dennisfromwezep
Die hard MF'er
Maar zonder klagen, mijn vriendin is bezig met a2 heb voor haar een kawa ninja 250 gekocht, maar miss heb ik met dat ding nog wel meer schik dan met mijn eigen motor ( aprilia rsv1000r ) op de openbare weg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarschijnlijk omdat je dat vermogen wel allemaal kunt gebruiken en met die ander niet zonder je rbw in gevaar te brengen.Maar zonder klagen, mijn vriendin is bezig met a2 heb voor haar een kawa ninja 250 gekocht, maar miss heb ik met dat ding nog wel meer schik dan met mijn eigen motor ( aprilia rsv1000r ) op de openbare weg
Helaas is het allemaal niet meer zo makkelijk, met 25Kw. was er nog wat speelruimte met de komst van het A2 gebeuren zijn ook de regels wat meer aangescherpt en moet er echt 35Kw op het kenteken staan, daarvoor is een typegoedkeuring voor 35Kw vereist of het geheel moet getest worden door de RDW met de daarbij behorende kosten min € 450,- het bijbehorende papierwerk en risico dat het niet wordt afgegeven door de RDW.
Eenvoudig een setje monteren of laten monteren is er niet bij.
En dan nog, is dat allemaal makkelijke praat maar niet als je het allemaal met een bijbaantje moet financieren.
nogsteeds niet mee eens hoor.
ik ben 19 en rij nu 17 maanden op mijn 35kw begrensde hornet.
zit een duits begrenzing setje in, met een t.u.v. certificaat erbij. staat verder niks van op kenteken.
paar weken geleden bij en motor controle er tussenuit gepakt, en was allemaal in orde.
en daarnaast heb ik het ook moeten financieren met mijn vakantiebaantje
Mijn zoon is een echte motor liefhebber en zijn droom was een rijbewijs en eigen motor, hij heeft veel gespaard geld en tijd geinvesteerd en vol enthousiasme begonnen aan zijn rijbewijs.
Gelest op 25Kw. en de dag dat hij wederom moest afrijden begon de winter en werden alle examens afgelast.
Na deze periode verplicht afgereden op een 11Kw 125cc en geslaagd maar nog nooit zo bang geweest in het verkeer als op deze motor.
Nu is hij 20 geworden en wil graag voor A2 gaan. Echter mag hij opnieuw investeren bij elkaar wederom een bedrag van ongeveer €1200,- bovenop de kosten van het A1 ongeveer €2200,-
Dan nog het feit dat voor beide A1/A2 er nagenoeg geen betaalbare motoren zijn die aan de eisen voldoen. 90% is bv 36- 37 Kw.
Als de regels door nederland gewoon gelijk gesteld waren aan die in de ons omringende landen was er nog begrip voor, nu is het gewoon zwaar ontmoedigend.
En wat betreft de beoogde veiligheid, wel ik daag ieder van jullie uit voor een ritje Den Haag Den Helder op een A1 motor over de snelweg.
Gelest op 25Kw. en de dag dat hij wederom moest afrijden begon de winter en werden alle examens afgelast.
Na deze periode verplicht afgereden op een 11Kw 125cc en geslaagd maar nog nooit zo bang geweest in het verkeer als op deze motor.
En wat betreft de beoogde veiligheid, wel ik daag ieder van jullie uit voor een ritje Den Haag Den Helder op een A1 motor over de snelweg.
Wat de fuck 2200,- voor een rijbewijs? Ik zat onder de 1000,- voor mijn motorrijbewijs..
je mag wel in de Porsche van papa rijden na het behalen van je B tje,maar je moet op een opgevoerde brommer Rijden wil je beginnen met motor Rijden....tja.. Nederland he.
In Duitsland mag je al sinds jaren met 16 een motorrijbewijs halen:
- Met 16 jaar kun je motorrijbewijs A1 halen (max 11Kw en een vermogen / gewichtsverhouding van max. 0,1 Kw per Kg voertuiggewicht
- Met 18 jaar kun je dan opnieuw praktijkexamen doen voor motorrijbewijs A2 (max 35 kW).
- Met 20 jaar kun je dan opnieuw praktijkexamen afleggen voor motorrijbewijs A (open dus).
- Wil je direct het "grote" A rijbewijs halen, dan moet je 24 jaar oud zijn.
Ik was mijn eerste maanden in de auto vele malen roekelozer dan dat ik ooit ben geweest op een motorfiets. Terwijl je met een auto veel meer schade aan kan richten...
Om wat voorbeelden te noemen:
- de gemiddelde leeftijd van de Nederlander neemt sowieso toe
- de filedruk neemt toe, het wordt dus interessanter voor mensen om langer met de motor door te rijden of om weer op te stappen, terwijl vroeger veel motorrijders nooit meer reden als er eenmaal kinderen waren
- verzekeringspremies voor jongeren worden steeds duurder waardoor wellicht steeds vaker de motor op naam van een van de ouders wordt gezet
- jongeren hebben ook steeds minder vaak een auto en huren er alleen eentje als ze die nodig hebben, dat geldt wellicht ook voor motorfietsen
- motorfietsen worden misschien wel veel te duur voor jongeren
Hoe kom je aan al deze gegevens?
De filedruk neemt de afgelopen jaren eigenlijk alleen maar af:
Filedruk - Wegenwiki
Hij zat op 1100. Maar dan wel twee keer, omdat je voor A2 helemaal opnieuw examen moet doen. Wordt 3300 als 'ie z'n gewone A haalt.
Het zit hem er vooral in dat een Porsche meestal niet te betalen is op je 17e. een motor waarmee je je met gemak te pletter rijdt wel.
Komt bij dat je met je 17e alleen onder begeleiding mag rijden. dat is dus weer heel wat anders dan alleen rondscheuren op een motorfiets.