Ontsteking problemen Triumph Thunderbird 900

Willem-Jan

Rookie
15 apr 2019
3
0
Goedenavond,

Mijn naam is Willem en ik rij sinds drie jaar een Triumph Thunderbird 900 uit 1995, het is nooit een geweldige starter geweest maar nu na de winterstop deed tie echt moeilijk.

Uiteindelijk met een autoaccu weer aan gang gekregen maar hetvolgende viel me op

Als de startmotor draait geeft de bougie geen vonk, laat ik de startknop los (draait de motor nog een paar slagen rond) dan vonkt tie wel en daar start hij dus op en daarna rijdt hij gewoon goed.

Ik denk dat dit sinds de aanschaf al het geval is, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het volgende gedaan:

Nieuwe accu
Nieuwe bougies
Alle stekkers gecontroleerd en ingespoten met contactspray

Suggesties?

Groeten
Willem
 
lijkt wel of de startmotor zoveel wegtrekt dat er niks overblijft voor de rest van de ontsteking , en wat doet hij als je hen met een volle accu aanloopt ,slaat hij dan wel direct aan . Anders even een triumph dealer bellen voor een suggestie , weet niet waar je woont anders even brabant motors grave bellen en vragen naar joris
 
Hoi ik weer , hoe is het met je pickup sensor die achter de deksel zit aan de rechterkant van het motorblok,de speling tegenover het hoogste punt van de nok moet 0.6 mm zijn , kan zijn dat de schroef waarmee je de pickup sensor vastzet langzaam losloopt (heb ik ook gehad) en daarom zo moeilijk aanslaat zoals je eerder berichte . succes
 
Hoi ik weer , hoe is het met je pickup sensor die achter de deksel zit aan de rechterkant van het motorblok,de speling tegenover het hoogste punt van de nok moet 0.6 mm zijn , kan zijn dat de schroef waarmee je de pickup sensor vastzet langzaam losloopt (heb ik ook gehad) en daarom zo moeilijk aanslaat zoals je eerder berichte . succes
 
Bedankt voor het meedenken, ik ben eruit!

Het blijkt dus als de motor op de standaard staat en de koppeling niet ingeknepen wordt dat dan de CDI de ontsteking niet aanstuurt, klinkt logisch maar bij andere motoren draait dan ook de startmotor niet.

Bij deze dus wel....en laat ik de startknop los dan start hij op de ontsteking van de de krukas sensor, lijkt op een automatische kickstarter🤔

Al jaren verkeerd gestart dus😬

Nogmaals dank
 
Ben blij voor je , ik had in,t begin ook zo iets , Als ik mijn triumph adventurer starte en mijn jiffy standaard stond niet ingeklapt als ik dan de triumph in de eerste versnelling schakelde sloeg de triumph af met een klak in de versnellingsbak , Heb mij werkelijk ziek gezocht tot ik joris belde en die vertelde dat het een beveiliging was , zo zie je maar weer , Dat van de koppeling inknijpen wist ik al maar wist niet dat het bij een ,95 ook al was
 

Bijlagen

  • 8.jpg
    8.jpg
    103,2 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan