Ontluchten voorrem

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Als de motor pakweg 2 weken niet gebruikt wordt, kan ik de voorrem helemaal tegen het handvat, inknijpen.
Heb het reservoir nagekeken, voldoende en goede remvloeistof, moet teveel keer knijpen om druk op te bouwen, verlies echter geen druppel vloeistof. Is mijn conclusie juist dat er ergens lucht in het systeem sluipt door b.v.
een poreuze leiding of zo ? En als dat zo is dan moet so wie so remleiding vervangen worden, iemand ervaring met deze valse lucht ?
Ben alleen en dan is ontluchten bij de remklauw en boven bij het potje, helaas een beetje onhandig werken.
 
Klinkt als remolie ververse 20201017_183030.jpg
 
Ben alleen en dan is ontluchten bij de remklauw en boven bij het potje, helaas een beetje onhandig werken.
Klopt dat het onhandig is ;-) maar prima te doen (ik ben niet alleen, maar ontluchten doe ik wel alleen ;-)
Als het rem systeem/olie al een paar jaar oud is, dan zou ik gewoon eerst alles er uit halen.
Remklauw de cups er uit, om het er achter even goed schoon te maken (de slush er uit)
En dan opnieuw vullen en ontluchten.
 
planten spuit zelf ook. het aanzuigslangetje met de knijper gebruiken rubberslangetje ertussen .
nippel open en knijpen maar, wel je reservoir in de gaten houden. je kan ook het binnenwerk van iedere spuitfles
gebruiken bv van glassex.
.ontluchten.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als de motor pakweg 2 weken niet gebruikt wordt, kan ik de voorrem helemaal tegen het handvat, inknijpen.
Heb het reservoir nagekeken, voldoende en goede remvloeistof, moet teveel keer knijpen om druk op te bouwen, verlies echter geen druppel vloeistof. Is mijn conclusie juist dat er ergens lucht in het systeem sluipt door b.v.
een poreuze leiding of zo ? En als dat zo is dan moet so wie so remleiding vervangen worden, iemand ervaring met deze valse lucht ?
Ben alleen en dan is ontluchten bij de remklauw en boven bij het potje, helaas een beetje onhandig werken.
Als je de hevel intrekt en de boel is op druk, kun je er dan druk op houden (is-ie hard) of zakt de hevel langzaam verder in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan