger loopt.
 
een DR 650 heeft één totaalcarb dus valt er weinig te syngronieseeren. één cillinder namelijk!
vals lucht kan wel natuurlijk.
chek ook even de bougie dop en kabel, op lekspanning misschien in combi met koppeling(wel massa-geen massa)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan