Onregelmatig lopen zxr400

Bleddyn

MF veteraan
1 mei 2006
3.178
0
Apeldoorn
Jaja daar ben ik weer haha..

Nog steeds een probleem. Eerst was het uitvallen van mijn zxr400 een probleem nadat hij 25kw was gemaakt. Uiteindelijk stationairschroefje wat hoger gezet en hij valt niet meer uit maar heeft nu een andere merkwaardigheid:

Als ik rij is er niks aan de hand. Echter als ik bij een stoplicht aankom en ik trek de koppeling in, dan zakt ie (vrij traag) naar de 2k.. draait daar 3sec op, en valt dan terug naar rond de 1k. Stationair zou hij 1700 moeten lopen, maar als ik hem opschroef dan draait hij alleen die eerste 3sec via t schroefje (dus 2k of meer, afhankelijk van mijn instellingen) en valt daarna gewoon weer naar amper 1k, alsof er niks aan veranderd is.

Ook als ik wat langer stilsta voor rood oid (zeg meer dan 20/30 sec) dan loopt hij echt opeens vanuit het niets op naar de 3/4k, blijft daar 5 sec op hangen en valt weer naar de 2k.


Nou las ik in een how-to dat als je een onregelmatig stationair toerental hebt, hij waarss valse lucht aanzuigt, dus heb ik vandaag gecontroleerd, maar alles zat gewoon potdicht enzo. 3keer geprobeerd, één keertje met de 25kw ringen (in de luchtinlaat) eruit, maar bleef hij hetzelfde vertonen.



Moet er bij zeggen dat een vriend van me de ringen erin heeft gezet, daarna heb ik hem naar de dealer gebracht en die heeft hem op 30.6kw gemeten.
Dus door de dealer laten terugvoeren naar uiteindelijk 23.9kw, maar precies diezelfde ringen van mn maat zitten er nog in :? :?

Morgen maar ff langs de dealer om te vragen hoe zij dat denken te doen met een zxr400, want die vriend van mn gashendel ook wel erg kort.


Maar heeft er iemand enig idee wat dr nog meer aan de hand kan zijn? :?
Want ik had gehoopt dat het een luchtprobleem zou zijn, maar niks van gemerkt.

Schijnt ook dat je een goedje in je tank kunt gooien om je carbs schoon te rijden, zou dat ook kunnen helpen?


Ik ga nog een keer proberen een filmpje te maken om het even wat duidelijker te illustreren allemaal.
 
Valse Lucht: EERSTE verdenkingspunt is altijd tussen carb(s) en blok, waar vaak rubber spruitstukken zitten; vooral aan de onderkant krijgen die nogal eens scheurtjes of worden poreus maar ook on-gladde (onverwarmde) montage kan kieren veroorzaken.

Proefje vaak gelezen hier op Forum: bij stationair draaiende motor die rubbers nevelen met deodorant, maar niet zo wild dat je luchtfilter er van meesnuffelt want dan onzuivere proef. Verandert het stationair toerental daardoor dan lekt het daar.
 
Valse Lucht: EERSTE verdenkingspunt is altijd tussen carb(s) en blok, waar vaak rubber spruitstukken zitten; vooral aan de onderkant krijgen die nogal eens scheurtjes of worden poreus maar ook on-gladde (onverwarmde) montage kan kieren veroorzaken.

Proefje vaak gelezen hier op Forum: bij stationair draaiende motor die rubbers nevelen met deodorant, maar niet zo wild dat je luchtfilter er van meesnuffelt want dan onzuivere proef. Verandert het stationair toerental daardoor dan lekt het daar.

Hmm thnx voor de snelle reactie

Je bedoelt tussen de carbs en de luchtinlaat waar de plaatjes zitten??
Om daarbij te kunnen moet ik wel de tank eraf hebben..fftjes met n verlengslangetje toch aangesloten laten? Zal t ns proberen! :}


Wat echter wel vreemd is: vóór dat hij 25kw werd gemaakt bij de dealer liep hij stationair wel gewoon goed. Zou de dealer dan gewoon te lomp mn carbs er weer op hebben geduwd zodat dr scheurtjes zijn ontstaan?

Heb luchtbox boven de carbs al gecontroleerd maar die was helemaal oké..
Kun je die rubbers goed uithalen om te kijken of er scheurtjes inzitten? :?
 
Heb luchtbox boven de carbs al gecontroleerd maar die was helemaal oké..
Kun je die rubbers goed uithalen om te kijken of er scheurtjes inzitten? :?

Yep, een kwestie van een tweetal imbus-boutjes losdraaien, een beetje knijpen in het rubber ter controle, zie je scheurtjes, dan gewoon alle vier vervangen...
Kijk ook even de conditie van de slangetjes onder de carbs die de inlaten van 1 met 4 en 2 met 3 verbind na op scheurtjes, ook een bron van mogelijke valse lucht.
Reinig de carbs anders gewoon eerst even, de minste vervuiling kan al een slecht lopende ZXR opleveren. (Roest in de tank, vuil meegetankt bij de benzine pomp enz enz)
Dat zie je direct als je een vlotterkamer losneemt of met een schone doek onder de carb even het schroefje onderaan de carb opendraait. Zie je daar op je schone doekje al vuil verschijnen dan weet je al hoe laat het is, LOL.
Verder is het synchroon staan van de carbs erg belangrijk, alsook de juiste klepspeling.
Afgezien daarvan is deze machine een crime om netjes af te stellen, niet vragen waarom ik dat weet. O-)
Maar lees eerst het WPHB erop na, http://ursa.irk.ru/manual/ , maakt het al een stuk gemakkelijker!

Succes en motorgroetsels,

Frank :]
 
Thnx voor de reacties, vooral willen1940! :}

Het was idd valse lucht bij de sproeiers.

Probleem opgespoord en lichtelijk verholpen..

Waren niet 100% dicht.
Beetje deo erop en de toeren knalden omhoog bij wijze van spreken.

Wat beter vastgezet en het is al een stuk minder geworden, maar kan nog n stuk beter..

Wat zal ik doen?? Nieuwe pakkingen?? Of vloeibaar pakkingen spul ertussen (heb k me laten vertellen) die alle kieren gaatjes en scheurtjes opvult? :?
 
Thnx voor de reacties, vooral willen1940! :}

Het was idd valse lucht bij de sproeiers.

Probleem opgespoord en lichtelijk verholpen..

Waren niet 100% dicht.
Beetje deo erop en de toeren knalden omhoog bij wijze van spreken.

Wat beter vastgezet en het is al een stuk minder geworden, maar kan nog n stuk beter..

Wat zal ik doen?? Nieuwe pakkingen?? Of vloeibaar pakkingen spul ertussen (heb k me laten vertellen) die alle kieren gaatjes en scheurtjes opvult? :?


nieuwe pakking.
en die insmeren met loctite 5923,
ook de pasvlakken er dun mee insmeren.
daarna 10 min laten drogen ongeveer
en monteren.
na een paar uur nogmaals je sprstk aanhalen
en zeker dat hij niet meer lekt

tenminste zo zou ik het doen ;)

iig geen silicone rommel erop :N

~[edit] de pasvlakken van te voren met spiritus reinigen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan