ontluchten voorrem

Heel simpel je remklauw eraf trekken, daar zit een extra dopje op die je even moet losdraaien.

Dat dopje moet op het hoogste punt houden zodat het lucht er uit kan. Dan even pompen tot er vloaistof uitkomt.

Kan ook zijn dat er nog lucht in de slang zit, dan zal je die er even af moeten halen.
 
Dit doet wonderen met alle soorten uitleg die al gegeven zijn ;)

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=ontluchten&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (Ontluchten met de search)
 
Heel simpel je remklauw eraf trekken, daar zit een extra dopje op die je even moet losdraaien.

Dat dopje moet op het hoogste punt houden zodat het lucht er uit kan. Dan even pompen tot er vloaistof uitkomt.

Kan ook zijn dat er nog lucht in de slang zit, dan zal je die er even af moeten halen.

:X

Juiste manier:
Deksel van remvloeistofreservoir, membraam eruit en vloeistof niveau controleren...waar nodig bijvullen tot max.
(bij laag niveau kan het ook zijn dat blokken op zijn) Doorzichtige slang aansluiten op ontluchtingsnippel. 5 a 6 keer in remhandel knijpen en vervolgens ingeknepen houden. ontluchtingnippel met ring/steeksleutel een slag lossen en vlak voor aanslag van de remhandel weer vast draaien.....deze procedure aan beide remklauwen herhalen tot er geen luchtbellen meer uit nippel meekomen.
 
Heel simpel je remklauw eraf trekken, daar zit een extra dopje op die je even moet losdraaien.

Dat dopje moet op het hoogste punt houden zodat het lucht er uit kan. Dan even pompen tot er vloaistof uitkomt.

Kan ook zijn dat er nog lucht in de slang zit, dan zal je die er even af moeten halen.
:? :? :?

Beetje onzin zo.

Je moet ontluchten.
Gaat heel goed met een stukje transparante brandstofleiding.

Eerst een doek over je tank onder het remvloeistofreservoir tegen het lekken.
Vervolgens remvloeistof reservoir openmaken.
Schuif het stukje brandstofleiding over het ontluchtingsventiel op de remklauw.
Ventiel opendraaien en pompen maar, net zolang tot er geen luchtbellen meer uitkomen.

Nog beter werkt zgn. 'uploaden' door middel van een stukje slang en een grote injectiespuit.
Wel oppassen dat het reservoir niet overloopt ;)

[edit] ik typ te langzaam '(
 
Het kan ook zijn dat je remzuigers vastzitten. Dat heb ik met mijn vorige motor (Kawa ZZR1100) ook gehad. Dan kan je remmen wat je wilt, maar er zit nauwelijks vertraging in.

Als dat het is, moet je de remklauwen eraf halen en de zuigers er voorzichtig uithalen. De zuigers en cilinders goed schoonmaken en indien nodig de rubber keerringen vernieuwen. Je kunt de zuigers en cilinders met een heel fijn schuurpapier gladmaken.

Daarna in elkaar zetten, remvloeistof bijvullen en ontluchten.

Wat ook weleens wil helpen is je motor op de zijstandaard zetten met het stuur naar links, je remhandel inknijpen en met een bandje een nacht vastzetten.
 
zo gaat het dus niet .wel op de manier van Bronco
en als je er niets van kent blijf er dan van af
en zeker van de remmen ! :(
:? :? :?

Beetje onzin zo.

Je moet ontluchten.
Gaat heel goed met een stukje transparante brandstofleiding.

Eerst een doek over je tank onder het remvloeistofreservoir tegen het lekken.
Vervolgens remvloeistof reservoir openmaken.
Schuif het stukje brandstofleiding over het ontluchtingsventiel op de remklauw.
Ventiel opendraaien en pompen maar, net zolang tot er geen luchtbellen meer uitkomen.

Nog beter werkt zgn. \'uploaden\' door middel van een stukje slang en een grote injectiespuit.
Wel oppassen dat het reservoir niet overloopt ;)

[edit] ik typ te langzaam\ '(
 
men moet als men de hendel lost eerst de ontluchtingsnippel terug dicht draaien.
anders zuigt men telkens weer lucht binnen . (niet veel maar elk beetje is te veel ) men doet het beter volgens het boekje zoals Bronco het schreef .
met remmen neemt men geen risico\'s .
 
men moet als men de hendel lost eerst de ontluchtingsnippel terug dicht draaien.
anders zuigt men telkens weer lucht binnen . (niet veel maar elk beetje is te veel ) men doet het beter volgens het boekje zoals Bronco het schreef .
met remmen neemt men geen risico\\\'s .
Daarom zeg ik; vanonderuit inpompen gaat nog beter.
Heb je daar geen last van, en loop je ook minder risico dat er een luchtbel achterblijft,in een uithoekje van de remklauw, wat met pompen nog wel eens wil gebeuren\ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan