onregelmatig lopen Yamaha XT600

vpatje

Rookie
8 apr 2009
5
0
Den Haag
Hallo allemaal,
Ik heb zelf een Yamaha XT600e uit 1999. Het probleem is dat hij heel moeilijk start. Elke volledig koude start valt hij tenminste 5 of 6 keer uit voordat hij echt aan de praat komt. Als hij eenmaal warm is dan loopt hij prima. Hij heeft heel recentelijk een onderhoudsbeurt gehad waarbij alles in nagekeken inclusief het stellen van de kleppen, maar dit mocht niet baten.

Zo nu en dan tijdens het rijden gaat hij ook moeilijk lopen. Hij begint dan te sputteren en er komen knallen uit de uitlaat. Dit had hij zowel voor als na de onderhoudsbeurt. Het gekke is dat hij het slecht lopen tijdens het rijden met warme motor niet altijd gebeurt. Dit is slechts zo nu en dan. Ik heb het een keer op de snelweg gehad, maar bijvoorbeeld ook een keer gewoon in de stad.

Benzinefilter en zelfs de benzinekraan zijn vernieuwd.

Het is voor mij een raadsel, wie heeft er suggesties....

Groet,
Patrick
 
Leuk dat er (n)iemand iets kan vertellen over mijn problematiek!?

Nou is het geval dat mijn motor voor de 2e keer bij de garage heeft gestaan, maar de problemen houden aan.
Starten gaat beter dan in mijn vorige topic beschreven (wellicht door het warmere weer).
Nou gaat de motor zodra hij een beetje op temperatuur komt sputteren. Er is nu een echte regelmaat in gekomen. Tot voor kort was het slechts af en toe.
Zodra hij gaat sputteren houdt hij in, er komen knallen uit de uitlaat en er komen ploffen uit (volgens mij) de carburatteur. Dit is een heel klein beetje te ondervangen door de choke iets uit te trekken, maar dat duurt niet lang.

Is er iemand, maar dan ook iemand die gelijke problematiek heeft gehad en mij kan vertellen wat te doen?
 
Het gekke is dat de problematiek midden vorig jaar voor het eerst opkwam toen ik op de snelweg reed. Daarna gebeurde het slechts heel af en toe.
Maar de laatste 2 a 3 maanden steeds vaker en sinds een week begint hij slecht te lopen na nog geen 10 minuten rijden.
Lijkt mij geen carburetteur? Maar zeker weet ik dit natuurlijk niet.
 
Ok, volgende week gaat hij weer ter reparatie. Nu naar een ander bedrijf. Ik hoop dat ze het kunnen traceren, want het is niet echt comfortabel rijden. Ik ben benieuwd....
Zoals Bananamen al zei: Hij moet echt even op de rollenbank. Dat weet je zeker dat ie goed afgesteld wordt. Ga nou niet zomaar naar een garage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan