Ontluchten werkt niet

DarkHelmet

Die hard MF'er
15 sep 2001
687
0
Schiedam
Vandaag stalen remleidingen vóór gemonteerd bij mijn Thundercat


achter al eerder gedaan en daar ging het ontluchten vlot toen ik de techniek doorhad.
Je merkte duidelijk dat er druk opgebouwd werd zodra je de laatste beetjes lucht eruit aan het pompen was

maar nu voor, ik pomp alleen maar vloeistof eruit, maar er komt geen lucht mee en er bouwt ook geen druk op :?

Inmiddels is er 2x de inhoud van het hele remsysteem doorheen gegaan, maar geen effect...
Ik kan ook geen lekpunten vinden en heb alles nogmaals gecontroleerd.
De leidingen lopen ook direct door naar beneden zonder punten waar lucht kan blijven hangen.
Zowel bij de linker- als rechterklauw komt er direct alleen maar vloeistof uit bij pompen.

Hij staat nu in de schuur met dekseltje van het reservoir los erop en met remhandle ingeknepen

zie ik wellicht iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
bouw je wel eerst iets van druk op voor je de nippel losdraait?

paar keer pompen, nippel iets los en voor je alle druk kwijt bent (voor hendel tegen handvat) nippel weer dicht en verder pompen
 
Draai eens als je de hendel inknijpt de banjobout bij de hendel ff "ïets" open en voordat je het handvat raakt weer dicht.

Waarschijnlijk blijft er daar een "bel" hangen.

succes!


kun je mij dit uitleggen? vaker gelezen maar zelf altijd begrepen dat de ringetjes hiertussen voor 1 malig gebruik zijn :?
 
kun je mij dit uitleggen? vaker gelezen maar zelf altijd begrepen dat de ringetjes hiertussen voor 1 malig gebruik zijn :?


Je kan de ringetjes gewoon meerdere malen gebruiken net als het ringetje van je olieaftapbout.

Alleen als het ringetje te vervormd raakt dan kan het gaan lekken maar dat is echt niet bij de 2e keer hoor. ;)
 
Laatst bewerkt:
je hebt van die kleine trugslagkleppies in de motorhandel.
Die zet je met 3 cm doorzichtige leiding op de nippel en je begint gewoon lekker flot te knijpen.
Wel opletten dat je optijd boven bijvult, en je spoeld gewoon alles naar buiten.
Dus niet meer knijpen-ontluchting open - ontluchting dicht- loslaten....
Gewoon alle 3 de remtangen in 5 minuten van nieuwe olie voorzien.
En dat voor 8 eurie.
 
Ik weet dat die dingen bestaan, maar werken die dingen echt ????

De Kale

je hebt van die kleine trugslagkleppies in de motorhandel.
Die zet je met 3 cm doorzichtige leiding op de nippel en je begint gewoon lekker flot te knijpen.
Wel opletten dat je optijd boven bijvult, en je spoeld gewoon alles naar buiten.
Dus niet meer knijpen-ontluchting open - ontluchting dicht- loslaten....
Gewoon alle 3 de remtangen in 5 minuten van nieuwe olie voorzien.
En dat voor 8 eurie.
 
Ja, volgens mij werkt het fijn.

Als ik 1 keer rem, zit de olie al in het klepje en kan ik gewoon door pompen zonder beneden te hoeven kijken.
Optijd bijvullen, en met een half oog gluren of de remolei niet meer bubbeld en lichter van kleur word, en beneden vast draaien.
 
je moet de remvloeistof van onder erin spuiten dus via de ontluchtingsnippel beneden aan je remklauwen.

Wel kappie eraf boven en zooi doeken er om heen en onder leggen

En na het ontluchten alles afnemen met een emmer water...
 
je moet de remvloeistof van onder erin spuiten dus via de ontluchtingsnippel beneden aan je remklauwen.

Wel kappie eraf boven en zooi doeken er om heen en onder leggen

En na het ontluchten alles afnemen met een emmer water...

10003447_910.jpg


Maar dan moet je dus wel eerst zo'n ding hebben van €50,-
 
50ml injectiespuit heb ik geprobeerd, maar het probleem was dan weer dat ik diverse slangen niet goed aangesloten kreeg
hij zoog valse lucht aan...

maar we gaan weer met frisse moed naar de motort *D


gebruik voor ontluchten meestal die slangen die aan de accu zitten en die passen ook op een spuit :)
 
Misschien ten overvloede maar:

die remolie zooi is een goede afbijt! Is algemeen bekend, dacht ik, maar toch heeft mijn maatje heeft er voor 2 weken zijn voorspatbord mee verneukt! Per ongeluk gesmeerd: niets gezien en niets schoongemaakt: dag erop allemaal blaasjes op het spatbord!


succes ermee
 
Misschien ten overvloede maar:

die remolie zooi is een goede afbijt! Is algemeen bekend, dacht ik, maar toch heeft mijn maatje heeft er voor 2 weken zijn voorspatbord mee verneukt! Per ongeluk gesmeerd: niets gezien en niets schoongemaakt: dag erop allemaal blaasjes op het spatbord!


succes ermee


Pssst ,het is remvloeistof ;)

En tja ,ik was naderhand altijd alles ff af wat in buurt zit van de rempomp en remklauwen want het kan je lak inderdaad goed vern*%ken. :(
 
Nou, het is gelukt, duurde lang, maar uiteindelijk kwam er lucht uit.
alleen door het circuleren van de vloeistof (DOT4 flesje -> reservoir -> uitlekflesje -> DOT4 flesje etc.) was er veel lucht in gekomen.
Uiteindelijk bood een nieuw flesje van de benzinepomp uitkomst.

1 klauw hoefde praktisch niet ontlucht te worden, de ander bevatte meer lucht dan een luchtballon |(

Remt aardig alleen later nog een keer controleren op evt. lekkages en luchtrestjes
dan ben ik 100% tevree.

Moet trouwens wel bekennen dat op eerste gevoel het effect achter groter lijkt dan voor, met stalen leidingen

bedankt voor de hulp! *O*
 
Nou, het is gelukt, duurde lang, maar uiteindelijk kwam er lucht uit.
alleen door het circuleren van de vloeistof (DOT4 flesje -> reservoir -> uitlekflesje -> DOT4 flesje etc.) was er veel lucht in gekomen.
Uiteindelijk bood een nieuw flesje van de benzinepomp uitkomst.

1 klauw hoefde praktisch niet ontlucht te worden, de ander bevatte meer lucht dan een luchtballon |(

Remt aardig alleen later nog een keer controleren op evt. lekkages en luchtrestjes
dan ben ik 100% tevree.

Moet trouwens wel bekennen dat op eerste gevoel het effect achter groter lijkt dan voor, met stalen leidingen

bedankt voor de hulp! *O*


En nou nog ff een nachtje een ty-wrap om je remhendel zodat ie onder druk staat en je hebt de volgende dag gegarandeerd een keihard remsysteem.

En losknippen met een tang zodat de hendel zo snel mogelijk terugspringt.

Trouwens de vloeistof die er via de onluchtingsnippel uitkomt gooi ik nooit terug omdat dat dan hele kleine belletjes bevat.

Je kan het eventueel (als je echt zuinig bent) wel terug gooien in de fles maar niet meteen in je reservoir.

Gewoon alleen maar verse erboven in en je remsysteem is in no-time hard
 
Laatst bewerkt:
je hebt van die kleine trugslagkleppies in de motorhandel.
Die zet je met 3 cm doorzichtige leiding op de nippel en je begint gewoon lekker flot te knijpen.
Wel opletten dat je optijd boven bijvult, en je spoeld gewoon alles naar buiten.
Dus niet meer knijpen-ontluchting open - ontluchting dicht- loslaten....
Gewoon alle 3 de remtangen in 5 minuten van nieuwe olie voorzien.
En dat voor 8 eurie.


Ik heb hem vandaag gebruikt en het werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan