ontsteking Suzuki gs 450L 1981

Leroyschrader

Rookie
1 jul 2019
7
0
Dag Allemaal,

Ik heb een vraag over de ontsteking/pulsgever van een suzuki gs 450L uit 1981
in de onderstaande foto heb ik de pulsgever op de foto gezet, echter heb ik het vermoeden dat deze niet goed werkt omdat hij op 1 cilinder niet ontsteekt.
bobines beide gecontroleerd en deze werken beide goed. Cdi heb ik net vervangen en motor vertoont bij beide cdi's de zelfde klachten dus lijkt me sterk dat dit het probleem is, ook vanaf de pulsgever( zo noem ik het originele benaming weet ik niet) tot de cdi en vanaf de cdi's naar de bobines heb ik nieuwe draden getrokken om zo draadbreuk uit te sluiten. dit even ter info
mijn concrete vraag is op dit moment hoe kan ik de ''pulsgever'' controleren op defect?

IMG_20190713_162426.jpg


jullie zouden me enorm helpen,

groeten

Leroy Schrader
 

Bijlagen

  • IMG_20190713_162426.jpg
    IMG_20190713_162426.jpg
    143,6 KB · Weergaven: 9
Oja,

De controle die ik gedaan heb is als volgt,
ik heb voor de bonines een 12v lampje aangesloten tijdens het starten hoort deze te gaan knipperen zo was mijn conclusie dat de puls juist was , echter doet hij dat dan op 1 cilinder. de andere cilinder brand het lampje continu waardoor ik concludeer dat de puls niet werkt, waardoor de bobine niet ontladen word.

gr leroy
 
dan rest de bekabeling ervanuit gaande dat de vervang CDI goed is.

min-kabel bobijn kan bv ergens tegen de massa liggen, waardoor de bobijn constant aan de massa ligt en je testlampje constant blijft branden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan