Ontsnappende lucht?

Leon janssen

Rookie
18 okt 2020
1
0
Betste lezers,

Ik ben enorm veel aan het zoeken maar ik kan het nergens vinden, dus hoop dat iemand een antwoord heeft.

Ik ben sinds kort eigenaar van een yamaha xv1000 uit 1985. En tot nu toe alleen maar opknappen ( is niet erg.)

Ik heb hem nu aan de praat maar tijdens het rijden hoor ik een soort blaas geluid hij puft het uit. Ik kan het nergens vinden.

Heeft iemand een idee of een suggestie. Begin langzaam kriegel te worden van dat ding.


Groeten leon janssen
 
Zit de carterventilatie wel aangesloten op het luchtfilter?
Oei, als je dat zo hard hoort sissen |(

@Leon janssen stel dat je dit nog leest: Is het een constante sis of is het meer pfffrrrrrrrrt :+

Je kan de uitlaten eens proberen dicht te houden om te kijken of het erger wordt, tevens demp je dan het uitlaatgeluid waardoor je wat meer andere geluiden kan onderscheiden
 
Waarschijnlijk is er een lekkage in dat milieu kreng in de linker chromen doos. Er loopt vandaar ook een chromen pijpje naar de voorste cilinder en mogelijk ook naar de achterste cilinder, maar dat laatsteweet het niet zeker.
Als dat milieu kreng defect is dan kan je het leidingeindstuk in je cilinder verwijderen, heet stoken en een andere prop erin zetten.

Of het systeem vervangen door een tweedehandsje.

F15341E6-B781-4CEC-A842-234443172E31.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan