ontploffende koppeling? (filmpje)

Vampie

MF veteraan
8 mrt 2004
6.660
4
Net een filmpje bekeken op kladblog.com :
klik

Een dragsterbike wil optrekken en er ontploft iets waardoor (zo lijkt het) zijn hele hand wegschiet.
Iemand enig idee wat er op die plaats zou kunnen ontploffen? Of dit al eens ergens ander (op TV ofzo) heeft gezien :?

Daniel zx6r

MF veteraan
5 sep 2003
3.062
0
36
Harderwijk
GVD tering ziet er nie goed voor em uit, knalt er echt af ;( volgens mij zou het ook alle je**s pijn moeten doen.
Maare iid niemand die weet hoe of wat?

grtzz daniel , enne sterkte voor die persoon

MF

MF'er
26 feb 2004
157
0
36
Amsterdam
whooow, zet er ff bij dat t schokkende beelden zijn ofzo...
hier word je niet echt heel blij van
ik zou niet weten wat er gebeurt

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Oud filpmje, vaker gepost en zn hand ligt er niet af maar zn handscoen word eraf geblazen door backfire.

Technolab

MF veteraan
21 jun 2004
14.220
5
Bezoek site
Ziet er eng uit in elk geval je zou denken de bougie schiet tegen zijn hand aan waardoor de handschoen weg vliegt........

SaDistic

MF veteraan
24 jul 2004
1.184
0
NH
sinds wanneer stuitert een handshoen en en komt er bloed uit op de hele zijkant van je motor?

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Als ik bij elke backfire mn hand eraf lag dan was ik er al lang niet meer.
Ik zie geen bloed, heb de site gezien waar ie dus oorspronkelijk vanaf komt en daar werd niets raars besproken daarover.

En luchtdruk blaast hard en je handschoen dus op.
Een backfire is erg warm dus doet best wel pijn.

Erwinvanh

MF'er
2 jun 2003
209
0
37
Hardinxveld-Giessendam
Dit filmpje is idd al aardig oud en is al eens ergens hier besproken...

Alleen waar?! :? ik heb ff gezocht maar niet kunnen vinden.

(ik dacht eigenlijk dat toen ook de conclusie was dat het wel meeviel met vliegende handen enzo...)

IKBENGEK

MF veteraan
29 nov 2002
14.285
2
39
veendam
www.motorfreaks.nl
zover ik me die vorige topic voor de geest kon halen
was het probleem een zuiger die kapot ging en door het blok heen knalde en daarbij tegen de hand van de bewuste bestuurder werd aangeschoten

Vampie

MF veteraan
8 mrt 2004
6.660
4
zover ik me die vorige topic voor de geest kon halen
was het probleem een zuiger die kapot ging en door het blok heen knalde en daarbij tegen de hand van de bewuste bestuurder werd aangeschoten
dit lijkt mij het meest waarschijnlijke i.d.d.
Dan is die "wolk" die ik ook voor bloed aanzag, de motorolie
Op die plaats zit er ook niets dat kan ontploffen, dus .........

bedankt voor jullie reakties :}

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.300
22
39
Breda
Bezoek site
ik kan dus ook het topic niet vinden, maar de eigenaar van de hand doet nog steeds vrolijk dragraces enzo, stond ook ergens een interview met diegene op z'n eigen site volgens mij. Scheen hem wel vaker te gebeuren :P

Wino

Die hard MF'er
30 jan 2004
513
0
41
Arnhem
Als je filmpje stop zet na de klap zie je zijn hand er nog wel aanzitten volgens mij. Wat er af vliegt is een beetje onduidelijk....

Wel erg vaag waarom ie daar ontploft trouwens...

mxl

MF'er
23 mrt 2003
198
0
Den Haag
Dan kijk je niet goed,zijn hand vliegt er wel degelijk af. Je ziet zijn handschoen stuiteren, dit doet een lege handschoen niet, tevens zie je een bloedwaas op het moment dat de boel eraf vliegt.

Erwinvanh

MF'er
2 jun 2003
209
0
37
Hardinxveld-Giessendam
Dan kijk je niet goed,zijn hand vliegt er wel degelijk af. Je ziet zijn handschoen stuiteren, dit doet een lege handschoen niet, tevens zie je een bloedwaas op het moment dat de boel eraf vliegt.
Ach ja, als de meeste zeggen dat hij nog steeds 2 handen heeft...

Wat ze tegenwoordig niet met ducttape kunnen... :z

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Ja, je hebt gelijk joh *D