Ontsteking Honda CB72 uit 1967

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
Tja eindelijk deed hij het goed en was alls nagezien.
Fikken de erg moeilijk te krijgen bougies stuk....

NGK D8HS heeft iemand die?

Ik bekijken de ontsteking eens goed en zie 2 sets punten die helemaal wittig zijn ingebrand en ook veel te ver opengaan.

Eerst heb ik de punten goed op[geschuurd en er goede schroeven voor gezocht.
Toen kwam het pielen...

0.4 moet de maximale lifthoogte zijn dat lukt nog maar als je dan 1 set van cilinder L laat openen op F en daarna de 2e set wilt afstellen dan staat de eerste weer niet meer goed.
Wazig verhaal misschien maar de afstelling is niet zoals bij een CB350f met een extra grondplaatje maar met 1 grondplaat voor beide setjes.
Afstelling is dus een compromis!!!

Weet iemand hoe ik het goed moet doen?
 

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
0
50
Meppel
volgens mij kan je beter ff naar de garage gaan en er een contacthoekmeter op houden, dat gaat sowieso veel beter dan met een voelermaatje ofzo.
 
14 apr 2003
154
0
65
Hilversum
Bij de mijne (twin uit 73) gaat 't ook zo.
Links en rechts op dezelfde grondplaat, instelling is inderdaad een compromis, werkt alleen lekker met nieuwe punten.
Hou bij 't afstellen de goede draairichting van de krukas aan, dat scheelt al aardig.
...en hoe meer je eraf vijlt/schuurt, hoe groter 't verschil wordt.
 

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
Jemig dat klinkt echt heel erg minder......

Contactpunten ervan zijn vast vrij duur en ook binnen 10000 km versleten.

Wat zou een goede, passende electronische ontsteking ervoor kosten?
Waar zijn die te krijgen?
 

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
thanks!!
Ik heb net op ebay 2 nieuwe contactpunten gekocht voor maar 6.79 dollar!
en een condensator voor de CB72.

Ofwel; het gaat toch afstellen worden.... beh moeilijk dus maar wel zoals het hoort.

Iemand goede tips want dat uitgeprinte artikel geeft me nogal een moeilijk beeld.