onregelmatige slijtage achterband

Spidi Gonzalez

Die hard MF'er
25 okt 2002
865
1
ik heb een AF1 futura 125 met voor en achter BT090. Nu zie ik dus aan mijn achterband dattie niet rond meer is (en ik bedoel niet vierkant nee B| ), aan de ene kant van mijn band zit nog maar 1mm profiel en aan precies de andere kant van mijn band nog 3mm profiel :?

Ik heb dit met mijn vorige achterband ook al eens gehad, maar toen d8 ik dat hij verkeerd gebalanceerd was, maar het dus nu nog steeds zo.

Weet iemand waardoor dit kan komen? zou et nl graag willen weten kan ik er mischien wat aan doen.

p.s. als ik bv op de snelweg met constant gas rij dan schokt me motor een beetje, was ook zo toen ik net een nieuwe band had.
 
De plek waar je *and het meest in contact komt met de grond, daar slijt hij het hardst.

Als je dus veel rechter*ochten rijdt, dan klopt het wel.(*ijv.)

Dat schokken lijkt me niks met de *and te maken te he**en.
Laat de *oel eens afstellen.
 
Dat bedoel ik dus niet. ik bedoel dus zoals op het plaatje

full
 
Je bedoeld dus dat je band op het zelfde stuk loop vlak rondom een verschillende profiel diepte heeft? Zo ja, dan is dat wel heel erg vreemd.

Mijn eerste gedachte is een productie fout van de band, maar je zegt zelf dat dir al de tweede band is. Maakt het niet erg waarschijnlijk.

Misschien is je as door je achterwiel krom. Zou je wel moeten merken bij het rijden lijkt mij. Een stuiterend achterwiel zou hier het gevolg van moeten zijn.
 
Je bedoeld dus dat je band op het zelfde stuk loop vlak rondom een verschillende profiel diepte heeft? Zo ja, dan is dat wel heel erg vreemd.

Mijn eerste gedachte is een productie fout van de band, maar je zegt zelf dat dir al de tweede band is. Maakt het niet erg waarschijnlijk.

Misschien is je as door je achterwiel krom. Zou je wel moeten merken bij het rijden lijkt mij. Een stuiterend achterwiel zou hier het gevolg van moeten zijn.

Ja of in hele lichte mate niet helemaal rond dat de band het nog opvangt en daardoor aan de ene kant van de band meer druk geeft dan aan de andere kant en dus ook zo gaat slijten.
 
Je bedoeld dus dat je band op het zelfde stuk loop vlak rondom een verschillende profiel diepte heeft? Zo ja, dan is dat wel heel erg vreemd.

Mijn eerste gedachte is een productie fout van de band, maar je zegt zelf dat dir al de tweede band is. Maakt het niet erg waarschijnlijk.

Misschien is je as door je achterwiel krom. Zou je wel moeten merken bij het rijden lijkt mij. Een stuiterend achterwiel zou hier het gevolg van moeten zijn.

ja, dat bedoel ik.

En ik heb net mijn achterwiel rondgedraaid en dan zie je ook goed dat mijn achterband niet meer rond is :(

Ik heb een enkelzijdige achterbrug, mischien heeft het daar wat mee te maken :? ik weet het niet, mischien is het idd een kromme as, want zoals ik al zei schokt hij ook een beetje bij het rijden
 
Had hier ook last van met mn vorige Bridgestone band.
Waarschijnlijk zit het 'm in het stom toevallig steeds op dezelfde plek van de band (hard) optrekken en afremmen.
 
ja, dat bedoel ik.

En ik heb net mijn achterwiel rondgedraaid en dan zie je ook goed dat mijn achterband niet meer rond is :(

Ik heb een enkelzijdige achterbrug, mischien heeft het daar wat mee te maken :? ik weet het niet, mischien is het idd een kromme as, want zoals ik al zei schokt hij ook een beetje bij het rijden
Als je as krom is dan zou je wiel moeten slingeren (alsof er een slag in zit)
 
Ik zou eerst kijken naar on-rondheid van je velg.
Je zegt nl. dat je kan zien dat je band niet meer rond is, maar is je velg wel
mooi rond?
Het kan aan de(ze) band liggen, maar kan uiteraard ook aan de vering/demping liggen.

Goede speurtocht gewenst!
 
ik heb dus even naar mijn achtervelg gekeken, maar voor zover ik kan zien is hij niet ovaal oid. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik zal het nog wel eens vragen bij een motorzaak als ze mijn achterband gaan verwisselen
 
Terug
Bovenaan Onderaan