ontsteking uit..... en dan BOEM, slecht voor de ui

Gizzmo1

Rookie
26 mei 2001
21
0
af en toe (niet al te vaak) zet ik in een tunnel ofzo even mijn runknopje uit, als ik hem dan weer aanzet volgt er (niet altijd) een enorme knal. erg spectaculair moet ik zeggen. Meer van dit soort freaks?
en wat ik ook wil weten: kan ik er wat mee slopen van mijn fiets?

ps: als het een uitlaat is is het niet erg want ik wil toch een sport-demper:)
 

Je kan ook trekrotjes gebruiken, een touwtje aan de vork en een touwtje aan een spaak en als je dan gaat rijden **BOEM**


 
Ik heb gehoord dat het slecht is voor je onsteking.

Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar m'n catje knalde niet...
 
De meeste motoren hebben tegenwoordig een digitale ontsteking.... Kan iemand mij vertellen wat er slecht aan is om de tijdelijk uit te zetten en daarna weer aan ??

Het knallen van de benzine in je uitlaat werkt het beste als je uitlaat goed warm is, dan verbrand de benzine namelijk in je uitlaat... ( of je laat er wat diesel in lopen... levert een leuk rookwolkje op.)
 
Kun je nog wat meer knal tips geven:

Is het zo dat je gas moet geven terwijl je de knop weer indrukt oid?
En hoelang zet je hem uit?
 
Even een opheldering: Het is ALTIJD slecht voor je motor, welke ontsteking je ook hebt. Waarom? Heel simpel..je motor krijgt een optater van de plotsklapse ontbranding (die niet klopt, teveel benzine, verkeerd tijdstip, etc.).

Met mijn oude motor kon ik enorme knallen veroorzaken (met een enorme steekvlam uit de uitlaat, haha!!), met mijn huidige motor met Leovinci SBK demper werkt het niet...
Kan ook komen omdat de motor nu iets te arm loopt...

Ik had het geleerd van een motor-video, door een drukke stad, met 2 motoren, en dan schoten ze zogenaamd op elkaar...*ROTFLOL* Echt, passanten schrokken zich helemaal het leplazarus, HAHA!!
 
Kun je nog wat meer knal tips geven:

Is het zo dat je gas moet geven terwijl je de knop weer indrukt oid?
En hoelang zet je hem uit?

Zo knal je het hardst:

Bij hoge toeren de knop indrukken, dan een tijdje laten lopen met de motor 'uit', dan de knop weer op aan zetten, geen gas ndig! :icon_smile:
Hoe hoger de toeren, hoe beter het gaat!
 

Ik heb het ook een keer gehad. Toen waren mijn pitten verrot, lekker starten en door starten en dan BOEM... Schrok me het apulazurus!
Maar 4 nieuwe pitten erin en gelukkig geen boem meer.

 
ok, voor diegene die m'n domme vragen al begonnen te missen..
ontsteking uit.. HOE? dodemansknop effe, contact effe, ander secret-don't-show-pooh-knopje??
 
komt ie: het "secret-don't-show-pooh-knopje" is rood en zit rechts op je stuur... :icon_smile:

of bedoelde je het synisch en wist je het wel?
 
dat laatste was cynisch, logica deed me denken aan dat rode ding, maar 100% zeker was'k zeker niet.
btw, als je dat ding effe indrukt tijdens rijden -> moter af en het dan weer af zet -> dan moet je toch opnieuw starten he? Of wordt ie gestart door 1 of andere techniek die pooh niet kent? (als in hitte van motor met bezine ophoping = boem = weer in gang)
 
tja, je rolt nog!

Als je gesleept wordt met door een auto in een versnelling kun je ook op ieder moment starten door een ietsiepietsie gas te geven.
 
ach jah, als je eenmaal een reputatie hoog hebt te houden ontkom je'r niemeer aan he.
 
poe poe, wat maak ik weer los, gelukkig houden jullie wel van een geintje :)

dessalnniettemin: het blijft leuk.

tip: in een tunnel is het dubbel fun
rode knop uit, niets doen, 10 tellen wachten, je hoort dan een soort buuuuu. knop aan: Feest!
 
Dit heb ik dus standaard op m'n GSX. Er zitten gaten in de uitlaatbochten (extra! waar het niet hoort dus), de kleppen moeten gesteld worden en de carbs moeten gesynchroniseerd worden = knal bij loslaten gas bij hoge toeren.

De tunnel bij de UT in Enschede was de mooiste/hardste.
 
Hmmm, al te goed voor de uitlaat zal het niet zijn:

Dit weekend heb ik de pakking tussen me uitlaat en m'n cilinder uit geblazen, althans dat hoop ik.
Bij een stoplicht vol weg => ineens heel veel herrie!

Dat wordt weer sleutelen.
 
oke, ik kan het nu... :)

laat ik na die nare verhalen over kapotte motoren er nu maar gelijk mee ophouden. :+
 
Haha, wat grappig. Ik ken dat ook. Per ongeluk een keer gedaan. Ik reed in Zwitserland een pas af. Door een tunnel en per ongeluk druk ik op m'n dodmansknop. Ik al afvragen waarom m'n motor niet loopt... Oh ik zie het al, klik om. KNAL!!! Tering hé, wat is dat!

Schrok me helemaal een kapotje zeg }) .
 
Kan ook zijn dat je carbo's naar de klote gaan, je zal de eerste niet zijn die zn schuiven beschadigd door die klappen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan