Ontsteking hapert door richtingaanwijzer

EnricoooW

Rookie
8 jun 2018
6
0
Helvoirt
Hallo,
Ik heb een vreemd verschijnsel. Pas een XVS 1100 dragstar gekocht waarbij de motor inhoudt door wegvallende ontsteking wanneer ik richting aangeef naar rechts. naar links dus niet.
Ik denk aan een kabelbreuk, maar iemand een idee waar dit aan kan liggen of waar ik het probleem kan zoeken. 8-)
 
Die richtingaanwijzer naast je gashendel is je killswitch.


[serieusmode]
Stopt de ontsteking helemaal of neemt de kracht af?

Ik zou alle elec van de raw loskoppelen en vervolgens 1 voor 1 aansluiten tot het probleem zich weer aandient.
 
Hallo,
Ik heb een vreemd verschijnsel. Pas een XVS 1100 dragstar gekocht waarbij de motor inhoudt door wegvallende ontsteking wanneer ik richting aangeef naar rechts. naar links dus niet.
Ik denk aan een kabelbreuk, maar iemand een idee waar dit aan kan liggen of waar ik het probleem kan zoeken. 8-)

Doet je richting aanwijzer naar rechts het zowel voor als achter normaal?
 
[ja, alles werkt normaal. Heb vandaag de bedrading nagekeken, maar daar nog niets vreemds in gezien. Het relais opgespoord, maar da.t kan het bni niet zijn, want de richtingaanwijzers werken alle 4. Bedrading naarndenknipperlichten losgehaald; ook niets raars. Knipperlichtschakelaar; ziet er ook netjes uit. Vraag is nu; zoek ik verder in het knipperlichtcircuit? Maw kan een kortsluiting in het circuit zoveel stroom trekken dat de ontsteking er last van heeft? Knalt er dan niet gewoon een zekering uit?

Kortom..... hellup 😊]


Doet je richting aanwijzer naar rechts het zowel voor als achter normaal?
 
Gewoon rechtdoor blijven rijden dus

Na 10 van zulke opmerkingen kreeg ik een waarschuwing + een ban

Hallo,
Ik heb een vreemd verschijnsel.
Maria? in OT is daar een topique voor...
wanneer ik richting aangeef naar rechts. naar links dus niet.
Drie keer links is ook rechts.

Nou weer serieus? Bij veel motoren zitten er allemaal massa's ergends in het vooronder aan elkaar, daar zal best wat loszitten. Test het eens met 5 watt lampjes in de RAW... je hebt er niks aan, maar wellicht verandert er wat. Kan je handig de bobines niet eens een keer verwisselen?
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf gewoon serieus Guys..😉. dus heb nog even nagedacht over de opmerking van Raymond over de killswitch, als grapje bedoeld maar misschien zit daar de oplossing... Komen de circuits van de RAW en de noodstopschakelaar ergens bij elkaar?
Massa? Is massa rechts niet dezelfde als de massa van het linkercircuit


Bedankt weer voor het meedenken!
 
Ik blijf gewoon serieus Guys..😉. dus heb nog even nagedacht over de opmerking van Raymond over de killswitch, als grapje bedoeld maar misschien zit daar de oplossing... Komen de circuits van de RAW en de noodstopschakelaar ergens bij elkaar?
Massa? Is massa rechts niet dezelfde als de massa van het linkercircuit


Bedankt weer voor het meedenken!

Ik vermoed toch een kortsluiting in de maak, dus kijk ook eens goed naar de bedrading rond je balhoofd. Let daarbij op schuurplekken. Helaas kan je het niet altijd even goed zien. Je kan ook even kijken wat er stationair gebeurd en dan even de zekering er uit trekken van de raw. Zoekt wat makkelijker als je voor de deur zonder helm op zaken uit kunt sluiten.
 
Ik blijf gewoon serieus Guys..😉. dus heb nog even nagedacht over de opmerking van Raymond over de killswitch, als grapje bedoeld maar misschien zit daar de oplossing... Komen de circuits van de RAW en de noodstopschakelaar ergens bij elkaar?
Massa? Is massa rechts niet dezelfde als de massa van het linkercircuit


Bedankt weer voor het meedenken!

Massa is massa, daar hoeft niemand moeilijk over te doen. Maar om elektrische storingen op te zoeken is een schema vrijwel onontbeerlijk, anders blijven we maar gissen. Heb je er ook een WPHB bij voor deze motor?

Enne, filmpje plaatsen van het gebeuren kan ons ook helpen jou te helpen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan