Chrissizeur
Die hard MF'er
Beste forummers,
Afgelopen weekend ben ik samen met mijn pa (35 jaar automonteur) beziggeweest met de remmen van mijn Bandit 650S ABS. Na revisie van de klauwen en plaatsen van de nieuwe blokken blijven we met ontluchtproblemen zitten.
Het remsysteem heeft een paar dagen zonder vloeistof gestaan en alle oude vloeistof is uit het systeem gepompt.
Het remsysteem is voorzien van nieuwe vloeistof. In het ontluchtingsslangetje zitten geen luchtbellen meer en er komt netjes nieuwe remvloeistof uit. MAAR, toch reagert de rem "zompig" en moet er 3x gepompt worden voordat ik voldoende remdruk heb.
Het vermoeden bij mijn pa is dat de ABS-pomp roet in het eten gooit. Heeft iemand dit eerder meegemaakt, en tips en trucks om dit op te lossen?
Chris
Afgelopen weekend ben ik samen met mijn pa (35 jaar automonteur) beziggeweest met de remmen van mijn Bandit 650S ABS. Na revisie van de klauwen en plaatsen van de nieuwe blokken blijven we met ontluchtproblemen zitten.
Het remsysteem heeft een paar dagen zonder vloeistof gestaan en alle oude vloeistof is uit het systeem gepompt.
Het remsysteem is voorzien van nieuwe vloeistof. In het ontluchtingsslangetje zitten geen luchtbellen meer en er komt netjes nieuwe remvloeistof uit. MAAR, toch reagert de rem "zompig" en moet er 3x gepompt worden voordat ik voldoende remdruk heb.
Het vermoeden bij mijn pa is dat de ABS-pomp roet in het eten gooit. Heeft iemand dit eerder meegemaakt, en tips en trucks om dit op te lossen?
Chris