Ontsnapt aan een bekeuring..

Barrossi

Die hard MF'er
11 feb 2004
741
0
Ben vanmorgen ontsnapt aan een dikke prent

Reed vanmorgen naar mijn werk. Omdat ik in ploegendienst werk en deze week om 6 uur moet beginnen bem ik al rond 05:30 met de motor op pad.
Meestal is het lekker rustig s'morgens en kun je dus lekker door jakkeren.
Zo ook vanmorgen reed ik met een vaartje van 160/170 over de snelweg.
Ik moest inhouden omdat een auto mobilist een vrachtwagen aan t inhalen was.
De automobilist had mij waarschijnlijk al aan zien komen want hij ging direct na het passeren van de vrachtwagen weer naar de rechterbaan. Toen ik het gas er weer wilde zetten begon me motor in te houden en wilde niet harder dan 130...

Shit benzine op...ik heb vervolgens met moeite de auto in kunnen halen en ben vervolgens naar ook maar naar rechts gegaan om mijn hem op zijn reserve te zetten. Ik buig voor over om mijn kraantje om te zetten (gaat gemakkelijk tijdens t rijden en als je snel genoeg bent kun je de motor gewoon aan de praat houden zonder dat de benzine toevoer stokt). Kijk ik vervolgens op om te kijken of dat ik weer de linkerbaan kan benutten zit er een politie busje naast me :X

Holy crap dacht ik dat gaat me geld kosten... Het busje bleef ook verdacht lang naast me rijden en ze hadden dus wel degelijk op gemerkt dat ik te snel gereden had. Het was dus wachten op het bord stoppen of volgen. Ik ben eens eerder aangehouden en de ervaring leert dat het stopteken voor de eerst volgende afslag gegeven wordt zo dat je niet de kans hebt om snel de snel weg te verlaten o.i.d. De afslag naderde maar er volgde geen stopteken. Ik heb nog even getwijfeld om gewoon de afslag te pakken zo dat ze me zeker noet meer konden aanhouden. Maar dat durfde ik toch niet aan omdat ik dondersgoed wist dat ik een vette overtreding aan mijn broek had. Tot mijn verbazing gebeurde er niets en tot mijn vermaak sleg de politie wagen bij de volgende afslag zelf af waar ik nog rechtdoor moest :)

Waarschijnlijk hebben ze me niet kunnen meten. Ik reed trouwens ook nog met donker vizier wat volgens mij helemaal niet mag maar goed... Ik ga in het donker weg en kom thuis met blakende zon dus dan vertrek ik liever met dondervizier omdat ik daar s'ochtends minder last van heb dan s'middags plezier. Als ik nachtdienst heb vertrek ik in het donker en kom ik thuis in het donker dus dan wissel ik het vizier wel.

Ik had trouwens mijn rijbewijs ook niet bij me O-)

Ik kan het geld wat ik vandaag verdient heb dus ergens anders aan uitgeven :+
 
Ze reden gewoon naast je om te kijken waar je aan zat te prutsen... O-)

En nu weer gewoon :] en proberen om het verschil onder de 30km/u te houden.
 
Heb laatst exact hetzelfde gehad. Op ring groningen, reed ik 110 waar je 70 mag. Motor begint in te houden, ik op reserve gezet, rijd ongeveer 60 km/h kijk naar rechts, flitser erg verdacht opgesteld half in de bosjes... Tadaa weer heel wat pleuros in de zak gehouden.
 
Hoezo mag je niet met een donker vizier rijden? heb ik nog nooit gehoord... of heb je hem zelf zwart geverfd? })
 
En nu weer gewoon :] en proberen om het verschil onder de 30km/u te houden.

Mijn grens is 50km/u (maar ik wil daar stiekem wel eens boven zitten...)
Met 170 op de teller ben ik niet bang voor mijn rijbewijs want die wil
ik toch echt niet kwijt. Er zal immer nog een aardige tellerafwijking zijn en de correctie van de toepaste meetapparatuur van jan met de korte achternaam.

voor alle grapjassen onder ons bedoel ik natuur wel waar je 120 is toegestaan ;)
 
Hoezo mag je niet met een donker vizier rijden? heb ik nog nooit gehoord... of heb je hem zelf zwart geverfd? })

Ik weet niet of jij wel eens s'nacht met een donkervizier op een niet verlichte weg hebt gereden terwijl het bewolkt is? Nou ik wel en ik kan je vertellen je ziet geen ruk... Levensgevaarlijk dus eigenlijk en het lijkt me ook dus niet toegestaan omdat je anderen en jezelf in gevaar brengt 0-) (moraal :r ).

Ik weet zelf niet 100% zeker of dat het is toegestaan of niet maar het lijkt
me van niet en ik dacht ook wel eens gehoord te hebben dat het niet mag.

misschien iemand die het wel weet?
 
Mijn grens is 50km/u (maar ik wil daar stiekem wel eens boven zitten...)
Met 170 op de teller ben ik niet bang voor mijn rijbewijs want die wil
ik toch echt niet kwijt. Er zal immer nog een aardige tellerafwijking zijn en de correctie van de toepaste meetapparatuur van jan met de korte achternaam.

voor alle grapjassen onder ons bedoel ik natuur wel waar je 120 is toegestaan ;)

Jamaar, als je boven de 30 te hard rijdt is het geen Wet Mulder overtreding meer. En dat gezeik kan ik missen als kiespijn.
 
Ik weet niet of jij wel eens s'nacht met een donkervizier op een niet verlichte weg hebt gereden terwijl het bewolkt is? Nou ik wel en ik kan je vertellen je ziet geen ruk... Levensgevaarlijk dus eigenlijk en het lijkt me ook dus niet toegestaan omdat je anderen en jezelf in gevaar brengt 0-) (moraal :r ).

Ik weet zelf niet 100% zeker of dat het is toegestaan of niet maar het lijkt
me van niet en ik dacht ook wel eens gehoord te hebben dat het niet mag.

misschien iemand die het wel weet?

Hoe zie jij dan wat zo vroeg in de ochtend? Rijden met vizier open zeker? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan