ontluchtingsnippel zit vast

koent

MF veteraan
11 aug 2008
1.741
2
Ell
hallo mensen,

mijn ontluchtingsnippel van mijn voorrem zit muur en muur vast, dat is niet zo gunstig bij het ontluchten.. heb al met kruipolie geprobeert (wd-40) maar daar schoot ik ook niet veel mee op, de kop is trouwes ook kapot dus ik kan er geen moersleuter op zetten :(

HELLUPP!
 
hallo mensen,

mijn ontluchtingsnippel van mijn voorrem zit muur en muur vast, dat is niet zo gunstig bij het ontluchten.. heb al met kruipolie geprobeert (wd-40) maar daar schoot ik ook niet veel mee op, de kop is trouwes ook kapot dus ik kan er geen moersleuter op zetten :(

HELLUPP!

Hoe lang heb je de kruipolie laten inwerken?
Warm stoken kan wel eens helpen
Eerst iets vaster proberen te draaien.
Griptang er op zetten?
Dopsleutel er op zetten
Nieuw zeshoekje er opvijlen zodat er een maat kleinere dop op past
Laatste optie uitboren. Iets kleiner bootje dan het schroefdraad om dit niet te vernielen. Restje in het schroefdraad kun je er dan wel uihalen/krabben met een klein schroevendraaieretje oid.
 
Ik adviseer om de komende dagen de nippel lekker in de WD-40 te houden zodat het goed in kan werken.
Met een goede griptang of waterpomp tang moet hij los te klijgen zijn.
Warmstoken is een laatste redmiddel maar zou ook nog kunnen.

Die nippels zijn gewoon boutjes dus hoeven helemaal niet zo vast gezet te worden. Met 10Nm zitten ze al vast zat!
 
Klauw eraf halen en wegbrengen, even naar een sloper brengen, daar halen ze hem er zo uit.

Zelf uitboren wil niet, daar het konisch is.

Ik dacht het wel zelf te kunnen, maar het mislukte, heb een tweedehands klauw compleet gekocht op de sloop voor 25 euro (voor een GSX-R 1100 )
 
ramklauw uit elkaar zetten en alle rubbers eruit halen.
Dan even met de propaanbrander erop en je draaid hem zo los met een waterpomptang oid.

WD40 en aanverwanten heb ik geen goede ervaringen mee als iets van staal vast zit in het aluminium.
 
heb 't maar een uurtje in kunnen laten weken en daarna met een waterpomptang eraan zitten sjorre, bedankt voor de tips ik ga het eens probere :)
 
Zoals Pooh al zegt een paar dagen achter elkaar met IMAL inspuiten. Waterpomptang weggooien en een griptang kopen. En een nieuw ontluchtingsnippeltje trouwens :)
 
heetstoken :Y
80 tot 100 graden is mooi, dat kan je remvloeistof ook worden als je een beetje enthousiast bent.
voordat je met je griptang gaat draaien de nippel eerst een flinke klap op zijn kop geven.dan "schrikt" hij los.
 
joepie den poepie! gelukt! gewoon nog een keer met waterpomptang geprobeerd (nog harder sjorre, pompe of verzuipe) en toen ging ie los, heb er nou een zeshoekje op geveild dat een ring en steeksleutel 7 erop past, ondertussen ook ontlucht, bedankt voor de tips! doet 't goed nou!

@kofferrek, je was net te laat met je post, zag 'm net pas maar is toch gelukt :) bedankt
 
joepie den poepie! gelukt! gewoon nog een keer met waterpomptang geprobeerd (nog harder sjorre, pompe of verzuipe) en toen ging ie los, heb er nou een zeshoekje op geveild dat een ring en steeksleutel 7 erop past, ondertussen ook ontlucht, bedankt voor de tips! doet 't goed nou!

@kofferrek, je was net te laat met je post, zag 'm net pas maar is toch gelukt :) bedankt
geen nieuw nippeltje? :?
 
geen nieuw nippeltje? :?
nee, zag er nog perfect uit en toen kan hem nou makkelijk los en vast draaien, ik denk dat die vorige eigenaar hem heeeel vast had gedraaid voordat die kop al kapot was gegaan, moest 'm wel even uitblasen met compressor, dat gaatje zat een beetje verstopt maar is nou ook opgelost, untucht en kan weer crosse :]
 
Laatst bewerkt:
:^

Leuke brommer ;)


ps to all: setje griptangen in de aanbieding bij de Lidl vanaf vandaag.....
dankje, waar tovert iedereen trouwes die im with stupid bordjes vandaan? die zie ik nie bij m'n smilies lijste.. ben nog nieuw op 't forum :+

vriend van mij heeft trouwes een 125, waren we aant crosse, stonden we wat te praten, zecht tie ineenkeer: wat doet die tuinslang daar bij jouw blok? ow dat, das m'n benzinekraantje O-)
 
Laatst bewerkt:
Ahum, doe je zelf nu een lol koop een nieuw nippeltje. Anders staat er over 3 jaar weer iemand te janken op het forum dat het nippeltje niet los komt en de vorige eigenaar er aan het zitten kloten met een vijl.
 
Terug
Bovenaan Onderaan