Ontlasten spanningsregelaar

Petermulder

MF'er
4 dec 2021
75
37
Hallo op mijn motor wordt deze erg heet!
Nu heb ik al 2 voorlampen aan ipv 1
Zit te denken aan PC-Fan erop?
Spanning is met draaiende motor 14.35 volt
 
Heb een mosfet regelaar van onderstaande motorfiets gemonteerd op mijn vtr firestorm. Tevens een voltage meter geïnstalleerd.
Tweedehands ve paar tientjes en het ontzorgt als een malle.
Die standaard regelaars van Honda zijn om te huilen.
BMW R 1200 GS LC Adventure.
 
Stekkers naar de SR gecheckt? Waren bij mij groen uitgeslagen, dus weerstand te hoog daardoor SR en accu kapot. (Honda africatwin750 1996). Heb bij de nwe SR de drie draden vastgesoldeerd en aldus de stekker verwijderd.

Bij sommige motorfietsen zit de SR vlakbij de uitlaat, ik dacht ook bij oud model xrv750 of transalp
 
hij is heet omdat ie vermogen moet affakkelen, dat gaat alleen als ie warmer is dan de omgeving. Aard van het beestje, ik zou me er niet druk om maken als de boel volgens ontwerp werkt, extra koplamp zal het verschil niet maken.
 
Stekkers naar de SR gecheckt? Waren bij mij groen uitgeslagen, dus weerstand te hoog daardoor SR en accu kapot. (Honda africatwin750 1996). Heb bij de nwe SR de drie draden vastgesoldeerd en aldus de stekker verwijderd.

Bij sommige motorfietsen zit de SR vlakbij de uitlaat, ik dacht ook bij oud model xrv750 of transalp
Klopt, achter het rempotje boven de uitlaat, onder het zijdeksel. Ik heb hem verplaatst naar onder het bagagerekje, wat bij mij bestaat uit een 3tal dikke alu platen. Koelt vast beter en vangt nog een beetje rijwind.
 
verplaatsen heb ik ook al eens gedaan voor een vriend. die motor vrat elke paar jaar een regelaar en accu op. weg gehaald onder de bekapping vandaan en terug geplaatst boven /voor het achterwiel waar lekker veel wind rondgaat. gemonteerd op een stevige alu plaat die wat groter was als de regelaar en heb sindsdien geen klachten meer gehoord over regelaars die sneuvelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan