Dag mensen,
De laatste tijd ben ik bezig geweest met het plegen van onderhoud aan mijn motor. Wat ik o.a. heb gedaan:
- Kleppen gesteld
- Carburateurs schoongemaakt
- Pilot screws precies zo in- / uitgedraaid volgens het WPH (1,5 uren)
- Carburateurs gesynchroniseerd
- Originele luchtfilter uitgespoten met perslucht.
Nu maakt mijn motor meer lawaai dan eerst, ik denk dat dit aan het luchtfilter ligt (er is een nieuw filter besteld) óf één van de slangen aan het luchtfilterhuis zit niet goed.
Het probleem:
- De motor trekt iets minder goed dan eerst
- Tot ongeveer 3000 toeren loopt hij onrustig. Als hij stationair draait schiet hij steeds heen en weer tussen de 1100 en 1500 toeren. Ook als ik de motor laat uitrollen in zijn 2 gaat hij wel eens bokken.
Zoda ik de choke erop zet start de motor netjes en de choke kan er bijna meteen ook weer vanaf (anders gaat hij ook gelijk iets van 3000 toeren draaien).
Zou het kunnen zijn dat die pilot screws toch verder uitgedraaid moeten worden om hem netjes te laten lopen (komt dat dan door slijtage ofzo)? Stel dat het zou helpen (ik ga het niet zomaar even proberen want dan moeten de carburateurs wéér uitgebouwd worden), kan ik dan beter wachten tot het nieuwe luchtfilter binnen is of maakt dat niet uit?
Bij voorbaat dank!
De laatste tijd ben ik bezig geweest met het plegen van onderhoud aan mijn motor. Wat ik o.a. heb gedaan:
- Kleppen gesteld
- Carburateurs schoongemaakt
- Pilot screws precies zo in- / uitgedraaid volgens het WPH (1,5 uren)
- Carburateurs gesynchroniseerd
- Originele luchtfilter uitgespoten met perslucht.
Nu maakt mijn motor meer lawaai dan eerst, ik denk dat dit aan het luchtfilter ligt (er is een nieuw filter besteld) óf één van de slangen aan het luchtfilterhuis zit niet goed.
Het probleem:
- De motor trekt iets minder goed dan eerst
- Tot ongeveer 3000 toeren loopt hij onrustig. Als hij stationair draait schiet hij steeds heen en weer tussen de 1100 en 1500 toeren. Ook als ik de motor laat uitrollen in zijn 2 gaat hij wel eens bokken.
Zoda ik de choke erop zet start de motor netjes en de choke kan er bijna meteen ook weer vanaf (anders gaat hij ook gelijk iets van 3000 toeren draaien).
Zou het kunnen zijn dat die pilot screws toch verder uitgedraaid moeten worden om hem netjes te laten lopen (komt dat dan door slijtage ofzo)? Stel dat het zou helpen (ik ga het niet zomaar even proberen want dan moeten de carburateurs wéér uitgebouwd worden), kan ik dan beter wachten tot het nieuwe luchtfilter binnen is of maakt dat niet uit?
Bij voorbaat dank!
Laatst bewerkt: