Ontsteking problemen Triumph Thunderbird 900

Willem-Jan

Rookie
15 apr 2019
3
0
Goedenavond,

Mijn naam is Willem en ik rij sinds drie jaar een Triumph Thunderbird 900 uit 1995, het is nooit een geweldige starter geweest maar nu na de winterstop deed tie echt moeilijk.

Uiteindelijk met een autoaccu weer aan gang gekregen maar hetvolgende viel me op

Als de startmotor draait geeft de bougie geen vonk, laat ik de startknop los (draait de motor nog een paar slagen rond) dan vonkt tie wel en daar start hij dus op en daarna rijdt hij gewoon goed.

Ik denk dat dit sinds de aanschaf al het geval is, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het volgende gedaan:

Nieuwe accu
Nieuwe bougies
Alle stekkers gecontroleerd en ingespoten met contactspray

Suggesties?

Groeten
Willem
 
lijkt wel of de startmotor zoveel wegtrekt dat er niks overblijft voor de rest van de ontsteking , en wat doet hij als je hen met een volle accu aanloopt ,slaat hij dan wel direct aan . Anders even een triumph dealer bellen voor een suggestie , weet niet waar je woont anders even brabant motors grave bellen en vragen naar joris
 
Hoi ik weer , hoe is het met je pickup sensor die achter de deksel zit aan de rechterkant van het motorblok,de speling tegenover het hoogste punt van de nok moet 0.6 mm zijn , kan zijn dat de schroef waarmee je de pickup sensor vastzet langzaam losloopt (heb ik ook gehad) en daarom zo moeilijk aanslaat zoals je eerder berichte . succes
 
Hoi ik weer , hoe is het met je pickup sensor die achter de deksel zit aan de rechterkant van het motorblok,de speling tegenover het hoogste punt van de nok moet 0.6 mm zijn , kan zijn dat de schroef waarmee je de pickup sensor vastzet langzaam losloopt (heb ik ook gehad) en daarom zo moeilijk aanslaat zoals je eerder berichte . succes
 
Bedankt voor het meedenken, ik ben eruit!