Onrustig toerental tot ongeveer 3000. GSX-R 750K 1989

Jorik

MF'er
21 jul 2007
218
0
Dag mensen,

De laatste tijd ben ik bezig geweest met het plegen van onderhoud aan mijn motor. Wat ik o.a. heb gedaan:

- Kleppen gesteld
- Carburateurs schoongemaakt
- Pilot screws precies zo in- / uitgedraaid volgens het WPH (1,5 uren)
- Carburateurs gesynchroniseerd
- Originele luchtfilter uitgespoten met perslucht.

Nu maakt mijn motor meer lawaai dan eerst, ik denk dat dit aan het luchtfilter ligt (er is een nieuw filter besteld) óf één van de slangen aan het luchtfilterhuis zit niet goed.

Het probleem:
- De motor trekt iets minder goed dan eerst
- Tot ongeveer 3000 toeren loopt hij onrustig. Als hij stationair draait schiet hij steeds heen en weer tussen de 1100 en 1500 toeren. Ook als ik de motor laat uitrollen in zijn 2 gaat hij wel eens bokken.

Zoda ik de choke erop zet start de motor netjes en de choke kan er bijna meteen ook weer vanaf (anders gaat hij ook gelijk iets van 3000 toeren draaien).

Zou het kunnen zijn dat die pilot screws toch verder uitgedraaid moeten worden om hem netjes te laten lopen (komt dat dan door slijtage ofzo)? Stel dat het zou helpen (ik ga het niet zomaar even proberen want dan moeten de carburateurs wéér uitgebouwd worden), kan ik dan beter wachten tot het nieuwe luchtfilter binnen is of maakt dat niet uit?

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
OK ben benieuwd suc6

onderin de vlotterkamer zitten ze.
maar kan ik me ook vergissen in de verkeerde????
dat ik daarna mn carbs weer moet synen oid?

Thanx. Nee hoor, trek ze er maar af en je ziet vanzelf een schroefje die je kan verdraaien. Wel terugdraaien naar het beginpunt en het aantal slagen tellen en opschrijven. Handig is wel om even de drainschroeven open te draaien en de benzine die in je carbs zit even eruit te halen voordat je begint met draaien, vooral als je de carbs op de kop houdt :} Je hoeft ze niet weer te syncen.
 
waarmee (schroeven) worden ze dna ge-sync(ed)?




Thanx. Nee hoor, trek ze er maar af en je ziet vanzelf een schroefje die je kan verdraaien. Wel terugdraaien naar het beginpunt en het aantal slagen tellen en opschrijven. Handig is wel om even de drainschroeven open te draaien en de benzine die in je carbs zit even eruit te halen voordat je begint met draaien, vooral als je de carbs op de kop houdt :} Je hoeft ze niet weer te syncen.
 
waarmee (schroeven) worden ze dna ge-sync(ed)?

Hmm... wordt toch een keer tijd voor een goede WPHB als ik jou was ;) Er zit aan de voor- en buitenzijde tussen de carburateurs 3 stelschroeven. Als eerste stel je de schroef tussen cilinder 3 en 4, dan de schroef tussen 1 en 2 en als laatste stel je de schroef tussen ciilnder 2 en 3. Je kan de schroeven herkennen als een schroef met een veer ertussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan