ontsteking vraag suzuki gs550

B@rt76

Suzuki GS550
25 aug 2020
3
2
Heerlen Limburg
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, ondanks dat ik in de afgelopen tijd wel al diverse malen zoekslagen heb gemaakt en enorm ben geholpen met alle reacties op de diverse vragen.
Een tijd geleden ben ik gestart met het proberen af te maken van een suzuki gs 550 caferacer project.
De basis betrof een Suzuki GS 550 e uit 1980....na flink wat sleutelen heb ik hem uiteindelijk weer aan het lopen gekregen.
Na een km of 500 begon hij echter enorm olie te gebruiken en bleek het blok toch aan revisie of vervanging toe.
Via speurders.be heb ik uiteindelijk een tweedehandsblok gekocht met volgens de verkopers slecht 7500 km....een mooie basis leek mij.
Uiteindelijk bleek dit blok van een Suzuki gs550 LZ uit 1982 te zijn. Dus het blok zonder kickstarter.
Eenmaal thuis bleek dat ik ook de carburateurs moest aanpassen en dus ook de luchtfilters....op zich nog geen probleem aangezien ik deze op de kop heb weten te tikken.

Nu loop ik echter tegen een probleem aan met de ontsteking waar ik nog niet echt een antwoord over heb kunnen vinden.
Het originele blok was voorzien van contactpunten, deze had ik reeds vervangen door een elektronische ontsteking van dynatek. Tijdens het afstellen van de ontsteking, nadat ik het blok gewisseld heb, zijn de bobines doorgebrand...ergens zal dus kortsluiting ontstaan zijn. Nu wil ik nieuwe bobines bestellen, maar heeft dit wel zin of kan het zijn dat er een verschil in statorplaats zit? Mogelijk een verschil in CDI oid?
Ik vraag mij dan ook af of er een wezenlijk verschil zit in de electronicatie van de gs550e (1980) en gs550lz (1982) en zo ja hoe ik dit kan oplossen?

Ik loop hier echt even in vast en hoop dat iemand de gouden tip heeft!

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_1851.jpg
    IMG_1851.jpg
    700,1 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties, ik ben in het bezit van de handleiding en in eerste instantie was dit ook helemaal prima. Tot het blok kapot ging en ik deze gewisseld heb. Toen weer dezelfde handelingen verricht maar dat ging niet goed. Vandaar dat ik dacht aan een verschil in electronica dan wel kortsluiting.
Een verschil in weerstand zou ook zomaar kunnen en dan zal ik op zoek gaan naar bobines met een weerstand van 3 ohm
 
Terug
Bovenaan Onderaan