Ontsteking gpz900r

carlow

Die hard MF'er
16 apr 2004
579
28
Rotterdam
Hallo,
Ik heb mijn gpz900r uit 87 helemaal uitelkaar geweest en nu zit ik ff te klooien met de ontstekings volgorde.
Kan iemand naar aanleiding van de bijgevoegde tekening zeggen wat waar moet. Bv cil 1 bougiedop B.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20220825_191448.jpg
    20220825_191448.jpg
    143,5 KB · Weergaven: 34
Heb alles aangesloten zoals jullie zeiden en hij start nu en loopt. Alleen worden cil 1 en 2 niet warm . Ik heb nieuwe bougies, nieuwe kabels en nw. Bougiedoppen. Alles geeft vonk, dus ga nu verder zoeken in de carburateurs....
 
Beetje late reactie, maar hij loopt.
Maar na een paar maanden stilstand vonkt alleen cil 2 en 3.
Heb hem enkele maanden geleden netjes synchroon gesteld en toenliep hij netjes.
Nu weer verder met bouwen en niet starten. Heb de dradenvan cil 2 en3 op de bobine van 1 en 4 gezet en toen had ik wel vonk. Misschien de pickup coils ?
 
gisteravond, 2 andere cdi boxen geprobeert en ook nog 2x een anderen zekeringskast, maar geen verbetering, ik kan hier dus wel uit opmaken dat de pickup coil van cil 1 en 4 kapot is. heb gelijk een nieuw set besteld. dus maar weer even geduld.
 
De cdi zal ik ook nog wisselen, even een andere regelen.
Ik heb de coils door gemeten maar meet bij beiden niets....terwijl 2 en 3 wel vonken ???

Hey Carlo!
Met de bougiedoppen nog op de kabels meet ik ook vaak oneindige weerstand, zonder zouden de bobines goed te meten moeten zijn.
Maar het ligt dus waarschijnlijks aan de pick-ups.
 
Opgelost,
Er zat ergens iets niet goed in mn teller.
Ik had de teller aangesloten waarvan de binnenverlichting niet meer werkte. Alles werkte toen. Daarna had ik een nieuwe zelfde teller gekocht en op de oude stekker gezet. Dit was 1 van de wijzigingen die ik gedaan had nadat ik hem lopend had weggezet.
Dus oude teller er weer op en lopen als een zonnetje....waarschijnlijk maakte de nieuwe toch ergens geen contact of sluiting.
Maar ben blij dat het opgelost is, kan ik toch zondag mee met de DGR Rotterdam.
Iedereen bedankt voor de tips.
 

Bijlagen

  • 20230518_104633.jpg
    20230518_104633.jpg
    342,7 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan