ontsteking en pulsspoelen met mayonaise

15 mrt 2002
118
0
Gisteren wilde ik mijn ontsteking regelen van mijn honda cb750kz 1982, maar als ik het deksel verwijderde wist ik niet wat ik zag ,de gans boel vol met een witte drek als mayonaise
Nu denk ik dat het aan het te lang uitstellen is van de olieverversing, maar swat hoe kan ik dit zootje overal uitkrijgen want na een 10 tal min warmdraaien was de situatie rond de ontsteking nog niet veel verandert. Ik denk dat er nog gedeeltes in het motorblok zitten met die troep.
Reden, omdat die gedeeltes van het blok niet op een zo hoge temperatuur komen ???? Wie kan me helpen.
 
Een hele dag achter elkaar rijden... wordt het blok tenminste door en door warm... want de olie moet op temperatuur komen en niet alleen het water.

Als je hem echt goed warm (=warmer dan bedrijfstemperatuur) wilt hebben moet je een tijdje in de stad rijden... mijn bloktemperatuur gaat dan met sprongen omhoog.
 
Loshalen en schoonmaken met ontvetter o.i.d. Voor de moeilijk bereikbare delen: inspuiten met remmenreiniger, loopt het er zo uit. Moet je wel zeker weten dat het niet het blok IN loopt... :) :) :)
 
Yep. Goed warm rijden, olie verversen (en filter vervangen). Die witte drek onder je ontstekingsdeksel...zit daar ergens een keerring tussen die lek is oid? De meeste ontstekingen worden niet direkt gesmeerd met motorolie dacht ik zo. Zou ik ook even nakijken, het kan ook gewoon ouderdom (en slecht onderhoud) zijn.
 
ik ben 40 geworden en heb voor de eerste keer een motor sinds augustus 2001 , eigenlijk 3 stuks waarvan ééntje voor stukken.(derde komt uit Leeuwarden)
Wat dat doorrijden betreft ik rij elke dag 25km
naar het werk in Oostende (de kust) en januari en februari was de kleinste windsnelheid 60km /u
met storm tot 110km/u met 10km kasseistenen inbegrepen .
Mag ik dan het woord DOORRIJDEN gebruiken.
En nee het is geen nederlandse mayonaise(kun je me geen plezier mee doen :r ) , die komt van mijn Belgisch wrak (na al die pekel deze winter)
:] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan