Ik wil bij m'n oude XRV de ontsteking/vervroeging controleren. Handleiding dicteert:
(Motorfiets moet op bedrijfstemperatuur zijn)
1. Zet motorfiets op zijstandaard.
2. Draai dop uit inspectiegat.
3. Sluit stroboscoop aan.
4. Controleer de plek van het merkteken bij 1200 toeren en bij 5500 toeren.
Nergens heeft men het over problemen door rondslingerende olie maar vooralsnog is het mij enkel nog gelukt om bij 1200 toeren zeer omslachtig olie af te tappen. Ook met de zijstandaard op een klosje (motorfiets rechtop) is er geen beginnen aan. Het olieniveau staat op ong. 1/3e van de peilstok, dus het blok is niet te vol. Bijgevoegd een filmpje, kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?
(Motorfiets moet op bedrijfstemperatuur zijn)
1. Zet motorfiets op zijstandaard.
2. Draai dop uit inspectiegat.
3. Sluit stroboscoop aan.
4. Controleer de plek van het merkteken bij 1200 toeren en bij 5500 toeren.
Nergens heeft men het over problemen door rondslingerende olie maar vooralsnog is het mij enkel nog gelukt om bij 1200 toeren zeer omslachtig olie af te tappen. Ook met de zijstandaard op een klosje (motorfiets rechtop) is er geen beginnen aan. Het olieniveau staat op ong. 1/3e van de peilstok, dus het blok is niet te vol. Bijgevoegd een filmpje, kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?