Onlangs begon mijn Shadow op de snelweg in Duitsland wat te haperen, net alsof er parels in de bougies zaten. Na een pauze wilde het niet meer starten en heeft de ADAC de motor opgehaald. Bougies zijn toen schoongemaakt? (nog geen 4000 km geleden vervangen) maar na 50 km begon het feest opnieuw. Toch nog thuisgekomen, later weer gestart maar geen enkele vonk. Toen de zaak doorgemeten en Ohmse waarden van zowel de bobine (primair/secundair) als de pulse generator zijn binnen de normen van het boekje. Toch even de bougiekabels vervangen maar nog steeds geen vonk. Het kan natuurlijk de CDI zijn maar ik twijfel aan de bobine.
Is het zo dat als de bobine wordt gevoed (via zwart/witte draad) en er even massa wordt gegeven op de andere primaire aansluiting van de bobine er een vonk op de bougies moet komen?
Is het zo dat als de bobine wordt gevoed (via zwart/witte draad) en er even massa wordt gegeven op de andere primaire aansluiting van de bobine er een vonk op de bougies moet komen?