Onterechte bekeuring?

pisang

MF veteraan
7 jun 2002
6.784
0
Ik kreeg vandaag zo'n mooie gele envelopen van het CJIB binnen, en tot mijn verassing was het bedrag "slechts" 57 euro. |(

Wat blijkt nou, ik "schijn" over een stukje stoep heen gereden te zijn (havenstraat ridderkerk). Oftewel, handelen i.s.m. gesloten verklaring in beide richtingen weg(gedeelte) bestemd voor bep.cat.voertuigen (doelgroepstr.), in het nederlands, stoep dus.

Maar.

1) Ik kan het me niet eens herrineren (om 9.50AM, volgens mij zit ik dan elke dag op kantoor :? )
2) Ik ben niet staande gehouden.
3) Er is geen foto oid van.
4) Er staan geen details (motor, kleur, merk, etc etc) bij.

Heeft het zin om een bezwaarschrift in te dienen? Want volgens mij kunnen ze dit niet maken, wel?

Voor de duidelijkheid, ik sta elke dag zon 500m meter verder voor mn werk geparkeerd.
 
Ik zou bezwaar aantekenen, als je zeker weet dat je op die tijd aanwezig was op je werk, waarschijnlijk zal iemand dat op je werk ook wel kunnen bevestigen (is denk ik wel noodzakelijk), als er iemand is die het kan bevestigen, sta je best sterk
 
Tsja...zo'n geintje heb ik (zoals al eerder vermeld hier)met een koekblik ook in Dordrecht al eens gehad. Geen foto, geen aanhouding, alleen een 'verklaring' van (blijkbaar)2 voetsurveillanten. En ik ben er toen niet onderuit kunnen komen. |( :( Hoop dat jij meer geluk hebt.
 
De ene dag op de stoep de andere niet (ligt eraan offer plaats is). Totaal niet in de weg overigens (doodlopend parkeerhaventje).

Maar het is totaal niet dezelfde straat (niet eens verlengde van).
 
ik zou die 57 € gewoon betalen
de moeite nie om aan te vechten
Het gaat mij niet zozeer om die €57 (waar ik wel een beter gebruik voor kan verzinnen). Het gaat erom dat het een onterechte bekeuring is.

Zoals shaggy zij, "It wasn't me".
 
Als het onterecht is ben je imo gek als je hem zomaar betaald. Ik zou zeker beroep aantekenen.

57 Euro lijkt weinig maar is toch 125 oude guldentjes
 
Je hoeft in eerste instantie niet te betalen om in bezwaar te gaan.
Als je er zelf van overtuigd bent dat je het niet was uiteraard bezwaar aantekenen. "Hoe" staat op het begeleidend schrijven wat aan de acceptgiro vastzit. Enne... van handtekening voorziene verklaringen van je werkgever/teamchef/groepsleider/afdelingshoofdvoorman en enkele collega's bijvoegen. Succes!
 
Zoek de straat en het bord eens op, staat er een onderbord wat vermeld voor welke categorie voertuigen de straat NIET afgesloten is?? Je schrijft dat het gaat om doelgroepstroken nl.(bussen BV) Als er geen sprake is van doelgroepstroken maar een normale geslotenverklaring heeft men het verkeerde feit gebruikt om voor te schrijven, de bekeuring gaat dan iid geval teruggebracht moeten worden naar een boete van 28 euro. En dat scheelt nogal..... :X
 
Zoek de straat en het bord eens op, staat er een onderbord wat vermeld voor welke categorie voertuigen de straat NIET afgesloten is?? Je schrijft dat het gaat om doelgroepstroken nl.(bussen BV) Als er geen sprake is van doelgroepstroken maar een normale geslotenverklaring heeft men het verkeerde feit gebruikt om voor te schrijven, de bekeuring gaat dan iid geval teruggebracht moeten worden naar een boete van 28 euro. En dat scheelt nogal..... :X
Tis een stoep...denk ik.

Want ze zijn daar nu bezig met drempels aant leggen, dus kan ik me zo voorstellen dat iemand wel eens een stoepie pakt om dat te omzeilen :X .

Ik kom dr niet eens langs voor mn werk ;(

Kan ook zijn dat je dus door de afzetting (2 hekkies) heen rijdt (de boete), dán de stoep pakt en verder rijdt.
 
weg(gedeelte) bestemd voor bep.cat.voertuigen (doelgroepstr.)

Dit doet mij eerder denken aan een bustrook, vanwege het woord voertuigen.. :?
 
Zal wel met die opbrekening/drempelaanleg te maken hebben dan. Iig gaat morgen het bezwaar de deur uit.
 
Oftewel, handelen i.s.m. gesloten verklaring in beide richtingen weg(gedeelte) bestemd voor bep.cat.voertuigen (doelgroepstr.), in het nederlands, stoep dus.

volgens mij staat er dat je een straat de verkeerde kant bent ingereden terwijl er een verbod van kracht was.
over de stoep rijden is rijden over een niet daartoe bestemde wegdeel

Maar.

1) Ik kan het me niet eens herrineren (om 9.50AM, volgens mij zit ik dan elke dag op kantoor :? )

wordt er op jouw werk bijgehouden hoelaat jij binnen komt en vertrekt.
getuigen zou handig zijn maar dan moeten zij ook daadwerkelijk zich DIE dag kunnen herinneren. verklaringen als hij is normaal gesproken om een bepaalde tijd binnen zal niks uitrichten.

Heeft het zin om een bezwaarschrift in te dienen? Want volgens mij kunnen ze dit niet maken, wel?

ja,jawel
 
Tis een stoep...denk ik.

Want ze zijn daar nu bezig met drempels aant leggen, dus kan ik me zo voorstellen dat iemand wel eens een stoepie pakt om dat te omzeilen :X .

Ik kom dr niet eens langs voor mn werk ;(

Kan ook zijn dat je dus door de afzetting (2 hekkies) heen rijdt (de boete), dán de stoep pakt en verder rijdt.
De bekeuring die je hebt gekregen kan alleen als er dmv bebording is aangegeven dat je daar niet in mocht rijden. Het gaat dan om het ronde witte bord met rode rand.(c1) Dit bord kan ik me voorstellen bij werkzaamheden. Maar er MOET dan een onderbord bij geplaatst zijn om een uitzondering te maken voor bepaalde verkeersdeelnemens als bv bussen, zgn doelgroepstroken. Staat er niet zo'n onderbord dan heeft de verbalisant zich vergist en had hij een ander "feitnummer" ten last moeten leggen. Een ander strafbaar feit zeg maar.
En dat zorgt voor een verschil tussen 57 euro of 28 euro.In bezwaarschrift mogelijk eerst aangeven dat er een verkeerd feitnummer is gebruikt, dus veel lagere straf en vervolgens aantonen dat je er niet bent geweest op dat tijdstip dus dat je uberhaupt geen bekeuring behoort te hebben. "Win" je slechts 1 van de 2 scheelt t zowiezo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan