Onrustig stuur vanaf 80 km/uur

Patje

Rookie
22 jun 2001
12
0
Ik ben een bezitter van een Kawa ZX-9R en zit met het volgende.
Tot ca. 80 km/uur kan ik zonder problemen het stuur loslaten. Rijdt ik echter harder, dan wordt het stuur iets wat onrustig waardoor met losse handen rijden onmogelijk is. Kan een slecht uitgelijnt voorwiel hier de oorzaak van zijn of heb ik een probleem met mijn balhoofd ??
 
Waarschijnlijk beide. Het een veroorzaakt het ander... Trouwens het kan ook nog eens je achterwiel zijn... Ik had een versleten achterwiellager, nou je wil niet weten wat de voorkant dan allemaal doet. Onbalans in de wielen kan je snel laten controleren bij een bandenboer... Je balhoofdslagers kan jezelf controleren.( of natuurlijk laten doen.)

Tip, rij er niet te lang mee door. Nu is het waarschijnlijk zo verholpen... als je net zoals ik doorrijd kan het wel eens een All-down opleveren |(
 
Ik heb zelf nieuwe banden gehad pasgeleden, morgen ga ik weer terug met mn voorband.
Er zat een productiefoutje in, een hele kleine slinger die net te veel was.
Dus krijg een nieuwe voorband.
Dat soort dingen kunnen dus ook.
 
Sorry dat het even geduurt heeft, maar hier dan toch nog de oplossing van het verhaal:
Een nieuwe voorband :)
Ik ben naar een garage geweest en heb ze naar eventuele speling op het balhoofd laten kijken. Dit was echter zeer minimaal. De monteur adviseerde mij om er een nieuwe band op te gooien en nu rijdt het weer als een nieuwe !! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan