Beste,
Suzuki GSX1100 f 1991 gekocht die lang stil heeft gestaan.
Heb alleen ervaring met een XT500 dus heb wat hulp nodig.
Hydraulische ontkoppeling werkt niet.
Bij inknijpen hendel geen tegendruk en ontkoppelt niet.
Foto reservoir.
Niveau in reservoir is precies op onderste niveau. Zou goed moeten zijn.
Vloeistof is ook schoon/helder.
Foto blok
Volgens mij deksel van de ontkoppelingscilinder.
Zwarte leiding naar ontkoppelingshendel/reservoir.
Ontluchtingsnippel.
Wat kunnen de oorzaken zij en in welke volgorde onderzoek ik dat?
1. Onvoldoende olie. M.i. niet aan de orde omdat het niveau nog tot aan de minimum streep staat.
2. Ontluchten? Hij is rijdend weggezet dus hoe kan er dan spontaan lucht inkomen. Hij is ook niet lek.
Maar goed hoe lang de olie er al inzit is niet bekend dus nieuwe DOT4 erin lijkt me altijd prima. Wat is dan een goede methode? Ik las ergens iets met injectiespuiten en vanonder af bijvullen, geen lucht, etc., maar hoe dat moet? En tap je eerst de oude olie af of verdring de die door nieuwe olie in te spuiten?
3. Ik las iets over gaatjes in een leiding in het reservoir waar olie door terug kan stromen? Is dat iets om aan te denken en zo ja wat moet ik doen?
4. Tot slot las ik dat er iets met de ontkoppelingscilinder kan zijn. Kun je dat controleren? Of gewoon preventief reviseren? En Hoe?
5. Kan er nog meer oorzaak zijn?
Ik heb het werkplaatshandboek gedownload op advies van een MF lid, maar dat heeft erg slechte afbeelding. Dus ook de Haynes besteld, maar die moet nog komen....
Heb er nog niet op gereden dus ben wat ongeduldig ;-)
Groet Jeroen
Suzuki GSX1100 f 1991 gekocht die lang stil heeft gestaan.
Heb alleen ervaring met een XT500 dus heb wat hulp nodig.
Hydraulische ontkoppeling werkt niet.
Bij inknijpen hendel geen tegendruk en ontkoppelt niet.
Foto reservoir.
Niveau in reservoir is precies op onderste niveau. Zou goed moeten zijn.
Vloeistof is ook schoon/helder.
Foto blok
Volgens mij deksel van de ontkoppelingscilinder.
Zwarte leiding naar ontkoppelingshendel/reservoir.
Ontluchtingsnippel.
Wat kunnen de oorzaken zij en in welke volgorde onderzoek ik dat?
1. Onvoldoende olie. M.i. niet aan de orde omdat het niveau nog tot aan de minimum streep staat.
2. Ontluchten? Hij is rijdend weggezet dus hoe kan er dan spontaan lucht inkomen. Hij is ook niet lek.
Maar goed hoe lang de olie er al inzit is niet bekend dus nieuwe DOT4 erin lijkt me altijd prima. Wat is dan een goede methode? Ik las ergens iets met injectiespuiten en vanonder af bijvullen, geen lucht, etc., maar hoe dat moet? En tap je eerst de oude olie af of verdring de die door nieuwe olie in te spuiten?
3. Ik las iets over gaatjes in een leiding in het reservoir waar olie door terug kan stromen? Is dat iets om aan te denken en zo ja wat moet ik doen?
4. Tot slot las ik dat er iets met de ontkoppelingscilinder kan zijn. Kun je dat controleren? Of gewoon preventief reviseren? En Hoe?
5. Kan er nog meer oorzaak zijn?
Ik heb het werkplaatshandboek gedownload op advies van een MF lid, maar dat heeft erg slechte afbeelding. Dus ook de Haynes besteld, maar die moet nog komen....
Heb er nog niet op gereden dus ben wat ongeduldig ;-)
Groet Jeroen